Strona 2 z 30 PierwszyPierwszy 123456789101112 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 295

Temat: wady chip tunningu

  1. #11
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar losdamianos
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    242

    Domyślnie

    Nie Pan Marek ale ten "ktoś" się uczył od Marka...Jak znasz ten klimat to na 1000% wiesz o kogo chodzi
    "Gdyby porównać światowe marki do ciała człowieka to Toyota byłaby mózgiem , Aston Martin twarzą , Cadillac brzuchem a ALFA ROMEO sercem i duszą"
    Jeremy Clarkson TOP GEAR 11/4

  2. #12
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kambizes55
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    159 JTDm 16V SW Q-T Distinctive
    Postów
    204

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrekkr Zobacz post
    Były przypadki na forum, że po chipie sprzęgło dość szybko kwalifikowało się do wymiany. Konkretnie po podciągnięciu wersji 1.9 150 KM w okolice 190 KM. W wersjach 1.9 120 KM sprzęgło jest takie samo jak w wersji 150 KM, więc podniesienie mocy i momentu w okolice seryjnej 150-tki daje nadzieje na brak problemów ze sprzęgłem. Tak by to było na logikę, choć testów nie przeprowadzałem
    A co jak mam automat? Czy to ma znaczenie? szybciej padnie sprzęgło, a może więcej wytrzyma?

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Myślenice
    Auto
    Stilo JTD 8v 192KM/384NM, 156 TI 2.4 JTD 20v 280KM/554NM, 159 2.4 Q4 Ti 301KM/630NM
    Postów
    450

    Domyślnie

    W automacie robi się mniej NM, sama skrzynia jest ograniczeniem.

  4. #14
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kambizes55
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    159 JTDm 16V SW Q-T Distinctive
    Postów
    204

    Domyślnie

    Cytat Napisał mlody2788 Zobacz post
    W automacie robi się mniej NM, sama skrzynia jest ograniczeniem.
    Czyli ze 150KM ile mogę zrobić w automacie żeby było bezpiecznie, i czy w takim razie w ogóle jest sens?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał losdamianos Zobacz post
    Nie zaczynam tematu odsprzedaży auta po wirusie bo to osobny temat do dyskusji.
    No i tak naprawdę wszystko jasne.... gdyby chipowanie było całkowicie bezpieczne to nie było by takich problemów, to trochę rozjaśnia temat. Chipowanie jest dla ryzykantów

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał kambizes55 Zobacz post
    Witam, może włożę kij w mrowisko, ale bardzo mnie interesuje konkretna odpowiedź ludzi, którzy robili sobie chip tuning i mają z tym duże doświadczenie. Wiem, że człowiek sam sobie tłumaczy, że dobrze zrobił nawet jak źle zrobił tylko po to by podnieść swoje samopoczucie.. a może mogę liczyć na obiektywne opinie o skutkach chipowania?
    Oczywiście słyszałem o takich wadach jak szybsze zużycie silnika, padanie turbin, dużo większa turbodziura albo bardzo słaby dół....
    Na logikę rzecz biorąc:
    - szybsze zużycie silnika - jeśli będziesz wykorzystywał przyrost mocy - to stosunkowo szybciej się silnik będzie zużywał. Przy czym zastanów się, jak często zamiast 150 będziesz używał 180 koni? Praktycznie jest to możliwe tylko podczas jazdy autostradowej z maksymalną możliwą prędkością. Silnik można też szybko zarżnąć, jeśli ktoś za bardzo go dolał paliwem.
    - turbina - oczywiście, że ulega ona większym obciążeniom - bo zwiększa się ciśnienie doładowania - jeśli więc turbo było bardzo zmęczone, to po chipie szlag je trafi w trybie ekspresowym
    - turbodziura - większa nie może być niż w standardzie, chyba, że soft był robiony przez jakiegoś amatora
    - wtryski - jeśli przed chiptuningiem były w porządku i nie przesadzi ktoś z dawkami (powyżej tego, co wtrysk jest fizycznie w stanie podać) - to nie bardzo jest powód, żeby im się coś miało dziać.
    - układ napędowy - im bardziej zbliżasz się do kresu jego przewidywanej wytrzymałości - tym większa szansa, że sprzęgło/dwumasówka odmówi posłuszeństwa.

    Tyle w teorii. W praktyce jest tak, że obecnie mam "na tapecie" trzy 159-ki 150-konne, w których po chiptuningu było wszystko ok, dopóki nie zostały wymienione sprzęgła + dwumasówka. W pierwszej sprzęgło szlag trafił po niecałych 20 tysiącach kilometrów, w drugiej i w trzeciej - występują drgania przy przyspieszaniu, w okolicy momentu maksymalnego. Sprzęgła i dwumasy założone Valeo, przy czym jeden komplet kupiony w ASO - żeby nie było podejrzeń, że ktoś jakąś podróbkę wcisnął. Jak na razie nie wiem, czy producent sprzęgieł/dwumasówek coś pozmieniał w tych komponentach, czy też miał miejsce nieciekawy zbieg okoliczności i w aucie po wymianie tych elementów szlag trafił coś jeszcze (skrzynia?). I podchodząc do tego od strony prawnej - w przypadku auta po chiptuningu, gdy generowany moc/moment jest wyższy, niż fabrycznie - nie ma gwarancji na układ przeniesienia napędu...
    W korzystnej sytuacji są tutaj właściciele 120-konnych JTDm-ów, bo sprzęgło i dwumasówka są takie same, jak w wersji 150-konnej. Dlatego podniesienie mocy do 150 koni nie obciąży nadmiernie układu przeniesienia napędu. Właściciele 150-konnych JTD, 2.4 oraz 2.0 JTDm - niestety już tak kolorowo nie mają.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Nie jest dla żadnych ryzykantow.
    W rodzinie sa 3 samochody które dostały program i jest z nimi - zero problemów.
    Jak ktos ma ciężka nogę i jezdzi z gazem w podłodze to oczywiscie, ze zajezdzi cały silnik.
    Dlatego wlasnie producenci, aby uniknąć problemów z reklamacjami, nie wyciągają z silnika wszystkiego co mozna.
    Jak jeździsz delikatnie i korzystasz z większej mocy od czasu do czasu to nic z autem sie nie stanie.
    Oczywiscie warunek jeden. Zdobione jest wszystko profesjonalnie i zbadane na hamowni.

  7. #17
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar kambizes55
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    159 JTDm 16V SW Q-T Distinctive
    Postów
    204

    Domyślnie

    dzięki, myślę, że na razie pojeżdżę z tym co mam i może jak Bella będzie miała więcej latek i nie będzie mi tak jej szkoda to zaryzykuję, a może starczy mi w zupełności to co mam do dobrej jazdy, nie wiem tego teraz, bo bellę mam od miesiąca - a jaka pogoda za oknem, wszyscy wiedzą - nie ma gdzie sprawdzić mocy

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Tomek. A mozesz wgrac do tych z drganiami soft oryginalny i zobaczyć co sie bedzie działo?

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Myślenice
    Auto
    Stilo JTD 8v 192KM/384NM, 156 TI 2.4 JTD 20v 280KM/554NM, 159 2.4 Q4 Ti 301KM/630NM
    Postów
    450

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Na logikę rzecz biorąc:
    - szybsze zużycie silnika - jeśli będziesz wykorzystywał przyrost mocy - to stosunkowo szybciej się silnik będzie zużywał. Przy czym zastanów się, jak często zamiast 150 będziesz używał 180 koni? Praktycznie jest to możliwe tylko podczas jazdy autostradowej z maksymalną możliwą prędkością. Silnik można też szybko zarżnąć, jeśli ktoś za bardzo go dolał paliwem.
    - turbina - oczywiście, że ulega ona większym obciążeniom - bo zwiększa się ciśnienie doładowania - jeśli więc turbo było bardzo zmęczone, to po chipie szlag je trafi w trybie ekspresowym
    - turbodziura - większa nie może być niż w standardzie, chyba, że soft był robiony przez jakiegoś amatora
    - wtryski - jeśli przed chiptuningiem były w porządku i nie przesadzi ktoś z dawkami (powyżej tego, co wtrysk jest fizycznie w stanie podać) - to nie bardzo jest powód, żeby im się coś miało dziać.
    - układ napędowy - im bardziej zbliżasz się do kresu jego przewidywanej wytrzymałości - tym większa szansa, że sprzęgło/dwumasówka odmówi posłuszeństwa.

    Tyle w teorii. W praktyce jest tak, że obecnie mam "na tapecie" trzy 159-ki 150-konne, w których po chiptuningu było wszystko ok, dopóki nie zostały wymienione sprzęgła + dwumasówka. W pierwszej sprzęgło szlag trafił po niecałych 20 tysiącach kilometrów, w drugiej i w trzeciej - występują drgania przy przyspieszaniu, w okolicy momentu maksymalnego. Sprzęgła i dwumasy założone Valeo, przy czym jeden komplet kupiony w ASO - żeby nie było podejrzeń, że ktoś jakąś podróbkę wcisnął. Jak na razie nie wiem, czy producent sprzęgieł/dwumasówek coś pozmieniał w tych komponentach, czy też miał miejsce nieciekawy zbieg okoliczności i w aucie po wymianie tych elementów szlag trafił coś jeszcze (skrzynia?). I podchodząc do tego od strony prawnej - w przypadku auta po chiptuningu, gdy generowany moc/moment jest wyższy, niż fabrycznie - nie ma gwarancji na układ przeniesienia napędu...
    W korzystnej sytuacji są tutaj właściciele 120-konnych JTDm-ów, bo sprzęgło i dwumasówka są takie same, jak w wersji 150-konnej. Dlatego podniesienie mocy do 150 koni nie obciąży nadmiernie układu przeniesienia napędu. Właściciele 150-konnych JTD, 2.4 oraz 2.0 JTDm - niestety już tak kolorowo nie mają.
    Kto robił softy do tych aut ? jakieś wykresy są od nich ?.

    Co do sprzęgieł kupowanych w sklepach to loteria mi 2 razy zdarzyło się że dwumas wytrzymał 500-1000 km bez softu.

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Lepsze pytanie to kto i jak jeździł tymi autami

Podobne wątki

  1. AlfaOBD - wady i zalety.
    Utworzone przez bubu321 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 09-01-2015, 18:05
  2. 156 1.9 JTD 105KM , co to może być za Chip ?? JET-W Common Rail (Niemiecki Chip)
    Utworzone przez Tiestosclublife w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-04-2012, 12:23
  3. [156] wady alfy 156 po fl
    Utworzone przez Doman w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-09-2008, 08:18
  4. Wady i zalety AR 166 2.0 TS
    Utworzone przez apacz84 w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 27-12-2007, 18:52
  5. 145/146 TD wady i zalety
    Utworzone przez mick w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-08-2007, 15:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory