Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 36

Temat: Stuki po zapaleniu. 2.4jtd

  1. #11
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    MMz
    Auto
    159 1.9 JTDm | EX 166 2.4 JTD
    Postów
    182

    Domyślnie

    Masa, nie JTD nie powinieneś lać czasem oleju o lepkości 5w40?

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał kML Zobacz post
    Masa, nie JTD nie powinieneś lać czasem oleju o lepkości 5w40?
    Wlewa o takich parametrach jakie zaleca producent (czerwona naklejka pod maską z płynami eksploatacyjnymi).

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Płyny 166.JPG
Wyświetleń:	88
Rozmiar:	121.7 KB
ID:	81790

    Może być i taki i taki

  3. #13
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    MMz
    Auto
    159 1.9 JTDm | EX 166 2.4 JTD
    Postów
    182

    Domyślnie

    do temp. -15 zalewa dobry, ale LM Masy to półsyntetyk ;p To mnie zaciekawiło:

    "MoS2 Leichtlauf zawiera formułę powodującą osadzanie się warstwy dwusiarczku molibdenu na wszystkich powierzchniach podlegających procesowi tarcia"

  4. #14
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Tak KML MALIN ma racje. Ja leje od zawsze 10W40 i zima nie mam problemów z rozruchem. a ten LM mos2 to "rarytas".Olej jest koloru szarego a nie bursztynowego jak te bez MOS2- to taka ciekawostka. Silnik mi się deczko wyciszył odkąd go zalałem. i generalnie zaraz po odpaleniu przez pierwsze kilka sekund chodzi ciszej niz na motulu na którym jezdzilem do tej pory. Ale cena za 5 L LM - w sklepie w Koninie dalem 145 zeta. Dosc drogo w porównaniu z innymi olejami. Ja już innego oleju nie chce.


    SORKI za OFF tOP mozna by w dziale o olejach o tym popisać ale tam pewien jegomosc sobie sklep urządził
    Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 03-01-2013 o 21:54
    [C

  5. #15
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    MMz
    Auto
    159 1.9 JTDm | EX 166 2.4 JTD
    Postów
    182

    Domyślnie

    Ja ostatnio do swojego, zlewając sumiennie i czekając 3h zamin zakręcę korek spustow dopiero zalałem nowy, weszło 5,4l. Tobie starczyła piątka?
    Masa, zainteresowało mnie MoS2, tylko czy zastanawia mnie semi, niby powinien być lany olej na bazie syntetycznej jeśli nie pełen syntetyk, tak jest napisane w instrukcji obsługi.
    Nie chcę lat tego co teraz, szału nie ma, a cena dużo większa.

  6. #16
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    KML nie wiem ja mam CF2 i zalany mam taki jaki był lany w ksiazce serwisowej. Kiedys byłem w pewnym znanym serwisie AR pod poznaniem i zarowno do 156 jak i 2,4 zalano mi 10W40.
    Ja tam nie eksperymentuje jezeli chodzi o lepkosc oleju, leje to co producent przewidzial czyli 10W40.
    Kwestia oleju to temat rzeka, każdy co innego chwali.
    A u mnie wchodzi 5 litrów z dokladnym zlaniem oleju. Turbine mam po regeneracji, silnik nie bierze mi ani grama oleju. Nigdy sie nie zastanawialem nad tym ile tam wchodzi od zawsze kupuje 5 L i po zalaniu tego bagnet mi pokazuje 3/4


    EDIT. wlasnie sprawdzilem 232 strone instrukcji obslugi jaka mam- papierową i napisane jest co do oleju w 2,4 JTD- selenia turbodiesel SAE 10W40 ACEAB3-96 API CD

    strona 226- ilosc oleju jaka powinna wejsc pomiedzy wymianami w 2,4 - 5L

    ale ja mam cf2 nie wiem jak to sie ma w cf3 z 2001 która Ty posiadasz
    Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 03-01-2013 o 22:27
    [C

  7. #17
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    MMz
    Auto
    159 1.9 JTDm | EX 166 2.4 JTD
    Postów
    182

    Domyślnie

    hm.. sam już nie wiem, w instrukcji która ja czytałem było napisane o 2 lepkościach czyli 10w40 i 5w40. Napiszę w "temacie rzece".

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Vw Polo 1.6 GTi 178 ps Alfa Romeo 156 2.4 JTD
    Postów
    49

    Domyślnie

    Moim zdaniem to z olejem nie ma nic wspólnego

  9. #19
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    MMz
    Auto
    159 1.9 JTDm | EX 166 2.4 JTD
    Postów
    182

    Domyślnie

    co niby nie ma wspólnego?

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lufus1987 Zobacz post
    Moim zdaniem to z olejem nie ma nic wspólnego
    Wlej jakiś badziew albo nie zmieniaj na zimę, to się przekonasz że ma

Podobne wątki

  1. 3 nowe błędy po zapaleniu checka
    Utworzone przez sebastian-wro w dziale 147
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 01-07-2014, 15:43
  2. dziwne wibracje i drganie przy zapaleniu
    Utworzone przez patryk_dziedzic w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 16:07
  3. Stuki stuki i po kilku naprawach dalej stuki !!!
    Utworzone przez Korczu w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 31-08-2012, 20:25
  4. [GTV] Silnik skacze zaraz po zapaleniu i gaśnie
    Utworzone przez Nowy_24 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-01-2011, 13:51
  5. (Alfa 156 2.4JTD)Stuki w zawieszeniu....???
    Utworzone przez danloo23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-11-2008, 02:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory