Strona 1 z 30 1234567891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 295

Temat: wady chip tunningu

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kambizes55
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    159 JTDm 16V SW Q-T Distinctive
    Postów
    204

    Domyślnie wady chip tunningu

    Witam, może włożę kij w mrowisko, ale bardzo mnie interesuje konkretna odpowiedź ludzi, którzy robili sobie chip tuning i mają z tym duże doświadczenie. Wiem, że człowiek sam sobie tłumaczy, że dobrze zrobił nawet jak źle zrobił tylko po to by podnieść swoje samopoczucie.. a może mogę liczyć na obiektywne opinie o skutkach chipowania?
    Oczywiście słyszałem o takich wadach jak szybsze zużycie silnika, padanie turbin, dużo większa turbodziura albo bardzo słaby dół....

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Jeżeli chip jest robiony z głową przez kogoś kto się na tym zna to nic nie powinno się stać. Wiadomo, jak z silnika 1,8 wyciśniesz 300 kucy to prosisz się o kłopoty... W pasku 1,8T miałem chipa ze 150 KM i 225 Nm na 180KM i 250 Nm i nic się nie działo. Zwiększyła się dynamika, większego spalania nie zauważyłem... Wszystko zależy kto i jak Ci to zrobi.

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kambizes55
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    159 JTDm 16V SW Q-T Distinctive
    Postów
    204

    Domyślnie

    Cytat Napisał CodeMaker Zobacz post
    Jeżeli chip jest robiony z głową przez kogoś kto się na tym zna to nic nie powinno się stać. Wiadomo, jak z silnika 1,8 wyciśniesz 300 kucy to prosisz się o kłopoty... W pasku 1,8T miałem chipa ze 150 KM i 225 Nm na 180KM i 250 Nm i nic się nie działo. Zwiększyła się dynamika, większego spalania nie zauważyłem... Wszystko zależy kto i jak Ci to zrobi.
    Załóżmy, że robię to z głową i u dobrego fachowca, czy i tak po jakimś czasie nie odczuję takiej zmiany negatywnie? W końcu producent gdyby mógł to dlaczego miałby nie wypuszczać seryjnie tak ustawionych silników żeby miały więcej kucyków??

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar losdamianos
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    242

    Domyślnie

    Miałem zmieniony soft w Golfie MKIV przez znanego tunera z Warszawy. Pierwsze wrażenie - rwie asfalt. Wrażenie po 2 m-cach- sprzęgło+dwumas do wymiany, wrażenie po 3 m-cach-turbina rozszczelniona,wrażenie po 4 m-cach-wtryski do regeneracji,wrażenie tunera który zmieniał program - "niepotrzebnie jeździsz po mieście"

    Nigdy więcej żadnej zmiany programów,czipów i innych badziewi. To co wyjechało z fabryki z mocą 150KM nie nadaje się na 200km i nikt mi nie powie,że jest inaczej ale decyzja należy do Ciebie [i to jest piękne ]
    "Gdyby porównać światowe marki do ciała człowieka to Toyota byłaby mózgiem , Aston Martin twarzą , Cadillac brzuchem a ALFA ROMEO sercem i duszą"
    Jeremy Clarkson TOP GEAR 11/4

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar 5turbo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    159,GT, Bravo 2.0, Formuły Promot III, Dallara F393
    Postów
    259

    Domyślnie

    Bo może byłeś u "tunera" , a nie tunera ?
    www.5turbo.com
    Nowe natchnienie Promot 76/84
    Nowsze Dallara F393
    159 1.9 280 F40 inside
    159 ti 2.4 210
    Fiat Barchetta 131
    Fiat Coupe 2.0 20VT 220

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar losdamianos
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    242

    Domyślnie

    Cytat Napisał 5turbo Zobacz post
    Bo może byłeś u "tunera" , a nie tunera ?
    Byłem u "bardzo dobrego" i znanego tunera. Z tego co wiem w Wawie jest ich tylko kilku ( liczących się) więc jest ON jednym z nich.
    "Gdyby porównać światowe marki do ciała człowieka to Toyota byłaby mózgiem , Aston Martin twarzą , Cadillac brzuchem a ALFA ROMEO sercem i duszą"
    Jeremy Clarkson TOP GEAR 11/4

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar piotrekkr
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    była: 159 1.9 jtdm Cinsoft, rocznik 2007, jest: Lex IS 250 2007
    Postów
    274

    Domyślnie

    Były przypadki na forum, że po chipie sprzęgło dość szybko kwalifikowało się do wymiany. Konkretnie po podciągnięciu wersji 1.9 150 KM w okolice 190 KM. W wersjach 1.9 120 KM sprzęgło jest takie samo jak w wersji 150 KM, więc podniesienie mocy i momentu w okolice seryjnej 150-tki daje nadzieje na brak problemów ze sprzęgłem. Tak by to było na logikę, choć testów nie przeprowadzałem

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar 5turbo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    159,GT, Bravo 2.0, Formuły Promot III, Dallara F393
    Postów
    259

    Domyślnie

    Cytat Napisał losdamianos Zobacz post
    Byłem u "bardzo dobrego" i znanego tunera. Z tego co wiem w Wawie jest ich tylko kilku ( liczących się) więc jest ON jednym z nich.
    To wniosek może być też taki, że glof się na wirus nie nadaje Wszystko trzeba z głową robić i z głową używać. A to co niektórzy "tunerzy" robią woła o pomstę do nieba. Ale grunt że klient zadowolony po wyjeździe.
    www.5turbo.com
    Nowe natchnienie Promot 76/84
    Nowsze Dallara F393
    159 1.9 280 F40 inside
    159 ti 2.4 210
    Fiat Barchetta 131
    Fiat Coupe 2.0 20VT 220

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar losdamianos
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    242

    Domyślnie

    Miałem wersję Golfa 101KM z silnikiem ATD - podobno jeden z najlepszych w całej gamie VAG. Soft był delikatny bo na 135KM a i tak wszystko się sypało. Podobno zmiana softu nie jest wskazana dla aut które dużo jeżdżą po mieście a zwłaszcza w sezonie letnim (chyba,że jest większy FMIC). Nie znam się na tym ale stwierdzam fakty bo mój Gofer bardzo źle zniósł wirusa (o moim portfelu nie wspomnę). Nie zaczynam tematu odsprzedaży auta po wirusie bo to osobny temat do dyskusji.
    "Gdyby porównać światowe marki do ciała człowieka to Toyota byłaby mózgiem , Aston Martin twarzą , Cadillac brzuchem a ALFA ROMEO sercem i duszą"
    Jeremy Clarkson TOP GEAR 11/4

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał losdamianos Zobacz post
    Byłem u "bardzo dobrego" i znanego tunera. Z tego co wiem w Wawie jest ich tylko kilku ( liczących się) więc jest ON jednym z nich.
    Golf IV 150KM - zapewne był to TDI ARL? To tuner to pewnie Masters?

Podobne wątki

  1. AlfaOBD - wady i zalety.
    Utworzone przez bubu321 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 09-01-2015, 18:05
  2. 156 1.9 JTD 105KM , co to może być za Chip ?? JET-W Common Rail (Niemiecki Chip)
    Utworzone przez Tiestosclublife w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-04-2012, 12:23
  3. [156] wady alfy 156 po fl
    Utworzone przez Doman w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-09-2008, 08:18
  4. Wady i zalety AR 166 2.0 TS
    Utworzone przez apacz84 w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 27-12-2007, 18:52
  5. 145/146 TD wady i zalety
    Utworzone przez mick w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-08-2007, 15:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory