Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: alfa romeo 147

  1. #11
    nolife890
    Gość

    Domyślnie

    dziekujeza podpowiedz

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dariusz156 Zobacz post
    A jaki jest powód takiej a nie innej kolejności?


    Cytat Napisał wheelerwasp02 Zobacz post
    Sprawdzałem, w każdym aucie, niejednokrotnie, w motorze również.. nigdy nic się nie wydarzyło.. również w 147.. Zawsze odłączam najpierw +..

    Więc jakbyś mógł przybliżyć co się dzieje kiedy odpinamy najpierw + ?

    Po pierwsze dla bezpieczeństwa (ograniczenie ryzyka zwarcia), po drugie tak zaleca producent w instrukcji serwisowej eLearn.

    Wiem... zaraz znajdą się głosy, że "+" też można odłączyć jako pierwszy i nic się nie stanie oraz że ma to pozytywniejszy wpływ na elektronikę auta.

    Nie lepiej trzymać się tego co piszą w eLearn'ie - po coś to jest napisane

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Tylko i wyłącznie chodzi o bezpieczeństwo porażenia - odpinasz sobie + i odkładasz na bok - dotyka karoserii i już masz "kopiące auto" i co gorsza resztę popaloną.

    Ja nie ryzykuję i zawsze najpierw - odłączam.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Plus mi minus akumulatora w wypowiedziach najlepiej zapisywać jako "+" i "-"
    Zwłaszcza gdy używa się myślników.

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    Plusy mi minusy w wypowiedziach najlepiej zapisywać jako "+" i "-"
    Nie mędrkuj

  6. #16
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Ja nie ryzykuję i zawsze najpierw - odłączam.
    Też zawsze odpinam pierwszy - i jedynym powodem jest zmniejszenie ryzyka zwarć do masy.
    Natomiast pytałem się bo wywnioskowałem z tego tematu że zła kolejność ma jakiś destruktywny wpływ na elektronikę pojazdu.
    Co wydaję mi się ewidentną bzdurą .
    Moja Bella

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dariusz156 Zobacz post
    Natomiast pytałem się bo wywnioskowałem z tego tematu że zła kolejność ma jakiś destruktywny wpływ na elektronikę pojazdu.
    Co wydaję mi się ewidentną bzdurą .
    Wg. niektórych elektroników to właśnie odłączanie "-" w pierwszej kolejności ma negatywny wpływ na podzespoły elektroniczne w aucie. Ale skoro tak zaleca producent (eLearn), to chyba aż tak drastycznie nie jest Słyszałem nawet kiedyś, że odłączenie klemy "-" w Fiacie Bravo zablokowało immobiliser - nie wiem na ile to prawdziwe...

  8. #18
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał malin2k5 Zobacz post
    Słyszałem nawet kiedyś, że odłączenie klemy "-" w Fiacie Bravo zablokowało immobiliser - nie wiem na ile to prawdziwe...
    Taaa a Świstak siedzi i zawija te sreberka...
    Moja Bella

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Klema w 147 chyba nie sięgnie do karoserii.. ale odpinąłem + zawsze pierwszą z myślą że to lepsze dla elektroniki i raczej przy tym zostanę.. jak mam coś grzebać przy aucie to zaraz po zdjęciu zakładam taki gumowy kondon na + więc nawet jak coś dotknie to nie ma problemu
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory