Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Analiza wykresów-Kilka błedów

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Arkel
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 147 1.6 TS 16V 105 KM 2001r
    Postów
    228

    Domyślnie Analiza wykresów-Kilka błedów

    Witam!
    Dzisiaj swojej belli zrobiłem diagnostykę komputerową.Nic dziwnego nie było w tym ,że FES znalazł kilka błedów(P0135,P0130,P1135,P0420) a Alfadiag żadnego błędu nie znalazł.Dlatego postanowiłem zrobić kilka wykresów i prosiłbym o analizę ow wykresów.Dodam ze sonda lambdy jest nowa firmy bosch i został zrobiony reset parametrów adaptacyjnych.... Kontrola detonacji: Rozlaczona
    Attached Files Attached Files
    Alfa Romeo 147 105km 1.6 16V 2001r.
    http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._daffodil.html

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Robienie wykresów jeśli wystepują błędy jest niecelowe i nic nie da. Ewidentnie masz kłopot z onda lambda - konkretnie z obwodem jej grzania. Dodatkowo pewnie katalizator do wymiany. Sonda ta nowa to sonda dedykowana czy uniwersalna?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Arkel
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 147 1.6 TS 16V 105 KM 2001r
    Postów
    228

    Domyślnie

    Dedykowana...Sondę mam dedykowana do 105km wersji a okazuje się ze mam silnik 120km.Ale dowiadywałem się i nie powinno być problemu z tą sondą.Dodam tylko ze lampka żadne" Check Engine nie świeciła się jak FES pokazał błędy
    Ostatnio edytowane przez Arkel ; 09-01-2013 o 19:59
    Alfa Romeo 147 105km 1.6 16V 2001r.
    http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._daffodil.html

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - kody błędów.

    - diagnostykę robimy trochę inaczej.
    1 krok.
    - z poziomu FES -a (MES-a) łaczymy sie z silnikem, kluczyk na MAR.
    - po połączeniu wciskamy jklawisz A (ALL), chwile czekamy potem klawisz N (none).
    - w ten sposób w katalogu domowym FEs-a mamy plik tekstowy *.txt z parametrami wszystkich czujników i ich stanu w pozycji silnik wyłączony oraz spis błędów.

    2 krok.
    - wykasować błędy wszystkie !!!

    - aby spawdzic sondy logujemy parametry: obroty silnika, temperatura wody, napięcie sondy lambda 1, napięcie sondy lambda 2 za katalizatorem.
    - logi robimy od momentu uruchomienia zimnego silnika.
    - czas logowania parametrów trwa do momentu aż zaobserwujemy spadek temperatury wody w chlodnicy, taki spadek ma się powtórzyć dwa , trzy razy.
    - maksymalny czas logowania nie powinien być większy niż 30, 40 minut w tym teście.
    - logów nie zapisujemy, FES tworzy je automatycznie w katalogu swoim, domowym z datą pomiaru oraz rozszerzeniem CSV.

    - na forum wrzucamy *.txt , *.CSV, archiwizowane np. winarem.

    3 krok.
    - przy włączonym silniku robimy powtórkę z klawiszem A oraz N na koniec pomiaru, czyli po testach sond nie wyłączamy silnika tylko zbieramy logi *.TXT.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P1135.jpg
Wyświetleń:	143
Rozmiar:	106.2 KB
ID:	82292  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 10-01-2013 o 08:45
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Arkel
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 147 1.6 TS 16V 105 KM 2001r
    Postów
    228

    Domyślnie

    Kody0135,P0130,P1135,P0420
    Ok jak zrobię tak jak mówisz

    z poziomu FES -a (MES-a) łaczymy sie z silnikem, kluczyk na MAR.
    - po połączeniu wciskamy jklawisz A (ALL), chwile czekamy potem klawisz N (none).
    Niestety ten sposób u mnie nie działa :-(
    -czujnik detonacji jest(biała wtyka ) jest podłaczony ale i jak dalej w fes pokazuje ze jest odłączony.Może padł po prostu?(Ale ECU powinien wywalić jakiś błąd a tego nie robi)
    -Podczas diagnostyki auto szarpało od czasu do czasu
    Po przejechaniu 40km auto znowu zaczęło piszczeć i wywaliło błąd P0420

    Bubu321,Masz tu nowe log
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez Arkel ; 10-01-2013 o 21:27
    Alfa Romeo 147 105km 1.6 16V 2001r.
    http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._daffodil.html

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - czemu w FEs wybierasz do połączenia silnik 105CV, masz w końcu silnik 120 CV.
    Kod:
    ECU ISO Code: 7C 86 8A 80 61
    2013-01-10 18:32:49
    CONNECTED TO: 
    ALFA 147 1.6 TS 16V 105CV
    Bosch Motronic Me7.3.1 EOBD injection (1 lambda)
    - gdzie w FES-ie masz o czujniku spalania stukowego, nie ma takiego parametru.

    - sonda pre-cat praca poprawna (tak pokazuje wykres)
    - sonda post-cat grzałka działa poprawnie, sonda podczas pracy silnika nie jest dogrzewana spalinami.
    - chyba jest jak sugeruje kolega powyżej jakiś problem z katalizatorem ( wypalony, zamontowana strumienica, itd.)
    - z tego też powodu daje bład P0420.
    - można jeszcze zrobic testy katalizatora ale programem Alfadiag, tylko jak twój alfadiag nie widzi blędów, to może być problem.

    - wykres sondy post cat przed i po wymianie kompletu sond (nie znam powodu wymiany).
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	147-postcat2.jpg
Wyświetleń:	128
Rozmiar:	122.7 KB
ID:	82373   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	156-jts-P0420.jpg
Wyświetleń:	149
Rozmiar:	171.5 KB
ID:	82374   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	147-postcat1.jpg
Wyświetleń:	116
Rozmiar:	111.4 KB
ID:	82375   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	147-postcat-bad.jpg
Wyświetleń:	101
Rozmiar:	132.9 KB
ID:	82383   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	147-postcat-good.jpg
Wyświetleń:	141
Rozmiar:	132.7 KB
ID:	82384  

    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 11-01-2013 o 11:37
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    - tutaj masz badanie katalizatora z poziomu programu Alfadiag..... zrzuty z auta bz katalizatora.....
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ad025-katalizator.jpg
Wyświetleń:	110
Rozmiar:	81.2 KB
ID:	82393   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	04016.jpg
Wyświetleń:	96
Rozmiar:	75.5 KB
ID:	82394   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	04019.jpg
Wyświetleń:	113
Rozmiar:	85.5 KB
ID:	82395  
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 11-01-2013 o 15:00

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Arkel
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 147 1.6 TS 16V 105 KM 2001r
    Postów
    228

    Domyślnie

    czemu w FEs wybierasz do połączenia silnik 105CV, masz w końcu silnik 120 CV.
    Kod:

    ECU ISO Code: 7C 86 8A 80 61 2013-01-10 1849 CONNECTED TO: ALFA 147 1.6 TS 16V 105CV Bosch Motronic Me7.3.1 EOBD injection (1 lambda)
    - gdzie w FES-ie masz o czujniku spalania stukowego, nie ma takiego parametru.
    -Łącze sie dlatego,że mam ECU od 105CV.A próba podłączenia po 120Cv kończy się fiaskiem
    -Znalazłem takie coś jak kontrola detonacji rozłączona w FES

    euroscan-Dzięki za screen.Sprawdze jak u mnie jest z tym katalizatorem

    Alfa Romeo 147 105km 1.6 16V 2001r.
    http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._daffodil.html

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    -------- pomylka
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 11-01-2013 o 16:47

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Arkel
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 147 1.6 TS 16V 105 KM 2001r
    Postów
    228

    Domyślnie

    -------- pomylka?
    Alfa Romeo 147 105km 1.6 16V 2001r.
    http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._daffodil.html

Podobne wątki

  1. sprawdzenie błedów
    Utworzone przez jupol1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2015, 17:42
  2. Sprawdzenie wykresów
    Utworzone przez macieqy w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-03-2014, 22:38
  3. Analiza błedów
    Utworzone przez Arbunia86 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 29-09-2013, 14:06
  4. Kody błedów Pomocy !!
    Utworzone przez Pawel8513 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 08-12-2012, 15:53
  5. [145] 145 1.9 JTD - analiza wykresów FES
    Utworzone przez fokus145 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-01-2012, 11:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory