powoli temat się wyjaśnia, dpf ponoć działa i udało się problem rozwiązać, błąd nie powraca, teraz problem z kolektorem i sterowaniem klap - to jest temat który ogranicza moc.
przyczyna problemow juz byla znaleziona - klapki, od klapek zawory, potem turbina no i zostalo jeszcze cos i tutaj blad czujnika temperatury w DPFie ktory jak juz pisalem jest niesprawny i jak narazie nikt nie potrafi powiedziec czy to przez niego mam taki niedobor mocy czy nie...
BTW na allegro uzywke mozna kupic za 150 - 200 zl alenatknalem sie na taki sam czujnik od AUDI VW itp. za 99 zl. mowiac taki sam to doslownie identycznie wyglada a rozni sie tylko wtyczka. potrafi ktos powiedziec czy to bedzie to samo czy moze bedzie mial inna opornosc czy cos i nie bedzie pasowal?
opel - http://allegro.pl/czujnik-temperatur...938043838.html
audi - http://allegro.pl/vw-audi-czujnik-te...894469321.html
Ostatnio edytowane przez kuntakinte ; 14-01-2013 o 16:42
Chyba po prostu nikt tutaj nie miał jeszcze takich błędów. Przeczytałem Twoją całą historię i wniosek nasuwa mi się jeden. W chwili obecnej silnik pracuje w trybie awaryjnym, dlatego turbo prawie nie nabija ciśnienia i auto nie ma mocy. Odnośnie dalszych diagnoz – kup kabel ELM lub (w ostateczności) KKL oraz do tego FES/MES i zerknij sam jakie dokładnie masz kody błędów, wyczyść je, zerknij czy powracają. Zerknij czy uda się po wyczyszczeniu błędów pojechać choć kilka km z pełną mocą, itd. Jeśli klap wirowych się pozbyłeś to pozostaje jeszcze sprawdzić EGR i wężyki do turbo (przy montażu/demontażu mogły nabrać nieszczelności). Turbo wkładał ktoś "kumaty" i potrafił je dobrze ustawić?
auto robie w serwisie u takiego "znajomego" mysle ze nie robia tam najgozej tym bardziej ze serwisuje sie u nich taki przewoznik co smiga busami i turbin dla niego tez troche juz robili. odnosnie bledu to tak wlasnie mowilem mu zeby moze go wykasowac i sprawdzic czy bedzie mial normalna moc ale mowil ze probowal tak i od razu doslownie po 1-2 sek po odpaleniu ewentualnie po wykasowaniu blad sie znow pojawia. zaryzykuje jeszcze kupno uzywanego czujnika jakeigos tam najtanszego bo ceny sie wahaja od 130 do ponad 300 zl. a jesli daja gwarancje rozruchowa to mysle ze powinno byc ok ob co w nim moze sie zepsuc albo dziala albo niezobacze jesli to nei pomoze to wtedy bede sprawdzal to co mowiles.
apropos czujnika to mam wlasnie zamiar kupic taki za 130 od saaba w sumie w tym aucie tez siedzial 150 silnik fiata gosciu mowil ze 32 tys przebiegu chyba i grzmotniety ostro w bok
4 razy sprawdziłbym okablowanie tego czujnika. Skoro wyjmowałeś DPF, turbo, rozbierałeś tam niemało elementów, to może ktoś urwał po prostu kabel?
ale czujnik na pewno jest walniety... odpieli go i na mierniku sprawdzili to nie wykazywal zadnej opornosci. podgrzali go i tez nic poza tym nie wiem z jakiego powodu ale przyjzalem sie i w tym czujniku gdzie sa te otworki to cos lata myslalem ze jakies paprochy ale za chiny nie moglem ich stamtad wydostac i potem zauwazylem ze tam jest taka jakby blaszka czy jakas plytka pewnie odpowiedzialna za odbieranie tej temperatury i to ona jest polamana na 2 czesci. nie wiem od czego to sie stalo ale juz nie wnikam... zdecydowalem ze kupie ta uzywke a jesli nie pomoze to bede jeszcze zagladal w miejsca o ktorych mowiles. zreszta w razie czego dzieki za podpowiedz na co mam zwrocic uwage![]()
po wszystkich testach, diagnozach, próbach okazało się jednak że dpf jest martwy.
Co robić teraz ?
1. nowy nie wchodzi w grę zbyt wysoka cena
2. wywalić ? - cena ~1500 zł
3. kupić regenerowany ? - co o tym rozwiązaniu myślicie ? jak to się ma w praktyce, jeździ ktoś z czymś takim ? cena ~1500 zł podobnie jak przy wywaleniu. Jesli miał by żywotność rzędu 100 tys to nie jest to głupie rozwiązanie. W sumie to nawet jak polata 80 tys to też będzie ok.
dość często jeżdżę do Niemiec i nie chciał bym wrócić stamtąd na lawecie z mandatem za brak normy, ale z drugiej strony 8000 zł za nowy dpf + montaż mi się nie uśmiecha
Wywalisz dpf za 1000zł, ja przynajmniej za tyle to zrobiłem fizycznie i programowo.
Była:
159 SW 1.9 JTDm 120KM 2008r.
156 1.6 16V TS 2001
_____________________________
Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019
Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017)
Aktualnie Maserati Ghibli S