Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 64

Temat: Rozpórka przód góra

  1. #11
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał konrad251 Zobacz post
    Dużo osób sie wypowiada ale zawsze po kimś pojadą zamiast pomóc i tyko zawsze "szukajka jest, szukajka"
    Tak właśnie piszą Ci którzy myślą że forum jest po to żeby ciągle memłać to samo w kółko. W dodatku są z reguły krótko albo mało na forum. Nie rozumiem awersji większości osób do używania szukajki. Ja jakoś też kiedyś zaczynałem na tym forum i jakoś NIGDY nie potrzebowałem zadać pytania które już było. Fakt że czasami się naszukałem. Ale do cholery w większości wypadków odpowiedzi się znajdują w 20-60s więc nie róbcie (Ci co marudzą) z siebie takich ofiar potrzebujących pomocy. Sami sobie szkodzicie bijąc pianę cięgle o tym samym. Niektórzy potrafią sięgnąć zenitu z lenistwem i zakładają tematy tej samej treści co kilka linijek lub stronę wcześniej. Są fora na których przypada więcej modów na dział i są bardziej skrupulatni (nie będę tu reklamować for ) i tam temat skopka od razu by wylądował w koszu z ostrzeżeniem. A tu się pitolimy grzecznie z uwagami o co są wielkie obiekcje.........
    To tak ogólnie nie do konkretnych osób.
    A to że czasami się pojawiają zbędne komentarze to się zgodzę.


    Cytat Napisał konrad251 Zobacz post
    A co do rozpórki to raczej będziesz musiał ją sam wyrzeźbić myślę ze najważniejsze będzie zeby ktoś Ci tylko wytoczył otwór środkowy i wywiercił odpowiednio otwory na sóby, no i dobry spawacz zeby spawy nie puściły.
    I jeszcze kwestia z czego byś to robił czy z profilu czy rurki?
    Proponuje rurke i gięcie jej to będzie wytrzymalsza niż np cięty profil, wyginany po cięciu i spawany.
    Najprostszy domowy sposób już przedstawił piotrix. Tak jak już wspomniałem (w innym temacie) mogę wykonać projekt z dokumentacją techniczną na taką rozpórkę. Razem z obliczeniami. Tylko potrzebna jest tu jakaś współpraca bo ja tego nie wykonam. Poza tym nie chce mi się tego projektować tylko po to żeby tuzin ludzi "pseudo" zainteresowanych wypisywało swoje filozofie a i tak nikt tego nie zrobi.
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 17-01-2013 o 15:49

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar dawidmk7
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    166 2.5 V6 Distinctive 00r.
    Postów
    567

    Domyślnie

    Spróbuj poszukać rozpórki skrecanej z kilku części z innego auta np właśnie wspomnianego Fiata coupe jeżeli taką ma i podpasuj sobie samo mocowanie na kielichcach a środek niestety będziesz musiał urzeźbić i skręcić z resztą. Nie wiem jak jest w jtd ale w V6 jest tyle przeszkód po drodze, że kształt takowej rozpórki napewno będzie mocno indywidualny i przez to trudny lub niemożliwy do kupienia. Poza tym jak wspominano nie jest to auto sportowe co dodatkowo utrudnia sprawę...

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Nie rozumiem awersji większości osób do używania szukajki.
    Ja to widze troszku inaczej. Po co mamy tracić czas na przeglądanie setek stron w bardzo niedokładnej moim zdaniem szukajce skoro możemy sobie pomóc nawzajem szybko i wygodnie.. a Przypomnieć coś co było w innym temacie dawno temu chyba nie kosztuje tak dużo jesli ktoś ma dobrą wiedzę w danym temacie. Oczywiście to potrzebującemu powinno zależeć, ale przecież forum jest po to, żeby sobie pomagać czy tak?

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar skopek
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Legnica, Poland
    Auto
    AR 146 1.4 TS (sold) / AR 166 2.4 JTD 10V / AR Spider 2.0 TS / AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    253

    Domyślnie

    Trzeba się totalnie nie interesować (albo jeździć golfem), żeby nie wiedzieć, iż 166 jest miękka jak gówno i z czasem pojawia się problem, który prędzej czy później dopadnie każdego w 166 przynajmniej w tych przed LF (może później coś poprawili, ale wątpię, bo to ludzie, którzy jak powiedział J.C. większość czasu spędzają nad patrzeniem na rachunki i płakaniem). Poznałem ostatnio długo poszukiwaną przyczynę złych kątów pochylenia kół występujących we wszystkich mi znanych 166-kach, a także w mojej. Po wykluczeniu takich przyczyn jak nie trzymanie parametrów przez elementy zawieszenia, poczyniono pomiary nadwozia, które dowiodły, iż powodem za dużego negatywu na przedniej osi (jedna i druga strona o 1 stopień) jest zapadnięcie się kielichów. Można ten proces zatrzymać, a czasem nawet i wyeliminować problem stosując rozpórkę górną koniecznie skręcaną aby rozepchać kielichy. Sądzę, że jeśli w sprzedaży byłaby fabryczna rozpórka spawana do tego auta to i tak by nie podeszła ponieważ w co drugiej alfie byłyby inne odległości między kielichami.
    Jedynym wyjściem jest chyba właśnie zaadaptowanie rozpórki skręcanej z innego auta.
    TED - diagnostyka pojazdów grupy FCA
    Oględziny: 737 744 979
    https://www.facebook.com/TEDznaFCA

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar konrad251
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Leżajsk / Dublin
    Auto
    166 - Była
    Postów
    873

    Domyślnie

    Co do szukajki to jest ona bardzo niedokładna i wyświetla setki zbędnych postów no i fakt trzeba się naszukać
    ale jak ktoś chce to znajdzie a czasem szybciej w google znajdzie z dopiskiem linku do naszego forum niż w tej szukajce.. ale nie o tym
    A jeśli mówimy o zakładaniu tych samych tematów po X razy to masz racje ze są ludzie
    którzy potrafią sięgnąć zenitu z lenistwem i zakładają tematy tej samej treści co kilka linijek lub stronę wcześniej
    A jeśli Marku chcesz to mozemy pokombinować razem z tą rozpórka ale czy jest sens?
    Wydaje mi się ze z jakiegoś auta grupy fiat znalazłby takową, którą to mozna jakoś dopasować juz...
    Najważniejsze mocowania na kielichach

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Ja to widze troszku inaczej. Po co mamy tracić czas na przeglądanie setek stron w bardzo niedokładnej moim zdaniem szukajce skoro możemy sobie pomóc nawzajem szybko i wygodnie.. a Przypomnieć coś co było w innym temacie dawno temu chyba nie kosztuje tak dużo jesli ktoś ma dobrą wiedzę w danym temacie. Oczywiście to potrzebującemu powinno zależeć, ale przecież forum jest po to, żeby sobie pomagać czy tak?
    Jak będziesz miał odpowiedni staż na forum to zrozumiesz od czego ono jest. Czy jedzie z nami mod??
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 17-01-2013 o 22:37

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Przemyśl- okolice
    Auto
    166 2,4JTD 150KM, 159 2,0JTDM 170KM, Giulietta 2.0 140KM
    Postów
    442

    Domyślnie

    Kolego skopek, ile położyły ci się kielichy że chcesz zakładać rozpórkę. Przyznam też szczerze że myślałem kiedyś nad tym bo kąty mam ok 1,2 ale pomierzyłem zawieszenie według epera i innej 166 i okazuje się że niema żadnej odchyłki od oryginału. Kolego co w przypadku jak założysz rozpórkę rozepchasz zawieszenie że kąty będą ok, a szczelina między maską i błotnikami będzie wyglądała jak wielki kanion.

  7. #17
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Napiszę tak. DOWODY. Ponieważ nie wierzę że kielichy się tyle zjechały bo nie ma rozpórki. Gdzie dokonywałeś pomiarów? Na jakiej maszynie? Jaki przyjąłeś punkt odniesienia? I nie pisz mi o geometrii na stacji diagnostycznej bo na tym się wielkie "G" dowiesz jeżeli chodzi o kompletną geometrię ramy samochodu. Prosty przykład pomiaru czy rozpórka jest potrzebna czy nie podałem piotrixowi we wspomnianym poście. I rozumiem niektóre mądrości o rozpórkach ale jeżeli ktoś mi pisze że 166 jest jak ponton i dlatego potrzebuje to mnie śmiech rozkłada. Nawet jakby te kielichy wisiały na gumie od gaci i miały po 5mm luzu to może byś poczuł różnicę i to nie koniecznie co innego autem w terenie, rajdach czy tym podobnych wyczynach. A przeciętny użytkownik 166? Gdzie chcesz mieś te przeciążenia? Pod krawężnik bokiem walić? Naprawdę chciałbym uwierzyć w potrzebę stosowania rozpórki w 166 ale niestety nikt nie jest w stanie przedstawić dowodów. Tylko same ideologie.
    Jeżeli chodzi o projekt rozpórki to tak jak wspomniałem. Nie widzę problemu zaprojektować. A czy jest sens to sobie sami odpowiedzcie bo mi to nie jest potrzebne jakby co to służę pomocą.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar skopek
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Legnica, Poland
    Auto
    AR 146 1.4 TS (sold) / AR 166 2.4 JTD 10V / AR Spider 2.0 TS / AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    253

    Domyślnie

    Gdyby nadwozie 166 po 13 latach użytkowania trzymało parametry to nie musiałbym kupować kompletu opon co pół roku. Jeśli ktoś twierdzi, że alfa w serii jest sztywna konstrukcyjnie to to jest dopiero powód do śmiechu i śmiem podejrzewać, że osoba taka nie widziała nawet na oczy sztywnego auta.
    Parametry były brane od znajomego z ASO, które 3 miesiące szukało powodu zbytniego negatywu na przedniej osi. W warsztacie demontowane było dosłownie wszystko, mierzono wahacze, kołyskę, podmieniano zawieszenie. Zero rezultatów. Po mierzeniu nadwozia stwierdzono około 4 mm zbliżenie gniazd kielichów - taki werdykt usłyszałem, nie wiem czym mierzono, bo nie było mnie przy tym.
    Nie widziałem jeszcze 166, która nie miałaby "leżących" kół, co najczęściej wiąże się z padniętymi elementami zawieszenia, ale co wtedy gdy kompletny zawias jest wymieniony, a kąty jak były złe, takie pozostały.
    TED - diagnostyka pojazdów grupy FCA
    Oględziny: 737 744 979
    https://www.facebook.com/TEDznaFCA

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar konrad251
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Leżajsk / Dublin
    Auto
    166 - Była
    Postów
    873

    Domyślnie

    skopek napisał:
    nie musiałbym kupować kompletu opon co pół roku
    To co Ty robisz z tymi oponami?
    To jest niemożliwe zeby opony po 1 sezonie nadawały się w kosz przy normalnej jeździe!
    Albo masz alfe spawaną z kilku części i po jakimś konkretnym dzwonie albo ja nie wiem co Ty robisz

    A zawieszenie masz w jakim stanie?
    Moze od tego zacznij od wymiany kompletnego zawieszenia
    Bo to jest niemożliwe co Ty do ludzi tu piszesz z tymi oponami

  10. #20
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Cytat Napisał konrad251 Zobacz post
    To jest niemożliwe zeby opony po 1 sezonie nadawały się w kosz przy normalnej jeździe!
    Albo masz alfe spawaną z kilku części i po jakimś konkretnym dzwonie albo ja nie wiem co Ty robisz

    A zawieszenie masz w jakim stanie?
    Moze od tego zacznij od wymiany kompletnego zawieszenia
    Bo to jest niemożliwe co Ty do ludzi tu piszesz z tymi oponami
    @konrad251 po Twojej ostatniej wypowiedzi nasuwa się tylko jedno

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg
Wyświetleń:	77
Rozmiar:	13.1 KB
ID:	83168
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

Podobne wątki

  1. [GTV] rozpórka gtv 3.0
    Utworzone przez nix w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 18-05-2015, 11:56
  2. Wymiana tuleji wahaczy przód góra ;p
    Utworzone przez z4boj4d w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 07-03-2014, 08:56
  3. [GTV] dwa tematy : rozpórka przód góra // gałka zmiany biegów
    Utworzone przez punkt w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 04-08-2011, 17:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory