Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 58

Temat: Tuning Blow off valves, purge i inne

  1. #31
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie

    Pomijając kwestie wyżej już opisywane

    BOVa montujemy miedzy przepustnice a intercooler. Tylko gdzie u licha w Alfie wpiąć sie bezinwazyjnie? Gdzie jest DV (chyba tak to sie nazywa) i czy BOVa montuje sie zamiast niego czy razem z nim? Przejrzałem troche rurska i doloty sroty i nie mam pomysłu po za tym że podciśnienie musze wziąc z kolektora

    (2.0 V6 turbo)

  2. #32
    Użytkownik Romeo Avatar kenobi
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    lubin
    Auto
    156 FL 2.4 20V Mjtd
    Postów
    860

    Domyślnie

    a dolot masz jaki ? kwasiak ? rury alu ? musisz go wspawac tam gdzie mowisz
    ..... powered by www.cinsoft.pl

  3. #33
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Temat wydaje się ciekawy i rozwojowy
    Ciekawe co za cudo kolega stworzy...

  4. #34
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dejv667
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    zza chorej rzeki
    Auto
    Lancia Delta HPE HF
    Postów
    334

    Domyślnie

    Cytat Napisał maestro Zobacz post
    Pomijając kwestie wyżej już opisywane

    BOVa montujemy miedzy przepustnice a intercooler. Tylko gdzie u licha w Alfie wpiąć sie bezinwazyjnie? Gdzie jest DV (chyba tak to sie nazywa) i czy BOVa montuje sie zamiast niego czy razem z nim? Przejrzałem troche rurska i doloty sroty i nie mam pomysłu po za tym że podciśnienie musze wziąc z kolektora

    (2.0 V6 turbo)
    DV to również zawór upustowy. Po prostu puszcza nadmiar powietrza z powrotem w dolot przed turbo a nie w atmosferę. Pamiętaj, że w niektórych silnikach montaż otwartego zaworu prowadzi do problemów. Większe zużycie paliwa, błędy komputera....

    BOV montujesz zamiast DV. Tak jest najprościej.

    Zawór nie musi być między IC a przepustnicą. Niektórzy montują tuż za turbo. Dużo zależy od tego czego oczekujemy.

    "... I guess it's just the way I'm wired."

  5. #35
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dejv667
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    zza chorej rzeki
    Auto
    Lancia Delta HPE HF
    Postów
    334

    Domyślnie

    Cytat Napisał maestro Zobacz post
    Pomijając kwestie wyżej już opisywane

    BOVa montujemy miedzy przepustnice a intercooler. Tylko gdzie u licha w Alfie wpiąć sie bezinwazyjnie? Gdzie jest DV (chyba tak to sie nazywa) i czy BOVa montuje sie zamiast niego czy razem z nim? Przejrzałem troche rurska i doloty sroty i nie mam pomysłu po za tym że podciśnienie musze wziąc z kolektora

    (2.0 V6 turbo)
    Zawór upustowy montujemy tam gdzie potrzebujemy. Nie musi być koniecznie między IC a przepustnicą.

    BOV montujemy ZAMIAST DV a co za tym idzie to tam najłatwiej się wpiąć.


    "... I guess it's just the way I'm wired."

  6. #36
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie

    W moim egzemplarzu było to już podpięte, bo poprzedni właściciel mi go dał, tylko nie wiem gdzie (pi razy oko gdzies chyba zamiast DV) ale póki co nie rozgrzebywałem nic pod maską to nie wiem jak i co gdzie idzie.

  7. #37
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie



    U mnie to wygląda tak. Czyli krótko mówiąc wąz idący od (zdaje sie DV, to okrągłe z wężykiem podciśnienia - czerwone kołko) DV ślepie przy rurze dolotowej, a od strony przepustnicy podpinam do BOVa, no i wykorzystuje od razu wężyk od sterowania DV do BOVa?

  8. #38
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dejv667
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    zza chorej rzeki
    Auto
    Lancia Delta HPE HF
    Postów
    334

    Domyślnie

    Cytat Napisał maestro Zobacz post


    U mnie to wygląda tak. Czyli krótko mówiąc wąz idący od (zdaje sie DV, to okrągłe z wężykiem podciśnienia - czerwone kołko) DV ślepie przy rurze dolotowej, a od strony przepustnicy podpinam do BOVa, no i wykorzystuje od razu wężyk od sterowania DV do BOVa?
    Dokładnie tak jak piszesz.

    "... I guess it's just the way I'm wired."

  9. #39
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie

    Jest jeszcze jedna kwestia.
    Rozumiem że zawór upustowy na turbosprężarce pracuje bez zmian, martwi mnie tylko czy np przy takiej zmianie nie nastąpi przeładowanie? BOVa sie jakoś reguluje?

  10. #40
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dejv667
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    zza chorej rzeki
    Auto
    Lancia Delta HPE HF
    Postów
    334

    Domyślnie

    Cytat Napisał maestro Zobacz post
    Jest jeszcze jedna kwestia.
    Rozumiem że zawór upustowy na turbosprężarce pracuje bez zmian, martwi mnie tylko czy np przy takiej zmianie nie nastąpi przeładowanie? BOVa sie jakoś reguluje?
    Turbo nie ma jako takiego zaworu. Przed wirnikiem turbiny znajduje się klapa, tzw waste gate. Gdy ciśnienie doładowania przekroczy określoną wartość otwiera się ona, wypuszcza spaliny bokiem a co za tym idzie zapobiega wzrostowi obrotów turbosprężarki.

    Zawór który chcesz zamontować nie ma z tym nic wspólnego, jego rola jest inna.
    Pracujące turbo osiąga bardzo wysokie obroty idące w 150-200tyś na minutę. Teraz wyobraź sobie że zmieniasz bieg. Na chwilę zdejmujesz nogę gazu, zamykasz przepustnicę. Naturalnie turbo kręci się ciągle i ciągle ładuje mimo zamkniętej przepustnicy. Ciśnienie w układzie wzrasta bo z powodu zamkniętej przepustnicy nie ma ono ujścia. Między zamkniętą przepustnicą a turbosprężareką tworzy się "korek", słup stojącego powietrza. Działa to niszcząco na turbo bo zostaje ono gwałtownie wyhamowane. Naturalnie cierpi też układ dolotowy bo musi wytrzymać ciśnienie większe niż normalnie. I wtedy do gry wchodzi zawór upustowy. Jest on sterowany podciśnieniem z kolektora ssącego, czyli zza przepustnicy. Zawór upustowy otwiera się i wypuszcza nadmiar powietrza z pomiędzy turbosprężarki a przepustnicy.
    Klasyczny zawór DV (recyrkulacyjny) wypuszcza powietrze z powrotem w dolot, przed turbo. Zawór otwarty, zwany też atmosferycznym wypuszcza nadmiar powietrza z atmosferę. Najczęściej towarzyszy temu głośne "pssyt".

    Zawór DV sprawdza się zawsze. Zawory otwarte czasami powodują problemy z elektroniką. To wina tego, że w niektórych układach przepływomierz znajduje się na początku układu dolotowego i mierzy ilość zassanego powietrza. Gdy później część wypuścimy z układu to kompuer tego już nie rejestruje i zwyczajnie podaje zbyt dużo paliwa. To z kolei wykrywa sonda lambda. To Z kolei powoduje komunikat o błędzie

    Problem da się obejść stosując właściwy zawór.

    Naturalnie jeśli w Twoim aucie zamiast przepływomierza jest czujnik ciśnienia (MAP Sensor) to problem nie wystąpi.

    Jeszcze jakieś pytania?



    "... I guess it's just the way I'm wired."

Podobne wątki

  1. [159] Liqui Moly spulung/Purge płukanie wtrysków - bezpośrednie połączenie diesel
    Utworzone przez Jambo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 13-11-2020, 16:22
  2. [156] Blow off do 2.4 JTD
    Utworzone przez Starscream w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 08-06-2012, 10:06
  3. Blow-off w V6 TB
    Utworzone przez Yacek w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 06-04-2012, 16:27
  4. [164] blow off
    Utworzone przez berciko1 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-10-2010, 18:52
  5. [145] Blow Off w jtd
    Utworzone przez AR1451,9JTD w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-04-2009, 21:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory