Strona 8 z 16 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 154

Temat: Dpf

  1. #71
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Evo666
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    159 2.0 JTDm 09r
    Postów
    462

    Domyślnie

    Z całym szacunkiem ale opis twojej fuszerki przyprawia o palpitacje. Wszystko ma swoje granice.
    Chopie jedz do sprawdzonego serwisu daj zarobic tym ktorzy sie na tym znaja i nie katuj swojej belli.

  2. #72
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Giulietta 2.0JTDm 170KM TCT
    Postów
    331

    Domyślnie

    Albo wywal filtr i będziesz miał spokój na zawsze

  3. #73
    BURATINO
    Gość

    Domyślnie

    Normalnie Adam Slodowy
    Powinien to wrzucic do dzialu...Zrob se sam
    Ostatnio edytowane przez BURATINO ; 11-01-2013 o 12:14

  4. #74
    Użytkownik Ogier Avatar admor
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Świętochłowice
    Auto
    Insignia A20DTH, RX-8 Renesis High Power
    Postów
    178

    Domyślnie

    Oddaj auto na serwis niech Ci go wytną albo kup nowy/regenerowany (jak kto woli) bo inaczej nawet się nie dowiesz czy serwis dobrze Ci turbinę zregenerował a potem już będzie za późno i stracisz dwa razy tyle.

  5. #75
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Samo czyszczenie DPF'a OK, ale czy nie dało się tego bez rozcinania puszki zrobić?
    Mówicie oddaj do profesjonalisty... on zrobi tak samo, ale weźmie co najmniej 500 zł. Dla mnie git- też planuję wykonać na wiosnę podobny zabieg, ale bez spawania
    Ja już czyściłem jeden DPF, roboty co nie miara, ale działa i jest zupełnie niegroźne dla filtra jeśli się to z głową robi.

    Pzdr
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  6. #76
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    podlasie
    Auto
    159 SW 1,9 JTDM 16v 2007
    Postów
    34

    Domyślnie

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    Samo czyszczenie DPF'a OK, ale czy nie dało się tego bez rozcinania puszki zrobić?
    Mówicie oddaj do profesjonalisty... on zrobi tak samo, ale weźmie co najmniej 500 zł. Dla mnie git- też planuję wykonać na wiosnę podobny zabieg, ale bez spawania
    Ja już czyściłem jeden DPF, roboty co nie miara, ale działa i jest zupełnie niegroźne dla filtra jeśli się to z głową robi.
    dzieki za choc jedna pozytywna opinie

    co do pozostalych odpowiedzi to z calym szacunkiem ale w sumie to co ja takiego zlego zrobilem? tak jak przedmowca powiedzial w serwisie zrobiliby pewnie to samo ale musialbym slono zaplacic a tak kosztowalo mnie to moze z 50 zl (rozpuszczalnik + gaz). odrobine checi i umiejetnosci majsterkowania i wszystko poskladane do kupy i jedynym sladem ingerencji jest widoczny spaw ale ladnie polozony przez znajomego. po drugie gdybym mial mozliwosc to bym sie nie zastanawial tylko wymienil na regenerowany, ale niestety troszke sie wykosztowalem i poprostu nie moge sobie teraz pozwolic ani na wymiane ani na wywalenie DPF (ktory fizycznie bym wywalil sam ale za wyprogramowanie tez musialbym zaplacic dobrych pare setek).

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    Samo czyszczenie DPF'a OK, ale czy nie dało się tego bez rozcinania puszki zrobić?
    rozcialem bo inaczej to byloby czyszczenie troche w ciemno bo w sumie przez ta rurke nic nie widac poza tym z jednej strony w dostepie do dpf przeszkacdzalby jeszcze katalizator, poza tym to nic strasznego... nie tniemy przeciez karoserii przy wymianie tulei wahacza nikt w bialych rekawiczkach nie pracuje... tez idzie w ruch nie raz konkretny mlot i przecinak nawet



    wracajac do tematu to jak juz wspominalem podczas jazdy probnej nawet z wymontowanym filtrem turbina nie dala rady nabic takiego cisnienia jak pownna i nie widac roznicy w jezdzie z filtrem i bez niego. takze ponawiam pytanie czy moze miec na to wplyw blad czujnika temp spowodowany jego uszkodzeniem? czy szukac przyczyny gdzie indziej?

  7. #77
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Jak ktoś nie ma wiedzy czym jest filtr DPF i jak można łatwo go odetkać, to niech lata do serwisu i płaci. Nie mam nic przeciwko, ale niech nie krytykuje tych co używają głowy i sami radzą sobie ze swoimi problemami... tym bardziej, że DPF jest u nas jak na widelcu (w Passacie B6 trzeba ławę podnosić i w ogóle porażka jest z demontażem).
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  8. #78
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    159 1.9 16V 150KM
    Postów
    27

    Domyślnie

    W zeszły piątek zakupiłem w DE - 159SW JTD 1.9 16V Q-TRONIC. Podczas oglądania auta wszystko ok, żadnych kontrolek, chodziło idealnie. W idealnym stanie wewnątrz. Auto kupione w salonie, z udokumentowaną przeszłością, książką serw, nie bite. Nalatane 98 tys km. W trakcie powrotu do domu, około 50km po zatankowaniu, wyświetlił się komunikat HAVE ENGINE CHECK i zapaliła się kontrolka silnika. Samochód stracił moc, prędkość ograniczyła się do 100km/h i nie było opcji wycisnąć nic więcej. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu wigor wracał na kilkanaście km i z powrotem kontrolka i brak mocy. Czasem, podczas trasy auto nagle odzyskało moc, ale też na kilkanaście km. Oddałem auto do polecanego ( nawet tu ) serwisu. Diagnoza: błąd DPF, zapchany w 98%. Innych błędów brak. Próba wypalenia programowego nic nie dała. Zapchanie 60%.Po próbie kontrolka ponownie się zapala + brak mocy. W poniedziałek DPF ma być "myty".

    Czy to, że przy takim przebiegu jest zapchany DPF może spowodować kolejne naprawy w najbliższym czasie ? Jeśli tak to na co zwrócić uwagę ? Czy generalnie to standard około 100tkm ?

    Czy to faktycznie DPF, a może coś innego ? Wycinać ?

  9. #79
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Wywalac i sie nie zastanawiać.

  10. #80
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Cytat Napisał MarkoVANBaster Zobacz post
    Diagnoza: błąd DPF, zapchany w 98%.
    Z całym szacunkiem, ale co to za diagnoza? To jest odczyt z FESa Jak się zachowują czujniki na DPF? Może mimo wszystko to one są przyczyną? Jak wyglądają przewody od różnicówki?

    Cytat Napisał MarkoVANBaster Zobacz post
    Próba wypalenia programowego nic nie dała. Zapchanie 60%.
    Wypalanie serwiseowe nie jest tak skuteczne jak to w czasie jazdy.

    Cytat Napisał MarkoVANBaster Zobacz post
    Wycinać ?
    Ja bym się wstrzymał i spróbował dojść do przyczyny. Chyba, że okaże się faktycznie, że filtr jest już martwy..
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory