Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 61

Temat: 2.0 TS głośne stuki przy schodzeniu z obrotów ( po małym remoncie)

  1. #51
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A czy nadal strzela po wymianie przepływomirrza?

  2. #52
    Sławek325
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    A czy nadal strzela po wymianie przepływomirrza?
    Nie strzela. Ale wystarczy przestawić wydechowy o jeden ząbek i zaczyna strzelać.
    Eh... Raczej marna szansa aby to przepływomierz był powodem tych strzałów. Nie mam już pomysłów co to może być.

  3. #53
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - a może to strzela kolektor ssacy, gumka od tubki sparciała i strzela podczas dobijania do gniazda.
    - chyba zwłaszcza ze to podczas zjeżdzania z obrotów.
    - no ale nie strzela przy fabrycznym ustawieniu rozrządu.

    - czyli silnik chodzi poprawnie oprócz tego problemu braków mocy !!
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	inlet.JPG
Wyświetleń:	82
Rozmiar:	50.4 KB
ID:	82291  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 10-01-2013 o 10:05
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #54
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Trzeba by chyba wyjąć ten kolektor i przyjrzeć mu się dokładnie - może jednak jest jakaś nieszczelność.

  5. #55
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ok, a co z tym balansem cylindrów na 3 i 4 widać, że słabo te cylindry działają.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	cyl3-4 bad.jpg
Wyświetleń:	59
Rozmiar:	65.8 KB
ID:	82293   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	AR147-1.6-105CV.jpg
Wyświetleń:	69
Rozmiar:	60.9 KB
ID:	82294  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 10-01-2013 o 08:49
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #56
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Trzeba by chyba wyjąć ten kolektor i przyjrzeć mu się dokładnie - może jednak jest jakaś nieszczelność.
    W motocyklach (gaźnik czy wtrysk) jednym z powodów strzelania w kolektor jest jego nieszczelność na którymś połączeniu do głowicy

  7. #57
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - tylko że ten egzemplarz nie strzela jak ma rozrząd ustawiony "fabrycznie ",
    - ma tylko mniejszą moc.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #58
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie

    a kolega jaką ma uszczelkę między kolektorem dolotowym a głowicą? Kiedyś montowane były metalowe co po jakimś czasie powodowało zaciąganie powietrza. Nowe uszczelki są już zrobione z innego materiału.

  9. #59
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Ja się kiedyś szarpnąłem na wymiane uszczelki między kolektorem a głowica i tam raczej nie stawiam na nieszczelność.Bardziej coś z pracą kolektora - krótki/długi,nieszczelność gdzieś no i ewentualnie jak z tym elektrozaworem wariata bo można jego działanie wymusić z pod poziomu FESa choćby i być pewnym a nie to manulanie sprawdzić miernikiem powyżej 1800 obrotów.Poza tym gdyby nie działał to wywalałoby błąd pod OBD.

    Balans cylindrów,albo coś nie tak z którymś z wałków wyrównoważających lub też panewki na korbach ale z osiągami nie miałoby to wiele wspólnego za to zawsze pod oscyloskopem może się pokazać przy czym luzno sobie teoretyzuje-nie mam az tyle doswiadczenia co bubu321 z przebiegami z oscyloskopu ale jeszcze ewentualnie taki przebieg z owalizacji tulei cylindra moze wychodzic?nie dotarte zawory?luz na prowadnicach?
    Miernik kompresji jeszcze i pomierzyc profilaktycznie kompresje

  10. #60
    9none
    Gość

    Domyślnie

    zbyt dużego doświadczenia nie mam z oscyloskopem ale na wykresie widac , tak jak zreszta pisął kolega bubu321 że to problem ZTC (zespół tłok cylinder).... test balansu cylindrów oscyloskopem robi sie w ten sposób że bada się przyspieszenie od poszczególnych cylindrów poprzez pomiar sygnału z czujnika położenia i obrotów wału korbowego.... auto na luzie, na postoju, startuje sie z obrotów biegu jałowego, potem lekkie dodanie gazu do RPM 2000, zwolnienie gazu do biegu jałowego, i teraz dodanie gazu pedałem do podłogi, jak tylko obroty dojda w pobliże RPM 2800 wyłączamy pompę paliwową, pedał gazu cały czas w podłodze az do zatrzymania silnika..... uzyskany wykres składa się z dwóch cześci, jednej zasilanej paliwem i drugiej pracującej tylko na kompresji powietrznej bez paliwa..... Ta druga cześć jest poprawna, problemy wykazuje cześć pierwsza, zasilania paliwem.... widać szczególnie po powiekszeniu jak cylindry 3 i 4 przecinają linie zerowej dynamiki...
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	balans-cylindrow.jpg
Wyświetleń:	49
Rozmiar:	96.2 KB
ID:	82326  
    Ostatnio edytowane przez 9none ; 10-01-2013 o 18:22

Podobne wątki

  1. [145] Gaśnie przy schodzeniu z obrotów i inne
    Utworzone przez mus102 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-02-2017, 11:55
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-03-2015, 14:42
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-10-2014, 15:18
  4. Dziwny dźwięk przy schodzeniu z obrotów
    Utworzone przez KlaudioOs w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-02-2011, 23:57
  5. V6 - przygasanie/zafalowanie przy schodzeniu z obrotów ...
    Utworzone przez GrzesiekK. w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-04-2010, 21:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory