Strona 10 z 16 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 154

Temat: Dpf

  1. #91
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał MarkoVANBaster Zobacz post
    W samym Wrocku nikogo nie ma, kto może to zdiagnozować ?
    Prawdopodobnie na Paprotnej "kumają" Alfy.Na Karkonowskiej Masz serwis autoryzowany Fiata(mam tam znajomych, mogę Cię skonttaktowac).
    Ostatnio edytowane przez kaz156 ; 14-01-2013 o 10:35

  2. #92
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    159 1.9 16V 150KM
    Postów
    27

    Domyślnie

    powoli temat się wyjaśnia, dpf ponoć działa i udało się problem rozwiązać, błąd nie powraca, teraz problem z kolektorem i sterowaniem klap - to jest temat który ogranicza moc.

  3. #93
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    podlasie
    Auto
    159 SW 1,9 JTDM 16v 2007
    Postów
    34

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    swoją drogą – mam wrażenie, że problemem w aucie kolegi kuntakinte również nie jest DPF. Pisanie "wytnij filtr będziesz miał spokój" w obu sytuacjach jest radą bezsensowną. W obu przypadkach trzeba znaleźć przyczynę problemów.
    przyczyna problemow juz byla znaleziona - klapki, od klapek zawory, potem turbina no i zostalo jeszcze cos i tutaj blad czujnika temperatury w DPFie ktory jak juz pisalem jest niesprawny i jak narazie nikt nie potrafi powiedziec czy to przez niego mam taki niedobor mocy czy nie...

    BTW na allegro uzywke mozna kupic za 150 - 200 zl alenatknalem sie na taki sam czujnik od AUDI VW itp. za 99 zl. mowiac taki sam to doslownie identycznie wyglada a rozni sie tylko wtyczka. potrafi ktos powiedziec czy to bedzie to samo czy moze bedzie mial inna opornosc czy cos i nie bedzie pasowal?

    opel - http://allegro.pl/czujnik-temperatur...938043838.html
    audi - http://allegro.pl/vw-audi-czujnik-te...894469321.html
    Ostatnio edytowane przez kuntakinte ; 14-01-2013 o 16:42

  4. #94
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał kuntakinte Zobacz post
    przyczyna problemow juz byla znaleziona - klapki, od klapek zawory, potem turbina no i zostalo jeszcze cos i tutaj blad czujnika temperatury w DPFie ktory jak juz pisalem jest niesprawny i jak narazie nikt nie potrafi powiedziec czy to przez niego mam taki niedobor mocy czy nie...
    Chyba po prostu nikt tutaj nie miał jeszcze takich błędów. Przeczytałem Twoją całą historię i wniosek nasuwa mi się jeden. W chwili obecnej silnik pracuje w trybie awaryjnym, dlatego turbo prawie nie nabija ciśnienia i auto nie ma mocy. Odnośnie dalszych diagnoz – kup kabel ELM lub (w ostateczności) KKL oraz do tego FES/MES i zerknij sam jakie dokładnie masz kody błędów, wyczyść je, zerknij czy powracają. Zerknij czy uda się po wyczyszczeniu błędów pojechać choć kilka km z pełną mocą, itd. Jeśli klap wirowych się pozbyłeś to pozostaje jeszcze sprawdzić EGR i wężyki do turbo (przy montażu/demontażu mogły nabrać nieszczelności). Turbo wkładał ktoś "kumaty" i potrafił je dobrze ustawić?

  5. #95
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    podlasie
    Auto
    159 SW 1,9 JTDM 16v 2007
    Postów
    34

    Domyślnie

    auto robie w serwisie u takiego "znajomego" mysle ze nie robia tam najgozej tym bardziej ze serwisuje sie u nich taki przewoznik co smiga busami i turbin dla niego tez troche juz robili. odnosnie bledu to tak wlasnie mowilem mu zeby moze go wykasowac i sprawdzic czy bedzie mial normalna moc ale mowil ze probowal tak i od razu doslownie po 1-2 sek po odpaleniu ewentualnie po wykasowaniu blad sie znow pojawia. zaryzykuje jeszcze kupno uzywanego czujnika jakeigos tam najtanszego bo ceny sie wahaja od 130 do ponad 300 zl. a jesli daja gwarancje rozruchowa to mysle ze powinno byc ok ob co w nim moze sie zepsuc albo dziala albo nie zobacze jesli to nei pomoze to wtedy bede sprawdzal to co mowiles.
    apropos czujnika to mam wlasnie zamiar kupic taki za 130 od saaba w sumie w tym aucie tez siedzial 150 silnik fiata gosciu mowil ze 32 tys przebiegu chyba i grzmotniety ostro w bok

  6. #96
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    4 razy sprawdziłbym okablowanie tego czujnika. Skoro wyjmowałeś DPF, turbo, rozbierałeś tam niemało elementów, to może ktoś urwał po prostu kabel?

  7. #97
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    podlasie
    Auto
    159 SW 1,9 JTDM 16v 2007
    Postów
    34

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    4 razy sprawdziłbym okablowanie tego czujnika. Skoro wyjmowałeś DPF, turbo, rozbierałeś tam niemało elementów, to może ktoś urwał po prostu kabel?
    ale czujnik na pewno jest walniety... odpieli go i na mierniku sprawdzili to nie wykazywal zadnej opornosci. podgrzali go i tez nic poza tym nie wiem z jakiego powodu ale przyjzalem sie i w tym czujniku gdzie sa te otworki to cos lata myslalem ze jakies paprochy ale za chiny nie moglem ich stamtad wydostac i potem zauwazylem ze tam jest taka jakby blaszka czy jakas plytka pewnie odpowiedzialna za odbieranie tej temperatury i to ona jest polamana na 2 czesci. nie wiem od czego to sie stalo ale juz nie wnikam... zdecydowalem ze kupie ta uzywke a jesli nie pomoze to bede jeszcze zagladal w miejsca o ktorych mowiles. zreszta w razie czego dzieki za podpowiedz na co mam zwrocic uwage

  8. #98
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    159 1.9 16V 150KM
    Postów
    27

    Domyślnie

    po wszystkich testach, diagnozach, próbach okazało się jednak że dpf jest martwy.

    Co robić teraz ?
    1. nowy nie wchodzi w grę zbyt wysoka cena
    2. wywalić ? - cena ~1500 zł
    3. kupić regenerowany ? - co o tym rozwiązaniu myślicie ? jak to się ma w praktyce, jeździ ktoś z czymś takim ? cena ~1500 zł podobnie jak przy wywaleniu. Jesli miał by żywotność rzędu 100 tys to nie jest to głupie rozwiązanie. W sumie to nawet jak polata 80 tys to też będzie ok.

    dość często jeżdżę do Niemiec i nie chciał bym wrócić stamtąd na lawecie z mandatem za brak normy, ale z drugiej strony 8000 zł za nowy dpf + montaż mi się nie uśmiecha

  9. #99
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar richi102
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Ford Mondeo MK4 1.8 TDCI 2010
    Postów
    381

    Domyślnie

    Wywalisz dpf za 1000zł, ja przynajmniej za tyle to zrobiłem fizycznie i programowo.
    Była:
    159 SW 1.9 JTDm 120KM 2008r.
    156 1.6 16V TS 2001

  10. #100
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał MarkoVANBaster Zobacz post
    po wszystkich testach, diagnozach, próbach okazało się jednak że dpf jest martwy.

    Co robić teraz ?
    1. nowy nie wchodzi w grę zbyt wysoka cena
    2. wywalić ? - cena ~1500 zł
    3. kupić regenerowany ? - co o tym rozwiązaniu myślicie ? jak to się ma w praktyce, jeździ ktoś z czymś takim ? cena ~1500 zł podobnie jak przy wywaleniu. Jesli miał by żywotność rzędu 100 tys to nie jest to głupie rozwiązanie. W sumie to nawet jak polata 80 tys to też będzie ok.

    dość często jeżdżę do Niemiec i nie chciał bym wrócić stamtąd na lawecie z mandatem za brak normy, ale z drugiej strony 8000 zł za nowy dpf + montaż mi się nie uśmiecha
    Skoro często jeździsz do Niemiec to wsadzają tam w rurę analizatory i kładą się na ziemi sprawdzając czy jest fizycznie DPF ?? Spotkało Cię kiedyś coś takiego?

    P.S Ja DPFa długo już nie mam i jest mi z tym b. dobrze POLECAM
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory