Strona 1 z 8 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 73

Temat: Kolejny problem z AR 156 1.9JTD 105KM :/

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lukas-182
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm 552k DuckPower
    Postów
    465

    Exclamation Kolejny problem z AR 156 1.9JTD 105KM :/ Cykanie i nierówna praca silnika

    Witam wszystkich, rok temu pisałem w innym temacie o problemie z odpalaniem mojej alfy, tamten problem rozwiązałem, poprzez wymianę czujnika ciśnienia paliwa w pompie wtryskowej, od tamtej pory miałem tylko kłopot z czujnikiem doładowania, który co jakiś czas się zasyfiał i rzucał błędami, ale zaślepiłem EGR i od tamtej chwili spokój. Teraz coś nowego :/

    Jakiś miesiące temu, po tym jak alfa sobie z 3 dnia stała bez odpalania, chciałem nią wyjechać z garażu i zaskoczenie, podczas odpalania kręciła jakby któryś z cylindrów nie pracował, jak stary zetor ,, kontrolki na tablicy wariowały i nic, kręciła i nie chciała odpalić, za którymś razem załapała, ale jak odpaliła za nic nie chciała wejść na obroty, zgasiłem, po chwili odpaliłem ponownie i tym razem OK, wyjechałem i od tamtej pory cisza. Jakiś tydzień temu, odpalając autko z rana, słyszę cykanie spod maski, dosyć znaczne i jestem pewny, że to nie jest cykanie od klimatyzacji, bo ona działa bez problemu. Cykanie po chwili pracy silnika ustawało i tak bujałem się przez ten czas, ale myśl o tym cykaniu nie dawał mi spokoju, do dzisiaj, kiedy to mi alfa, czekając na światłach, zaczęła się dusić i znowu było słychać cykanie, obroty zaczęły falować, zwiększając obroty silnika, obroty zwiększały sie jakby skokowo, znaczy się tak było widać po wskazówce obrotomierza, dało się jechać, ale czuć że silnik inaczej pracował, doczłapałem się do pracy, chwilkę postałem, otworzyłem maskę, cykania nie ma, wsiadłem do autka i znów cyka, silnik słychać jakby kulał, zgasiłem, odpaliłem, zapalił normalnie, ale nadal czuć i słychać ze coś jest nie tak :/

    Macie jakieś pomysły ?? Kurcze, akurat teraz kiedy miałem inwestować w zawieszenie...

    Nie wiem, może przepływomierz ?? Czujnik obrotów ?? Czujnik położenia wału ?? Ale kurcze, czujniki chyba nie cykają, jak jakiś przekaźnik ??
    Ostatnio edytowane przez Lukas-182 ; 07-01-2013 o 08:17

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Przekaźnik pompy paliwa?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lukas-182
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm 552k DuckPower
    Postów
    465

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Przekaźnik pompy paliwa?
    Gdzie on sie znajduje ?? Dźwięk tego cykania jest donośny, słychać go z dalszej odległości od autka. Na moje ucho, gdzieś z okolic wtrysków, bądź pompy wtryskowej, nie zdejmowałem obudowy, myślę, że bez niej łatwiej będzie to zidentyfikować.

    W pracy nie mam jak tego obadać na poważniej, kurcze najgorszy będzie powrót do domu, a to aż 50km ;/ Coś czuje, że będzie z tym ciężko.

    ----------------
    Jakby kto już przeczytał, to zlokalizowałem przekaźnik, niestety on jest cichutki, pompa paliwa po przekręceniu kluczyka podaje paliwo.
    Ostatnio edytowane przez Lukas-182 ; 07-01-2013 o 12:21

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Przyczyn może być wiele. Może któryś wtryskiwacz kończy żywot, a może uszczelka pod głowicą... Masz silnik 8V, kiedy ostatnio regulowałeś zawory?
    W warunkach domowych możesz zrobić próbę przelewową wtryskiwaczy, jeśli masz możliwość to podłącz pod kompa, może on rzuci inne światło na całą sprawę.

    - - - Updated - - -

    A jeszcze jedno, przeczyść wszystkie przekaźniki, bezpieczniki przy akumulatorze, wtyczki od czujników itp. Może gdzieś coś nie kontaktuje i alfa wariuje.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar Leciej
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Błonie / Warszawa
    Auto
    Alfa 156 2.4 JTD 99 Była/ Giulietta 2.0 JTDm
    Postów
    87

    Domyślnie

    Sprawdź napięcie na akumulatorze. Możliwe , że spadek napięcia powoduje rozłączanie i załączanie jakiegoś stycznika. Mi jak siadał aku też miałem charakterystyczne cykanie i kontrolki wariowały.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lukas-182
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm 552k DuckPower
    Postów
    465

    Domyślnie

    A więc tak, kolejna wiadomość >> Alfa zdechła. Jak do tego doszło ?

    Po wyjściu z pracy odziwo odpaliła, nawet równiutko chodziła, dojechałem do warsztatu, w którym byłem już wcześniej umówiony, podłączyliśmy kompa, wywaliło problem z EGR, olaliśmy to, bo wcześniej był zaślepiony EGR, a że mechaniczny EGR, to nie ma wpływu na pracę silnika. I tak sobie stoję przed autkiem, magik grzebie, coś tam z czytuje z kompa i nagle, silnikiem zatelepało, zaczęło znowu cykać i silnik zaczął strasznie kuleć, po chwili kompletnie stracił werwę, jeden cylinder w ogóle nie chodził. Silnik zgasiliśmy, przy gaszeniu słychać stuk z okolicy rozrządu, odpaliłem znowu, słychać stuk, odpala ale nie działa jeden cylinder. Silnik pracuje ale kuleje.

    Koniec końców autko zostało przed warsztatem i jutro zostanie rozebrane, nie mam pojęcia, ja już widzę przed oczami wymianę całego silnika ;/

    Co do waszych sugestii, to tak: Akumulator wymieniany na początku 2012 roku i kręci bardzo dobrze. Luzów zaworowych nie ruszaliśmy, bo silnik chodził cichutko, klekotał aż miło. Rozumie, że je reguluje się co jakiś przejechany dystans ??

    A jeszcze dodam, coś co zauważyłem jak zaczęła mi dzisiaj głupieć, mianowicie obrotomierz jakby przestał działać, mogłem depnąć do oporu, a wskazywał maks 2000, jak już wskazał to wskazówka jakby zamarła, ciągle pokazywała te 2000, po chwili wracało do normy wszystko aby po chwili sobie skoczyć z 1000 na 1500.
    Kolejna dziwna sprawa, to przy przyśpieszaniu, wolniutkim, migotała kontrolka od ręcznego hamulca, myślałem, że to znowu wariujący wskaźnik poziomu płynu hamulcowego, ale wtedy by też migotała przy mocnym depnięciu, np pod górę, a tutaj nic, tylko przy wolnym ruszaniu.
    Ostatnio edytowane przez Lukas-182 ; 07-01-2013 o 22:25

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Może wtrysk umarł.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lukas-182
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm 552k DuckPower
    Postów
    465

    Domyślnie

    Skąd obrotomierz pobiera informację o obrotach ? Z komputera czy też jest jakiś bezpośrednio podłączony do obrotomierza impulsator w skrzyni biegów ?? Dumam co z tym obrotomierzem...

    Wariant z padniętym wtryskiwaczem chyba byłby najbardziej optymistyczny dla mnie :/

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    I tak powinieneś być szczęsliwy mało komu pada auto przy dojeździe do warsztatu raczej w nocy deszczu i mgle na trasie
    na mój skromny gust to masz coś popieprzone z elektryką ,to bym najpierw sprawdzał. Tak jakby problem z masa migajace kontrolki itp. jedynie skad ten stuk w rozrządzie- kiedy rozrząd wymieniany?

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lukas-182
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm 552k DuckPower
    Postów
    465

    Domyślnie

    Faktycznie, szczęście jak nic Autko umiera śmiercią bohatera, dowiozło mnie do celu i może odejść Haha

    Rozrząd wymieniany tuż po zakupie, we wrześniu 2010, zrobiłem na nim dokładnie 48 kkm, miałem pod koniec stycznia zakładać nowy zestaw rozrządu, niby w tych silnikach na rozrządzie można śmigać po 100 - 120 kkm, ale ja jakoś zawsze w autkach wymieniałem po 50-60 kkm. Rozrząd oczywiście na częściach polecanych, rolki SKF, pasek Dayco, pompy nie wymieniałem, miałem teraz zamiar wymienić na Valeo.

    Problem na pewno jakiś elektryczny jest, bo ten odgłos cykania stycznika, do tego kontrolka hamulca, cholera wie.

    Dzisiaj prawdopodobnie autko nie zostanie rozebrane, ojczulek nie ma czasu zlekka ;/ Mam na szczęście autko zastępcze, nieśmiertelny Mercedes W201 .

Podobne wątki

  1. Dziwny problem po uruchomieniu silnika 1.9JTD CF2 105KM
    Utworzone przez gennosuke w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-08-2014, 20:43
  2. Dwumasa 156 1.9jtd 105km '99r
    Utworzone przez SeroGrass w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-05-2012, 15:58
  3. 156 1.9jtd 105km przepływomierz
    Utworzone przez kierzkovsky w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-04-2012, 18:48
  4. 156 1.9JTD 105KM problem z mocą od 2800 obrotów
    Utworzone przez Sanki1000 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 21-11-2011, 09:51
  5. Problem z odpaleniem 1.9JTD 105KM 1999r
    Utworzone przez Ql_Maciek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-12-2009, 00:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory