Temat: Rozmowy o AR 33/164 - mini Shoutbox

  1. #1201
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar 164Q4
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    164 Q4 '93, 164Q4 '94, 164 QV '90, GMC Typhoon, Renault Safrane Biturbo, Saab 9000 Aero, Volvo 850R,
    Postów
    248

  2. #1202
    Użytkownik Romeo Avatar maciejbydg_87
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 147 & 156 SW 1.9 JTD
    Postów
    558

    Domyślnie

    mam pilna prośbe pytanie
    mój elektryk chory a ja w piątek mam dłuuuga trasę przez całą Polskę - padły mi zegary - prędkościomirz i obrotomierz w 164 ts super. co ciekawe licznik kilometrów nabija kolejne kilosy. Czy do wymiany jest licznik czy raczej jakaś czujka ? na alledrogo są jakieś liczniory za +/-50pln ale czujników żadnych nie znalazłem.
    bedę bardzo wdzięczny za pomoc.

    Moje Belle:
    Alfa 33 Imola 1.4 BX 1993 ( '08 - '11 )
    Alfa 155 Sport 1.8 TS 8v 1995 ( '11 - '12 )
    Alfa 164 Super 2.0 TS 8v 1997 ( '12 -'14 )
    Alfa 147 1.9 JTD 2003 ('14 - )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 115km 2002 ('14 - '16 )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 110km 2001 ('16 - '18 )
    Alfa 159 SW 1.9 JTD 150 Q-tronic 2010 ('18 - )
    Alfa 33 Q4 1992 ('18 - )

  3. #1203
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 Super 3,0 V6 24v
    Postów
    416

    Domyślnie

    Prędkościomierz i obrotomierz dostają impulsy z oddzielnych czujników więc usterki szukałbym w samych zegarach lub połączeniach. W pierwszym momencie należy sprawdzić kości połączeń.

  4. #1204
    Użytkownik Świeżak Avatar flup
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków, Myślenice
    Auto
    AR164 2.0 TS '91
    Postów
    216

    Domyślnie

    Prędkościomierz i drogomierz dostają sygnał z tego samego czujnika bezpośrednio (nie przez N22=Alfa Control Unit). Stawiam na problem z zasilaniem zegarów. Sprawdź na przekaźnikach za zegarami.

  5. #1205
    Użytkownik Świeżak Avatar stacho49
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 164 TS 2.0 super
    Postów
    63

    Domyślnie

    Siema. Wie ktoś może w którym miejscu znajduję się masa (G283) do tej masy są podpięte zegary i parę innych rzeczy. Szukam już jakiś czas i nigdzie nie mogę znaleźć w którym miejscu w samochodzie ona jest. Dzięki za wszystkie podpowiedzi.
    Pozdro...

  6. #1206
    Użytkownik Romeo Avatar maciejbydg_87
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 147 & 156 SW 1.9 JTD
    Postów
    558

    Domyślnie

    czyli jak liczniki są za 50 pln to nie opłaca się nawet dawać do sprawdzenia.
    Dzieki i pozdrawiam !

    Moje Belle:
    Alfa 33 Imola 1.4 BX 1993 ( '08 - '11 )
    Alfa 155 Sport 1.8 TS 8v 1995 ( '11 - '12 )
    Alfa 164 Super 2.0 TS 8v 1997 ( '12 -'14 )
    Alfa 147 1.9 JTD 2003 ('14 - )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 115km 2002 ('14 - '16 )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 110km 2001 ('16 - '18 )
    Alfa 159 SW 1.9 JTD 150 Q-tronic 2010 ('18 - )
    Alfa 33 Q4 1992 ('18 - )

  7. #1207
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kasza85
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    jelenia góra
    Auto
    Alfa Romeo 166 3, 0 24v 2000r
    Postów
    776

    Domyślnie

    Cytat Napisał stacho49 Zobacz post
    Siema. Wie ktoś może w którym miejscu znajduję się masa (G283) do tej masy są podpięte zegary i parę innych rzeczy. Szukam już jakiś czas i nigdzie nie mogę znaleźć w którym miejscu w samochodzie ona jest. Dzięki za wszystkie podpowiedzi.
    Pozdro...
    z tego co widze na schematach to są trzy opcje, zacząłbym od dwóch pierwszych - wypusty masowe na grodzi silnika koło zbiorniczka od płynu hamulcowego - po jednej i drugiej stronie grodzi lub trzecia opcja - pod licznikiem za przewodami schowane złącze masowe.
    Alfa 164 3.0 94r - była
    Alfa 164 3.0 96r - była
    Alfa 166 3.0 00r - jest

  8. #1208
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Dopisałem kilka rzeczy: http://fiergloo.blog.pl/2013/01/06/alfa-romeo-164/

    A teraz pytanie:

    W ZF4HP18Q kick down jest sterowany linką- jak już zdążyłem zauważyć jest na niej taki pierścień. Domniemam, że oznacza on regulację linki kick-downa? Bo u mnie on nie "leży" teraz na wyjściu linki z pancerza i przy wciśnięciu pedału do końca kaseta sterująca skrzynią dostaje pierdolca, bo sama nie wie czy ma trzymać bieg niżej czy przełożyć go do góry.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  9. #1209
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Scuderia
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mrozy
    Auto
    Alfa Romeo 33 1.7 8v 1991r, Alfa Romeo 164 3.0 V6 24v Q4 1994r
    Postów
    367

    Domyślnie

    Mam szybkie pytanie, gdzie w 33-ce schowana jest trąbka klaksonu? Nie działa mi i muszę ją sprawdzić na krótko czy w ogóle działa. Bezpiecznik jest ok. Może jeszcze być przekaźnik na kierownicy. Tak w ogóle przy wciśnięciu klaksonu słyszy się takie kliknięcie w skrzynce bezpieczników, co to może być?
    Alfa Romeo to rodzaj choroby, entuzjazm do czegoś co w podstawowej funkcji jest tylko środkiem transportu, to sposób na życie, szczególny rodzaj percepcji pojazdu wyposażonego w silnik

  10. #1210
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kasza85
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    jelenia góra
    Auto
    Alfa Romeo 166 3, 0 24v 2000r
    Postów
    776

    Domyślnie

    Cytat Napisał fiergloo Zobacz post
    Dopisałem kilka rzeczy: http://fiergloo.blog.pl/2013/01/06/alfa-romeo-164/

    A teraz pytanie:

    W ZF4HP18Q kick down jest sterowany linką- jak już zdążyłem zauważyć jest na niej taki pierścień. Domniemam, że oznacza on regulację linki kick-downa? Bo u mnie on nie "leży" teraz na wyjściu linki z pancerza i przy wciśnięciu pedału do końca kaseta sterująca skrzynią dostaje pierdolca, bo sama nie wie czy ma trzymać bieg niżej czy przełożyć go do góry.
    linka musi byc napieta regulacja i naciag jest na przepustnicy
    Alfa 164 3.0 94r - była
    Alfa 164 3.0 96r - była
    Alfa 166 3.0 00r - jest

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory