Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 24 z 24

Temat: AR 159 JTDM 8V Problem z odpalaniem

  1. #21
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał 5turbo Zobacz post
    Bo to też takie serwisy w PL są. A co decyduje o tym ile paliwa przeleci? Końcówka min. w której są otwory. A takich otworów nie da się idealnie takich samych zrobić. Końcowka iglicy też się zużywa. Jeśli ciśnienie w układzie jest to samo, a otwory końcówki się rożnią to z każdego wtrysku poleci co innego przy tej samej ilości paliwa puszczonej w tym samym czasie. To akurat z fizyki wynika. Chyba że na śląsku inna fizyka jest niż w Krakowie.
    Końcówka iglicy się zużywa w NOWEJ końcówce wtryskiwacza??? Końcówka iglicy jest odpowiedzialna tylko i wyłącznie za otwarcie dopływu paliwa do otworów w końcówce wtrysku. Też nie jest to element, który się reguluje.

    Oczywiście, że nie da się zrobić idealnie takich samych końcówek wtryskiwacza, jeśli chodzi o wykonane otwory - ale zawsze masz coś takiego jak dopuszczalna odchyłka w średnicy otworów. I jest to bodajże element o najmniejszej odchyłce produkcyjnej, z wszystkich istotnych elementów w pracy wtrysku. Odchyłce DEKLAROWANEJ przez samego producenta. Co za tym idzie - wymiana końcówki nowej na inną nową nie zmieni w istotny sposób pracy wtrysku. Oczywiście, że jeśli założyłbyś końcówkę z otworami o np. 20% większej średnicy - to dawkowanie paliwa będzie większe... tylko nie o tym tu mowa.

    I teraz jeśli popatrzyłbyś sobie np. na schematy nastawcze do przeprowadzenia pełnej regeneracji wtryskiwacza CR, łącznie z 3-cią fazą - to sam producent dopuszcza duuużo większe odchylenia w pozostałych punktach regulacji wtrysku, niż ma to miejsce w przypadku końcówki. I testy praktyczne potwierdzają teorię, że końcówki mają wysoką powtarzalność wykonania. Co więcej - miałem już w rękach wtryskiwacze, które po pełnej regeneracji i nadaniu kodu IMA miały gorsze korekty, niż wtrysk z tylko wymienioną końcówką, na starym IMA. Idąc jeszcze dalej - po wpisaniu starego IMA z wtryskiwacza (po pełnej regeneracji) - korekty był lepsze, niż na nowym IMA. Czary?

    Kolejna rzecz - która wyjaśni powyższe zjawisko - maszyna do nadawania kodu IMA ma przewidzianą przez producenta dokładność pomiaru dawek (jak każde urządzenie pomiarowe)- i jeśli dokładność maszyny jest mniejsza, niż dokładność wykonania końcówki wtrysku - to logika wskazuje na to, że wymiana końcówki bez kodowania da lepszy efekt, niż wymiana końcówki z kodowaniem. To chyba oczywiste, że jeśli końcówka jest wykonana z dokładnością dajmy na to 1%, a maszyna bada dawki z dokładnością 5%, to więcej szkody poczynisz nowym kodowaniem.

    I teraz, żeby nie było że te całe IMA to jest jeden wielki bullshit (bo są auta z tzw. autoadaptacją, gdzie nie musisz nic wpisywać, bo sterownik sam się dostroi do nowych parametrów pracy wtrysku) - jeżeli rozbierzesz wtryskiwacz i zregenerujesz go "do spodu", wkładając m.in. nowe tłoczysko - to przy regulacji w 5. lub 6. punktach masz już duże szanse na sporą odchyłkę od fabrycznego IMA.

    Do tego dochodzi CELOWE działanie producentów części do naprawy wtryskiwaczy - o ile jakiś czas temu tłoczyska we wtryskach były praktycznie takie same, fabrycznie montowane czy też kupione na wymianę - to teraz Bosch delikatnie wydłużył tłoczysko. Nadal się mieszczą w tolerancji producenta, ale już Ci się dawki rozjeżdżają, w stosunku do fabrycznych z oryginalnego IMA. Co więcej - montując takie tłoczysko MUSISZ przeprowadzić pełną regenerację z 3-cią fazą, bo inaczej wtrysk w ogóle wyleci poza dopuszczalne parametry pracy. Po co to wszystko? Ano po to, żeby się sprzedawały urządzenia do pełnej regeneracji z 3-cią fazą włącznie - a nie są to urządzenia tanie, jeśli ktoś chce mieć pełny automat.

    I teraz, żeby zakończyć dyskusję (z mojej strony) o sensowności nadawania IMA - powyżej to była teoria, a praktyka potwierdza, że wtrysk - o ile nie jest totalnie zasyfiony jakimś mazutem - po założeniu nowej końcówki wraca do swoich parametrów fabrycznych. Korekty schodzą praktycznie do zera - co już było na tym forum potwierdzane przez osoby, które tak właśnie zrobiły. Jesli więc ktoś chce dla świętego spokoju zakodować na nowo wtrysk - może to zrobić, tylko po jaką cholerę, skoro będą wzorcowe korekty? Ja w tym sensu nie widzę, jest to sztuka dla sztuki. I znowu mała uwaga na koniec - CAŁY WYWÓD dotyczy wtryskiwaczy Boscha dla grupy Alfa/Fiat/Opel i silników JTDm. Żeby nikt tego przypadkiem nie odnosił np. do wtrysków do fordowskich TDCi, bo tam odchyłki pracy wtryskiwaczy fabrycznie są z 5x wyższe, niż przy wtryskach Boscha... a więc powtarzalność produkcji jest dyskusyjna.
    Ostatnio edytowane przez Tomek_KRK ; 02-01-2013 o 13:06
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  2. #22
    Użytkownik Embrion Avatar otex
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    HADYKÓWKA/RZESZÓW
    Auto
    ALFA ROMEO 159 1.9 jtdm
    Postów
    10

    Domyślnie

    a jeszcze jedno pytanko ile kosztuje takie softowe wywalenie DPFa i EGRa- tak w przyblizeniu,
    i jeszcze czy znacie kogos na podkarpaciu kto mgby to zrobic ???

  3. #23
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar losdamianos
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    242

    Domyślnie

    W Wawie ok 1800 z nowym softem (+20km).
    "Gdyby porównać światowe marki do ciała człowieka to Toyota byłaby mózgiem , Aston Martin twarzą , Cadillac brzuchem a ALFA ROMEO sercem i duszą"
    Jeremy Clarkson TOP GEAR 11/4

  4. #24
    Użytkownik Embrion Avatar otex
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    HADYKÓWKA/RZESZÓW
    Auto
    ALFA ROMEO 159 1.9 jtdm
    Postów
    10

    Domyślnie

    dobra , nie było problemu- Ramzes wgrał nowy soft i Alfa jak nowa

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-12-2014, 15:02
  2. problem z odpalaniem
    Utworzone przez DARO w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-12-2014, 20:36
  3. [GTV] Problem z odpalaniem .....
    Utworzone przez klaudiusz76 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-03-2011, 18:47
  4. Problem z odpalaniem
    Utworzone przez selius w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-12-2009, 16:26
  5. Problem z odpalaniem 1.9 JTD
    Utworzone przez szymiii w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-08-2008, 09:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory