Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Problem z odpalaniem

  1. #1
    Bercik26
    Gość

    Domyślnie Problem z odpalaniem

    Witam,
    mam problem z odpalaniem mojej Alfki 159 1.9jtdm 120km 2006r.Problem tylko na zimnym silniku,po dłuższym postoju,już po 2-3h.Trzeba kręcić 3-5sekund,nawet po podwójnym lub potrójnym grzaniu świec.Jest to mój 5-ty dieselek i 1-szy taki problem.Autko posiadam od listopada,więc nie wiem jak zachowuje się przy wyższych temperaturach.
    W aucie zostało wymienione: komplet świec, nowy akumulator, filtr paliwa...Przeczyszczony zawór EGR.Byłem u dobrego elektryka który nic nie stwierdził...Następnie pojechałem do salonu Fiata(auto rozgrzane),auto zostało poddane diagnozie:wszystko zgodne w normach,żadnych błędów,ogólnie wszystko jak najbardziej ok. Mam podjechać do salonu i zostawić auto na minimum 2dni,żeby podłączyć kompa i sprawdzić jak się wszystko zachowuje po wskazanym dłuższym postoju...Miał ktoś może podobny problem,będę wdzięczny za wszelkie wskazówki na co mógłbym zwrócić uwagę...

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Porsche Panamera 4S
    Postów
    999

  3. #3
    Bercik26
    Gość

    Domyślnie

    Nasłonecznienie niestety nie ma nic do tego Aku nowy,w pełni naładowany, moc podczas rozruchu taka jaka powinna być, absolutnie żadnych komunikatów na wyświetlaczu,przy podłączonym kompie też żadnych błędów..Wydaje mi się że powinienem pójść w kierunku układu paliwowego,ale tutaj też stawiam pewne ale..Autko czy stoi 2h czy 2 dni to schemat odpalania jest taki sam.Wg mnie gdyby pompa nie trzymała ciśnienia to auto logicznie myśląc po dwóch dniach zupełnie tragicznie odpalało,a tak nie jest..Czy 2h czy 2 dni - jest identycznie.Dodam jeszcze że z DPF-em też wszystko ok.Byłem nasprawdzeniu poziomu zabrudzenia i nie ma zastrzeżeń.Generalnie,gdyby nie to odpalanie to auto nie sprawia najmniejszych problemów.Każdy rozkłada ręce,ja już pomału też

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Greciu
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    Maserati Quattroporte
    Postów
    659

    Domyślnie

    Ja miałem wszystko jak powyżej, wymiana końcówek wtrysków rozwiązala problem.

    Pozdrawiam
    Jest:
    Maserati Quattroporte V

    Były:
    AR Spider 916 / Maserati Quattroporte V / Maserati 3200 GTA / AR 159 SW JTDm / AR 156 GTA / AR 159 SW 1,9 JTDm / AR GTV 3,0 V6 24V / AR 147 1,6 TS / AR 166 2,4 JTD / AR 156 SW 1,9 JTD / Lancia Lybra SW 1,9 JTD

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar jusci
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    159 SW JTDm 8V 2008 nero carbonio
    Postów
    221

    Domyślnie

    Miałem podobne objawy. Raz na jakieś dwa tygodnie długo kręcił zanim zaskoczył. Z tym że wywalało błąd przepustnicy. Wyjąłem zawór gaszenia, wyczyściłem dokładnie, założyłem nowy oring (bo stary był już dość zgnieciony) i od tamtej pory nic takiego się nie powtórzyło. Myślę że dosyć istotny był tutaj ten oring.




  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    sprawdż FES-em ciś. paliwa na listwie przy rozruchu,jak jest za niskie (300bar) zrób próbę przelewową wtryskiwaczy na zimnym silniku, jeżeli przy kręceniu rozrusznikiem na przelewie któregoś wtrysku pojawi się paliwo to jest on nieszczelny i pompa nie wytworzy ciś. potrzebnego do rozruchu.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał Greciu Zobacz post
    Ja miałem wszystko jak powyżej, wymiana końcówek wtrysków rozwiązala problem.
    jakie to są koszta?

    Cytat Napisał jusci Zobacz post
    Wyjąłem zawór gaszenia
    możesz powiedzieć gdzie się znajduje i czy jest to jakaś trudna operacja?
    Przy okazji, gdzie zakupiłeś ten oring?
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Greciu
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    Maserati Quattroporte
    Postów
    659

    Domyślnie

    Alces1 koszty wahają się w granicach od 650-1000zł w zależności od warsztatu.
    Jest:
    Maserati Quattroporte V

    Były:
    AR Spider 916 / Maserati Quattroporte V / Maserati 3200 GTA / AR 159 SW JTDm / AR 156 GTA / AR 159 SW 1,9 JTDm / AR GTV 3,0 V6 24V / AR 147 1,6 TS / AR 166 2,4 JTD / AR 156 SW 1,9 JTD / Lancia Lybra SW 1,9 JTD

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar jusci
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    159 SW JTDm 8V 2008 nero carbonio
    Postów
    221

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    Wyjąłem zawór gaszenia
    możesz powiedzieć gdzie się znajduje i czy jest to jakaś trudna operacja?
    Przy okazji, gdzie zakupiłeś ten oring?
    Zawór gaszenia jest przy kolektorze ssącym, jest do niego, poprzez kolano, podłączony EGR.
    Wystarczy odkręcić trzy śruby od kolektora i dwie od EGRa.
    W środku był zarypany sadzą i olejem.
    Co do oringu to akurat taki miałem w garażu (nie pamiętam rozmiaru ale skoro miałem to chyba jakiś typowy). Dokupić można w sklepie z uszczelnieniami. Podejrzewam że sklep z częściami do traktorów by miał coś takiego.
    Aha, jeszcze jedno. Oring uszczelnia połączenie przepustnicy z kolektorem
    Załącznik 83458
    Ostatnio edytowane przez jusci ; 21-01-2013 o 12:24




  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Greciu
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    Maserati Quattroporte
    Postów
    659

    Domyślnie

    Cytat Napisał jusci Zobacz post
    Zawór gaszenia jest przy kolektorze ssącym, jest do niego, poprzez kolano, podłączony EGR.
    Wystarczy odkręcić trzy śruby od kolektora i dwie od EGRa.
    W środku był zarypany sadzą i olejem.
    Co do oringu to akurat taki miałem w garażu (nie pamiętam rozmiaru ale skoro miałem to chyba jakiś typowy). Dokupić można w sklepie z uszczelnieniami. Podejrzewam że sklep z częściami do traktorów by miał coś takiego.
    Aha, jeszcze jedno. Oring uszczelnia połączenie przepustnicy z kolektorem
    Załącznik 83458
    Czyli pisząc normalnie chodziło Ci o przepustnicę ??
    Jest:
    Maserati Quattroporte V

    Były:
    AR Spider 916 / Maserati Quattroporte V / Maserati 3200 GTA / AR 159 SW JTDm / AR 156 GTA / AR 159 SW 1,9 JTDm / AR GTV 3,0 V6 24V / AR 147 1,6 TS / AR 166 2,4 JTD / AR 156 SW 1,9 JTD / Lancia Lybra SW 1,9 JTD

Podobne wątki

  1. AR 147 1.6 TS 105 KM problem z odpalaniem
    Utworzone przez nwj1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-05-2015, 13:08
  2. Problem z odpalaniem v6
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-04-2014, 10:13
  3. problem z odpalaniem 1.6 ts
    Utworzone przez brozek w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-04-2014, 21:17
  4. [159] Problem z odpalaniem
    Utworzone przez ziomek887 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-11-2012, 19:57
  5. problem z odpalaniem
    Utworzone przez marianek24 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 15-12-2009, 22:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory