Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: Wymiana sprzęgła i koła dwumasowego parę pytań

  1. #11
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Postów
    108

    Domyślnie

    będę musiał wymienić to jak najszybciej ale dalej się głowie z kołem dwumasowym znam kilka osób które regenerowały koła dwumasowe i są bardzo zadowoleni ale to jest jeszcze sprawa do przemyślenia ale na pewno portfel na tym ucierpi

  2. #12
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Czarek
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Podlaskie
    Auto
    166 JTD
    Postów
    133

    Domyślnie

    witam jak masz zamiar dłużej pojezdzic tym autkiem to sadzaj ori komplet valeo a jeżeli za jakiś czas planujesz sprzedaż to po regeneracji. ja parę miesięcy temu też miałem ten dylemat ale założyłem ori dwumaske i sprzęgło i jest gicior, w poprzednim aucie tak kombinowałem ze sprzęgłem jak ty masz chęc teraz, aż suma sumarum poszła mi od tego skrzynia i trzeba było kupic dobrą skrzynie i ori dwumas ze sprzęgłem jeszcze raz.

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czarek Zobacz post
    witam jak masz zamiar dłużej pojezdzic tym autkiem to sadzaj ori komplet valeo a jeżeli z a jakiś czas planujesz sprzedaż to po regeneracji. ja parę miesięcy temu też miałem ten dylemat ale założyłem ori dwumaske i sprzęgło i jest gicior, w poprzednim aucie tak kombinowałem ze sprzęgłem jak ty masz chęc teraz, aż suma sumarum poszła mi od tego skrzynia i trzeba było kupic dobrą skrzynie i ori dwumas ze sprzęgłem jeszcze raz.
    Było na forum już o tym czy warto regenerować w 159 zregenerowany dwumas wytrzymuje przebiegi rzędu 50tyś. więc jak dla mnie to pieniądze wyrzucone w błoto
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Vw Polo 1.6 GTi 178 ps Alfa Romeo 156 2.4 JTD
    Postów
    49

    Domyślnie

    zgadzam sie, ja w swojej mialem rowniez problem ze sprzeglem, kupilem uzywke w super cenie i po 3 tyg musialem zmieniac sprzeglo bo urwalo mi tarcze :/ teraz i tak alfina juz po malym dzwonie wiec czaje sie na cos nowego

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozi_Lukasz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    Było AR 146 1.4TS, 166 2.4 JTD 2000r. Jest AR 159 2.4JTDm 2008, Giulietta Sprint 2015 170 TCT
    Postów
    338

    Domyślnie

    ja założyłem ten zestaw z allegro 2mas + sprzęgło Valeo jakieś 40 tys km temu i niestety od paru tyg odczuwam uślizg. Narazie tylko na wysokich biegach ze sporym obciążeniem, aczkolwiek znając życie wiem że będzie się to pogarszało. Nie znam niestety przyczyny takiego stanu rzeczy. Na pierwszą myśl przychodzi że sprzedali mi jakiegoś "chińskiego" Valeo. Zastanawiam się jeszcze nad pozostałymi możliwościami:
    1. Partactwo przy wymianie
    Zaraz po wymianie nie można było wcisnąć sprzęgła więc mechaniory ponownie wszystko wyciągali i poprawili. Może cos jeszcze nie tak zrobili
    2. Wpływ wysprzęglika
    Chwilę przed rozleceniem się poprzedniego sprzęgła wymieniałem wysprzęglik gdyż on był głównym podejrzanym (sprzęgło nie ślizgało się tylko nie rozsprzęgało do końca - okazało się że słoneczko się wytarło). Zastanawiam się czy nowy nie jest odrobinę dłuższy albo źle zamontowany i pomimo tego że nie jest wciśnięte sprzęgło to nie zasprzęgla w pełni. Po jakimś czasie tarcza zrobiła sie cieńsza i zaczyna dawać znać
    3. coś się leje do sprzęgła
    Może mam jakiś simering zużyty albo gdzieś jakąś nieszczelność i pokapuję trochę. znając jednak konstrukcje sprzęgła to powątpiewam aby coś mogło dostać się do tarczy... no chyba że jest zbyt szczelne połączenie skrzyni z silnikiem i zbiera się coś na dole...
    Jeżeli macie jakieś sugestie co mogę sprawdzić przed targnięciem się o zrzucanie skrzynie to z chęcią wysłucham

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    zimmmering Ci puścił albo lecje Ci sie przez śruby od dwumasu.

  7. #17
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Postów
    108

    Domyślnie

    eh to pewnie kupię nowy komplet zostaje jeszcze problem wymiany niestety nie mam warunków żeby zrobić to samemu a boję się partactwa :/

  8. #18
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 2,4JTD CF3 '02; 166 3.0V6 '00
    Postów
    126

    Domyślnie

    Cytat Napisał kozi146 Zobacz post
    ja założyłem ten zestaw z allegro 2mas + sprzęgło Valeo jakieś 40 tys km temu i niestety od paru tyg odczuwam uślizg.
    Zupełnie jakbym miał deja vu. Jak po 30 tyś spaliłem nowe valeo to szlag mnie trafił, wpełzłem pod maszynę, zdjąłem osłonę i patrze a na połączeniu skrzyni z silnikiem mokro. Wywaliłem skrzynie, sprzęgło i wycieków nie było. Trochę mi zajęło zanim wypatrzyłem że to miska puszczała przez ledwo widoczne spękania i zarzucało olejem w czasie jazdy. Sam ubytek oleju był na tyle niewielki że wszystko wyłapywała derma na osłonie silnika.

  9. #19
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD
    Postów
    108

    Domyślnie

    zamówiłem sobie taki zestaw: http://allegro.pl/show_item.php?item...27165#delivery może dzięki temu nic nie będzie mi się lało na sprzęgło

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozi_Lukasz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    Było AR 146 1.4TS, 166 2.4 JTD 2000r. Jest AR 159 2.4JTDm 2008, Giulietta Sprint 2015 170 TCT
    Postów
    338

    Domyślnie

    Cytat Napisał Remi Zobacz post
    Zupełnie jakbym miał deja vu. Jak po 30 tyś spaliłem nowe valeo to szlag mnie trafił, wpełzłem pod maszynę, zdjąłem osłonę i patrze a na połączeniu skrzyni z silnikiem mokro. Wywaliłem skrzynie, sprzęgło i wycieków nie było. Trochę mi zajęło zanim wypatrzyłem że to miska puszczała przez ledwo widoczne spękania i zarzucało olejem w czasie jazdy. Sam ubytek oleju był na tyle niewielki że wszystko wyłapywała derma na osłonie silnika.
    Z tego co mogę sobie dopisać do Twojej wypowiedzi to to że uszczelnienie i czyszczenie spowodowało poprawę... Jest jednak nadzieja

Podobne wątki

  1. Wymiana sprzegła i koła dwumasowego w JTD
    Utworzone przez Alfista w dziale 166
    Odpowiedzi: 89
    Ostatni post / autor: 19-12-2019, 15:56
  2. Dzwięk padniętego koła dwumasowego ?
    Utworzone przez rychuslu89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 09-06-2015, 20:21
  3. Proszę o oględziny koła dwumasowego
    Utworzone przez Łobuz w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 04-03-2013, 12:22
  4. Wymiana sprzęgła i koła dwumasowego w domu
    Utworzone przez adam18gce w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-07-2011, 18:35
  5. Wymian koła dwumasowego w 2.4
    Utworzone przez cin1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 30-09-2010, 21:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory