Strona 7 z 20 PierwszyPierwszy 1234567891011121314151617 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 199

Temat: [156] Projekt 20VT

  1. #61
    Kolorado
    Gość

    Domyślnie

    No no 3 mam kciuki za projekt,sam mysle o czym podobnym ale mysle dokladnie o silniku 2l TB(bo w 156 nie bylo jej a ja chce taki miec
    Powracajac do tematu projekt odwazny i dobrze przemyslany,Szacunek z mojej strony wielki

  2. #62
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Cytat Napisał siewcu Zobacz post
    Teddy84, zastanów się 100 razy, czy na pewno chcesz Ecumastera i czy nie lepiej pomęczyć się z ogarnięciem tego na seryjnej elektronice. Fakt, może nie być LC, flat shifta itd, ale będzie to raczej mniej zawodne i mniej skomplikowane przy ewentualnej diagnostyce...
    Niestety DET 3 to generalnie najłatwiejsza droga do ogarnięcia tematu a co do diagnostyki 20VT nie ma za dużo elektroniki wiec dupy nie urywa. Wiadomo ze mozną wrzucić MBC i kręcić aż się osiągnie doładowanie jakie chcemy ale moim zdaniem nie tędy droga EBC to jest to czego mi trzeba.
    Ostatnio edytowane przez Teddy84 ; 18-01-2013 o 09:03

  3. #63
    Użytkownik Romeo Avatar Barus91
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Ząbkowice Śląskie / Wrocław
    Auto
    BYŁO: 12xAR BĘDZIE: numer 13 :)
    Postów
    1,984

    Domyślnie

    No to czekam na efekty i przejażdżkę ... *przewózkę

  4. #64
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Venomek
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radzionków
    Auto
    AR 147 FL 1.9 JTD-M 16V 150KM +Q2 (188KM/405Nm)
    Postów
    129

    Domyślnie

    Fajnie, że myślisz nie tylko o silniku i mocy ale i o całej reszcie Cały czas trzymam kciuki i jestem pełen podziwu Twojej determinacji

    A nie wiesz ile Fiacior miał power'a jak jeszcze był na chodzie? Może to turbo jest dobrze poskładane np. pod płaskie kreski? Ja wiem, że każdy ciśnie na maxa MOC, ale to nie zawsze jest najważniejsze, bo przecież kwestia przyspieszania jest zależna od wysokiej wartości i przebiegu momentu obrotowego.
    Hybryda to zazwyczaj dużo roboty i kasy, a wynik nie zawsze jest w pełni zadowalający.
    No chyba, że bardzo dobrze ogarniasz temat wydajności turbin, w pełni rozumiesz ich wykresy (no oczywiście zakładam, że ktoś stworzył mapę dla takiej hybrydy) i dokładnie wiesz co robisz i do czego dążysz.

    Moim skromnym zdaniem, jak osiągniesz okolice 250KM to i tak będziesz miał autko szybsze i lepiej przyspieszające niż GTA bo Ty będziesz miał DOŁADOWANIE a GTA jest N/A (dla niewtajemniczonych N/A = Naturally Aspirated, czyli na "nasze" wolnossak).

    Trzymam kciuki za projekt i dawaj info o postępach bo to jest zajefajny projekt
    Pzdr.
    Alfa Romeo 147 FL 1.9 16V JTD-M Q2 (188KM/405Nm)
    ---------------------------------------------------
    http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...d_m_150km.html

  5. #65
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Cytat Napisał Venomek Zobacz post
    Fajnie, że myślisz nie tylko o silniku i mocy ale i o całej reszcie Cały czas trzymam kciuki i jestem pełen podziwu Twojej determinacji

    A nie wiesz ile Fiacior miał power'a jak jeszcze był na chodzie? Może to turbo jest dobrze poskładane np. pod płaskie kreski? Ja wiem, że każdy ciśnie na maxa MOC, ale to nie zawsze jest najważniejsze, bo przecież kwestia przyspieszania jest zależna od wysokiej wartości i przebiegu momentu obrotowego.
    Hybryda to zazwyczaj dużo roboty i kasy, a wynik nie zawsze jest w pełni zadowalający.
    No chyba, że bardzo dobrze ogarniasz temat wydajności turbin, w pełni rozumiesz ich wykresy (no oczywiście zakładam, że ktoś stworzył mapę dla takiej hybrydy) i dokładnie wiesz co robisz i do czego dążysz.

    Moim skromnym zdaniem, jak osiągniesz okolice 250KM to i tak będziesz miał autko szybsze i lepiej przyspieszające niż GTA bo Ty będziesz miał DOŁADOWANIE a GTA jest N/A (dla niewtajemniczonych N/A = Naturally Aspirated, czyli na "nasze" wolnossak).

    Trzymam kciuki za projekt i dawaj info o postępach bo to jest zajefajny projekt
    Pzdr.
    Co do tego ile fiacior miał mocy to nie mam bladego pojęcia, no jeździł jako ze nie miałem kontaktu wcześniej z 20VT to poprostu jeździł po załączeniu turbiny wciskał w fotel i tyle

    Oczywistym jest to że sam się nie zajmuję składaniem turbo skorzystałem z wiedzy chłopaków z Fiat Coupe Klub Polska tam takie hybrydy są przetestowane i latają w furach od jakiegoś czasu. Turbo robione jest w EMP Turbo i to własnie Ernest zapoczątkował polski wątek hybryd do 20VT(jak i samą regeneracje ) bo w świecie już od dawna taka sztuka jest znana i stosowana. Apetyt rośnie w miarę jedzenia ale już dalej nie będę schodził z obranej drogi bo dalsze modyfikację to walizka kapusty
    Ostatnio edytowane przez Teddy84 ; 18-01-2013 o 11:37

  6. #66
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    Cytat Napisał Teddy84 Zobacz post
    Wiadomo ze mozną wrzucić MBC i kręcić aż się osiągnie doładowanie jakie chcemy ale moim zdaniem nie tędy droga EBC to jest to czego mi trzeba.
    Tylko że ja o MBC nic nie pisałem, a jeśli masz zamiar wykorzystywać DET3 tylko w roli EBC - no cóż... Są lepsze urządzenia, ale nie do mnie wybór należy Miałem na myśli samo w sobie strojenie silnika.

  7. #67
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Cytat Napisał siewcu Zobacz post
    Tylko że ja o MBC nic nie pisałem, a jeśli masz zamiar wykorzystywać DET3 tylko w roli EBC - no cóż... Są lepsze urządzenia, ale nie do mnie wybór należy Miałem na myśli samo w sobie strojenie silnika.
    Ja tylko mówie zę oczywiście można pchać się w strojenie wszystkiego na fabrycznej elektronice tylko po co?? Taką obrałem drogę bo przy okazji nie jako będe wstanie ożywić obrotomierz z czerocylindrówki podłączony do piecocylindrówki . Moze z czasem coś innego wpadnie do auta ale póki co musze skupić się na tym żeby to wogóle odpalić

  8. #68
    Użytkownik Znawca Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    Toyota Camry + 75 3.0M
    Postów
    1,485

    Domyślnie

    Cytat Napisał siewcu Zobacz post
    Teddy84, zastanów się 100 razy, czy na pewno chcesz Ecumastera i czy nie lepiej pomęczyć się z ogarnięciem tego na seryjnej elektronice. Fakt, może nie być LC, flat shifta itd, ale będzie to raczej mniej zawodne i mniej skomplikowane przy ewentualnej diagnostyce...
    Bzdura, bzdura, bzdura, bzdura, ... , bzdura !

    Diagnostyka z ecumasterem jest dziecinnie prosta, bo po podpięciu przez usb do lapka masz wszystko podane jak na tacy. Poza tym strojenie można zrobić samemu, a nie liczyć na czyjąś łaskę. Lubię takie posty, które 'mają coś wnosić'...
    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  9. #69
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    Cytat Napisał bimsky Zobacz post
    Diagnostyka z ecumasterem jest dziecinnie prosta, bo po podpięciu przez usb do lapka masz wszystko podane jak na tacy.
    Faktycznie, zapomniałem, że pokaże on błąd każdego fabrycznego czujnika.

    Cytat Napisał bimsky Zobacz post
    Poza tym strojenie można zrobić samemu, a nie liczyć na czyjąś łaskę.
    Szerokiej drogi ze strojeniem auta samemu, na pewno każdy to sam ogarnie, w końcu 99% osób mających cokolwiek wspólnego z tuningiem zna dokładnie zasadę działana silnika, rozumie wszystkie przemiany termodynamiczne zachodzące w silniku i jest w stanie zrobić to tak, żeby motoru nie wysadzić. Genialny argument, szkoda tylko, że bezwartościowy.

    Cytat Napisał bimsky Zobacz post
    Lubię takie posty, które 'mają coś wnosić'...
    Biorąc pod uwagę fakt, że najlepszy komputer to seryjny komputer, ma odpowiednie zabezpieczenia, korekty itd, a ten akurat da się stroić. DET ma sens jedynie wtedy, gdy nie da się wystroić fabrycznego ECU(np część Denso z lat 90tych) w żaden normalny sposób.

    bimsky, zróbmy tak, że podstawię Ci jakieś auto z ecumasterem, lekko podłubane, i zobaczymy czy sobie poradzisz z wystrojeniem(oczywiście w taki sposób, żeby nie wysadzić motoru przy drugim czy trzecim depnięciu do podłogi). Spowodujesz wyjście korby bokiem, zastukasz silnik, potopisz tłoki, będzie Cię to kosztowało kilka(naście) tysięcy to wtedy zrozumiesz, że czasem lepiej nie pchać rąk tam, gdzie się nie powinno. Z resztą, gdyby każdy mógł sobie sam stroić silnik nie byłoby czegoś takiego jak branża tuningowa, a chipa robiłoby się za 50zł pod marketem - płacąc byle komu, a nie człowiekowi, który lwią część życia poświęcił na dogłębne poznanie i zrozumienie zasady działania silnika, żeby być w stanie wystroić silnik i wziąć za to jakąś odpowiedzialność.

  10. #70
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Siewcu luz,komus przypomniała się chyba era gaźników,gdzie samemu można było rozkminiać,bez tragicznych w skutkach konsekwencji.

    Samych limiterów będzie w takim 20VT od groma.Mapy paliwa i geometrii turbo to również " kaszka z mleczkiem" do robienia korekt.AFR to też pewie dziecinada hehe.Najlepsze na koniec: nawet jesli ktoś ma amatorsko jakiekolwiek pojecie,to conajwyżej zrobi przecietnie bezpieczny mod ,bez szałowego wyniku,że nie mówiąc o chociażby dobrym przebiegu krzywych,ale " satysfakcja" będzie bezcenna zwłaszcza po wywaleniu kupy siana i zaoszczędzeniu marnego tysiaka czy półtorej na profesjonalne strojenie.

    PS. teddy , żebyś nie zrozumiał mnie źle,do ciebie nic nie mam,rób maszyne jak sobie tylko zamarzysz,ale faktycznie seryjny komp będzie o wiele bezpieczniejszym rozwiązaniem,bo na ECU.nawet jesli sam ogarniejsz powiedzmy chociaż odpalanie,to potem,w razie komplikacji nikt ci nie będzie chciał tym się zająć.Także jesli uparłeś się na stand alone,to rób to u kogoś,kto się na tym zna i to robił,do kogo będziesz mógł kiedyś ,w razie co, jechać.
    Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 20-01-2013 o 09:53

Podobne wątki

  1. swap na 2.0 20vt
    Utworzone przez Nielat w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 19-06-2012, 23:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory