Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 36

Temat: akumulator

  1. #21
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar alfagawrys
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Zgierz/Łódź/Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 105KM [98']
    Postów
    214

    Domyślnie

    ja sprawdzalem pobór prądu przy odczepionej minusowej klemie, jeden kabel z multimetra podlaczylem do klemy a drugi do akumulatora przy minusie i tak mi wyszedl wynik, a jak mam sprawdzic to tak samo na wlaczonym silniku? jak odczepie kleme to silnik zgasnie przeciez...
    Ostatnio edytowane przez alfagawrys ; 11-01-2013 o 18:47

  2. #22
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Prąd ładowania sprawdzasz przykladając + multimetru do + aku i minus do minusa bez zdejmowania klem, Samochód powinien pracować na wolnych obrotach.

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rychu
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.9JTD SW
    Postów
    82

    Domyślnie

    Klemy muszą być podłączone do akumulatora przy mierzeniu ładowania i zapalony silnik

  4. #24
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar alfagawrys
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Zgierz/Łódź/Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 105KM [98']
    Postów
    214

    Domyślnie

    sprawdziłem prąd ładowania na wolnych obrotach silnika wynosi 14,3V. Mam jeszcze jedna ciekawostkę, wczesniej gdzies wyczytalem ze do poboru pradu na postoju bez zaplonu trzeba odlaczyc kleme minus i jeden kabelek z multimetra do klemy(-) a drugi do akumulatora (-) w ten sposób wyszedł mi wynik wahajacy się od 0,3mA - 4mA . Drugi pomiar wykonałem po prostu podłączając czerwony kabel z multimetra do plusa w aku a czarny do minusa w aku bez zdejmowania jakichkolwiek klem i wyszedł mi wynik 0,02 mA . Który pomiar jest prawidłowy?

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rychu
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.9JTD SW
    Postów
    82

    Domyślnie

    Ten pierwszy pomiar z odłączoną klemą jest właściwy. Drugi to nie wiem co zmierzyłeś ale fajnie, że działa Ci jeszcze multimetr

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał alfagawrys Zobacz post
    wyszedł mi wynik 0,02 mA
    alfagabrys zastanawiam się czy wyniki pomiarów poboru prądu miałeś w mA czy w Amperach. Nie pomyliłeś?

  6. #26
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar alfagawrys
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Zgierz/Łódź/Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 105KM [98']
    Postów
    214

    Domyślnie

    ustawiłem mA na 99% , tez mi sie wydaje dziwny ten wynik

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rychu
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 1.9JTD SW
    Postów
    82

    Domyślnie

    Jak możesz to zmierz ustawiając na A dla porównania i zapisz wynik. Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie ale jakoś mi nie pasuje to 0 (zero) przed przecinkiem przy wyniku w mA
    Ostatnio edytowane przez Rychu ; 11-01-2013 o 20:18

  8. #28
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mbronowicki
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Udanin
    Auto
    ALFA ROMEO 156 1.9 JTD 16v 2003r
    Postów
    35

    Domyślnie

    Cytat Napisał Konrad156 Zobacz post
    mbronowicki mam do Ciebie pytanie czy ten sterownik świec robił ci takie klik klik, klik klik na wyłączonym zapłonie bo ja miałem taką sytuację już dawno ale wymieniłem akumulator bo stary miał już z 5 lat i był słaby i na nowym nic się nie działo, teraz nie klika a prąd coś żre. Jest jakaś możliwość by sprawdzić ten sterownik czy jest zepsuty?, a i czy powoduje on jakieś inne objawy?
    Nie zwrocilem na to uwagi czy klika ale ja go sam zalatwilem poniewaz kiedy go wycigalem to zerwalem srube od uziemienia i rozebralem go zeby wymienias ta srube, a doszedlem do tego ze to jego wina sprawdzajac pobor produ tak jak pisali koledzy odlaczona klema minusowa podlaczylem multimetr szeregowo pobor byl tak jak pisalem powyzej 14A a po odpieciu sterownika 0,02 A

  9. #29
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Chełm
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 jtd 136km 2000r SW; alfa 145 1.4 TS
    Postów
    60

    Domyślnie

    Dzięki, jutro pomierzę te wartości prądu i będę wiedział, co tak łapczywie pobiera prąd.

  10. #30
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar alfagawrys
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Zgierz/Łódź/Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 105KM [98']
    Postów
    214

    Domyślnie

    panowie i panie, wczoraj napięcie mojego aku o godzinie 18.00 wynosiło 12,68V a dzisiaj o 13.00 wynosi już tylko 12,49V o co tu chodzi ?

Podobne wątki

  1. Akumulator
    Utworzone przez groda w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-01-2013, 13:02
  2. [Giulietta] Akumulator:(
    Utworzone przez kaponee w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-11-2012, 20:15
  3. Akumulator
    Utworzone przez tuzi5 w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 22-09-2011, 15:55
  4. akumulator-alarm-akumulator...
    Utworzone przez luj666 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-06-2011, 13:28
  5. [164] Akumulator
    Utworzone przez zawigrze w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 10-06-2011, 14:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory