Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 48

Temat: Jaki zestaw kpl. rozrządy 1.9 jtdm

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Giulia
    Postów
    457

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Nie wiem po co cała ta dyskusja, skoro i tak dasz centralnie ciała, kupując samemu rozrząd... W ten sposób pozbawiasz się w praktyce możliwości realizacji gwarancji w sytuacji, gdyby pasek strzelił. Będzie bowiem tak, że warsztat powie, że to wina producenta paska, a producent paska zwali winę na warsztat. Wtedy zostaniesz z ręką głęboko w nocniku... Rozrząd się kupuje tam, gdzie się go montuje. Wtedy Ciebie nie interesuje, co poszło nie tak.

    - - - Updated - - -



    Robiłeś jakieś laboratoryjne testy, potwierdzające tą przepaść? Bo o ile wiem, to paski SKF nie są z powłoką teflonową, a oryginalne FPT - owszem. Jedynym (jak na razie) znanym mi zamiennikiem FPT z teflonem jest Dayco.

    zgodze sie z tobą tomek krk ja dałem w ten sposób ciała z wahaczem i teraz mam problem:/ naszczęscie rozrząd wymienillem w ASO bielsko z rabatem zapłaciłem 1150 zł wiec według mnie gra nie warta swieczki z tym aledrogo zbyt poważna sprawa

  2. #22
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tradelux
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Brera
    Postów
    217

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Nie wiem po co cała ta dyskusja, skoro i tak dasz centralnie ciała, kupując samemu rozrząd... W ten sposób pozbawiasz się w praktyce możliwości realizacji gwarancji w sytuacji, gdyby pasek strzelił. Będzie bowiem tak, że warsztat powie, że to wina producenta paska, a producent paska zwali winę na warsztat. Wtedy zostaniesz z ręką głęboko w nocniku... Rozrząd się kupuje tam, gdzie się go montuje. Wtedy Ciebie nie interesuje, co poszło nie tak.

    - - - Updated - - -



    Robiłeś jakieś laboratoryjne testy, potwierdzające tą przepaść? Bo o ile wiem, to paski SKF nie są z powłoką teflonową, a oryginalne FPT - owszem. Jedynym (jak na razie) znanym mi zamiennikiem FPT z teflonem jest Dayco.
    Po pierwsze to w zestawach SKF nie zawsze jest ich pasek, jeśli do danego auta ktoś produkuje lepszy. Po drugie kontrolując jakość wykonania oraz użytych materiałów SKF jest na pozycji numer 1.
    Po trzecie porozmawiaj sobie z inżynierami z utrzymania ruchu w fabrykach przemysłu ciężkiego, w firmach spedycyjnych, od sprzętu ciężkiego itd. Tam w tych maszynach siły działające są zdecydowanie większe, niż w takim silniczku z Alfy.
    Kolejna sprawa to tylko partacze, a nie warsztaty wymawiają się tym, że strzelił pasek, a nie z winy montażu. Wszystko da się sprawdzić, a później obarczyć kosztem warsztat. Wszystko zależy od techniki montażu, bo widziałem już "mechaników", którzy próbowali naciągnąć pasek śrubokrętem

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał bami159 Zobacz post
    zgodze sie z tobą tomek krk ja dałem w ten sposób ciała z wahaczem i teraz mam problem:/
    Niby co takiego Ci się stało z wahaczem? Ktoś źle Ci go zamontował i się rozpadł?
    ---
    Bezwypadkowe auta na zamówienie. | Ogłoszenia: trade-lux.otomoto.pl
    Części eksploatacyjne do grupy FIAT/PSA

  3. #23
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał tradelux Zobacz post
    Po pierwsze to w zestawach SKF nie zawsze jest ich pasek, jeśli do danego auta ktoś produkuje lepszy. Po drugie kontrolując jakość wykonania oraz użytych materiałów SKF jest na pozycji numer 1.
    Po trzecie porozmawiaj sobie z inżynierami z utrzymania ruchu w fabrykach przemysłu ciężkiego, w firmach spedycyjnych, od sprzętu ciężkiego itd. Tam w tych maszynach siły działające są zdecydowanie większe, niż w takim silniczku z Alfy.
    Kolejna sprawa to tylko partacze, a nie warsztaty wymawiają się tym, że strzelił pasek, a nie z winy montażu. Wszystko da się sprawdzić, a później obarczyć kosztem warsztat. Wszystko zależy od techniki montażu, bo widziałem już "mechaników", którzy próbowali naciągnąć pasek śrubokrętem
    Wiesz - pytanie, kto oprócz SKF robi paski do konkretnego sprzętu w fabrykach - tu może konkurencja nie jest aż tak ostra. A my mówimy o Alfie 159, gdzie możesz kupić paski paru producentów i dlatego pytam - czy masz jakieś konkretne testy, potwierdzające rzekomo wyższą jakość pasków SKF od pasków np. Dayco albo FPT? Zwłaszcza w świetle tego, że SKF, o ile mi wiadomo, nie jest teflonowany, a Dayco i FPT owszem.
    I druga rzecz - po jaką cholerę robić sobie oszczędność na parę złotych (bo to dosłownie będzie parę złotych) i potem w przypadku strzału rozrządu mieć duży problem w walce pomiędzy zeznaniami warsztatu, a informacjami, które wyśle producent paska? Ja miałem nieprzyjemne zdarzenie akurat z paskiem SKF, w którym w pół minuty po odpaleniu silnika ścięło 6 zębów. Na szczęście silnik był z gatunku bardzo prostych jednostek i masakry w nim nie miałem. Po założeniu paska Bosch - chodzi do dzisiaj. SKF odpowiedziało, że niemożliwe jest, żeby te zęby ot tak sobie odleciały -> błąd montażu, rozpatrywanie reklamacji zakończone.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  4. #24
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Tomek.
    Wszystko OK co piszesz tylko jesli ja zamówie części z montazem to jaka mam gwarancje, ze mechanik zamówi i zamontuje to co chciałem, a nie zrobi "po swojemu" zeby wiecej zarobić?
    Przecież cieżko bedzie sprawdzic po całej robocie jakiej firmy jest pasek czy pompa.
    Oczywiscie nie mowie, ze wszyscy tak zrobią ale ... No wlasnie

  5. #25
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    159 SW 1,9 jtdm
    Postów
    13

    Domyślnie

    Pompę widać przy podszybiu więc zobaczysz co Ci wstawili i czy to co chciałeś no a paska nie widać więc musisz zaufać. Ja w środę wymieniałem sporo cześci pod maską gdyz od 2 tygodni mam 159 i po rozmowie z mechanikami doszlismy do wniosku że wstawiają pasek DAYCO a reszta części SKF i że nie ma na to raczej reklamacji. Co do pompy wstawiłem MANN bo niby dobra i niemiecka a jak się okazało made in china :/

  6. #26
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Myszkin
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    służbowe
    Postów
    418

    Domyślnie

    A możecie coś powiedzieć o paskach Gates ?
    "Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."

    "Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"

  7. #27
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał oops2k Zobacz post
    Tomek.
    Wszystko OK co piszesz tylko jesli ja zamówie części z montazem to jaka mam gwarancje, ze mechanik zamówi i zamontuje to co chciałem, a nie zrobi "po swojemu" zeby wiecej zarobić?
    Przecież cieżko bedzie sprawdzic po całej robocie jakiej firmy jest pasek czy pompa.
    Oczywiscie nie mowie, ze wszyscy tak zrobią ale ... No wlasnie
    No to jest kwestia zaufania do mechanika - ja wiem, że niektórzy robią tak, jak piszesz - tylko że wcześniej czy później opinia idzie "w świat" i łatwo np. w Internecie sprawdzić, czy dany warsztat ma opinie dobre, czy złe. Zawsze możesz też być przy wymianie rozrządu i patrzeć, co fizycznie jest do auta wkładane.

    Gdybym nie miał do czynienia z procesami produkcyjnymi części do samochodów, to może bym i wierzył w takie historie, że taka marka jest lepsza, że zawieszenia Febi Bilstein nigdy się nie wybijają, w paski SKF nigdy nie pękają... Prawda jest taka, że wystarczy zmiana dostawcy jednego z komponentów, używanych do wyprodukowania części i już będziesz miał na rynku partię części, których wady realnie wyjdą po ok. pół roku. A przez ten czas cały czas trwa produkcja części wadliwych! A wystarczy, że w księgowości dojdą do wniosku, że mieszanka gumowa od firmy X jest tańsza, niż adekwatny towar od firmy Y i nikt się nie będzie bardzo zastanawiał nad różnicą w jakości.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  8. #28
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał oops2k Zobacz post
    Tomek.
    Wszystko OK co piszesz tylko jesli ja zamówie części z montazem to jaka mam gwarancje, ze mechanik zamówi i zamontuje to co chciałem, a nie zrobi "po swojemu" zeby wiecej zarobić?
    Przecież cieżko bedzie sprawdzic po całej robocie jakiej firmy jest pasek czy pompa.
    Oczywiscie nie mowie, ze wszyscy tak zrobią ale ... No wlasnie

    ja zrobiłem tak , kupiłem ori rozrząd od tanifiat , pojechałem do sprawdzonego aso fiat i zleciłem wymianę , dostałem fakturę i jednocześnie roczną gwarancję ;

    rozrząd kosztował chyba 600pln z hakiem , a wymiana 350 pln , także zamknąłem się w tysiaku
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  9. #29
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Giulia
    Postów
    457

    Domyślnie

    Cytat Napisał tradelux Zobacz post
    Po pierwsze to w zestawach SKF nie zawsze jest ich pasek, jeśli do danego auta ktoś produkuje lepszy. Po drugie kontrolując jakość wykonania oraz użytych materiałów SKF jest na pozycji numer 1.
    Po trzecie porozmawiaj sobie z inżynierami z utrzymania ruchu w fabrykach przemysłu ciężkiego, w firmach spedycyjnych, od sprzętu ciężkiego itd. Tam w tych maszynach siły działające są zdecydowanie większe, niż w takim silniczku z Alfy.
    Kolejna sprawa to tylko partacze, a nie warsztaty wymawiają się tym, że strzelił pasek, a nie z winy montażu. Wszystko da się sprawdzić, a później obarczyć kosztem warsztat. Wszystko zależy od techniki montażu, bo widziałem już "mechaników", którzy próbowali naciągnąć pasek śrubokrętem

    - - - Updated - - -



    Niby co takiego Ci się stało z wahaczem? Ktoś źle Ci go zamontował i się rozpadł?
    kupiłem TRW zamiennik w sklepie z częsciami i pojechalem do ASO na montaż i utawienie geometri po 20 tyś wahacz sie rozpadł i teraz lipa gwarancja tego nie obejmuje bo czesc była dostarczona z zewnątrz

  10. #30
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    śląsk
    Auto
    Stelvio '18 280KM
    Postów
    241

    Domyślnie

    Cytat Napisał bami159 Zobacz post
    kupiłem TRW zamiennik w sklepie z częsciami i pojechalem do ASO na montaż i utawienie geometri po 20 tyś wahacz sie rozpadł i teraz lipa gwarancja tego nie obejmuje bo czesc była dostarczona z zewnątrz
    Przecież masz gwarancję na kupiony wahacz, w czym problem ?
    ASO daje gwarancję na usługę montażu, nie daje jej na nieswoje części, wiem bo kiedyś też miałem z tym problem.
    Ale na części masz gwarancję producenta więc można ją wyegzekwować, chyba że było to ponad rok lub określony przebieg - w zależności od rodzaju części - elementy zawieszenia to chyba mają pół roku gwarancji.

Podobne wątki

  1. Jaki zestaw tarcz i klocków na przód ???
    Utworzone przez ziemian w dziale 147
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 07-01-2016, 17:19
  2. Rozrząd AR 2,4 20V 175KM jaki zestaw ?
    Utworzone przez FrankyFurbo w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-04-2015, 00:10
  3. Nowe lampy - jaki zestaw żarówek?
    Utworzone przez barat w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-03-2013, 14:25
  4. Jaki zestaw filtrów JTD
    Utworzone przez chomiko w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-02-2012, 12:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory