Witam
Już szukam godzinami na temat stukania w silniku 1,8 mpi i kicha więc zadam te pytania.
Silnik zachowuje się podobnie jak w AR 147 1,6 ,przy zapaleniu lekkie stukanie po czym cisza i wszystko chodzi jak należy.Po osiągnięciu temperatury na wolnych obrotach silnik sobie postukuje jak przy zapaleniu lecz robi to od czasu do czasu nieregularnie ,raz są te stuki zaraz ich niem ma.W silniku są dwa zawory sterujace wałkami i jak odłączę zawór sterujący wałkiem wlotowym to stuki są ciągłe wiec wina jest po stronie wlotu.
Po podłączniu komputera nie wykazuje żadnego błędu natomiast jak wypnę zawór z instalacji komputer pokaże błąd czyli wygląda na to że zawór jest sprawny.No więc co to może być w jaki sposób można jeszcze sprawdzić zawór sterujący aby być pewny że to nie on jest winny, i czy w wałku rozrządu jest coś w rodzaju wariatora i czy on jest wymienny
Z góry dzięki za jakąkolwiek podpowiedz