Strona 13 z 30 PierwszyPierwszy ... 34567891011121314151617181920212223 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 130 z 295

Temat: wady chip tunningu

  1. #121
    Użytkownik Rowerzysta Avatar arturo132
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Stelvio 2.0 280+, Giulietta 1,6
    Postów
    465

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Inaczej - nowy komplet - sprzęgło + dwumasa Valeo - i po chipie mamy drgania układu napędowego. Wymieniamy ten komplet na taki sam, tylko oryginał kupiony w ASO, z logo FPT - drgania nadal są. Zostaje lekko obniżony moment maksymalny - drgania są, mniejsze, ale mimo wszystko nadal wyczuwalne. Przed rozpoczęciem prac przy aucie - była zamontowana dwumasa pierwszego montażu, zaczęło się ślizgać sprzęgło, drgań żadnych nie było.

    Sprzęgło Valeo, zdemontowane z powyższego, trafia do innego auta "fabrycznego" - zero jakichkolwiek drgań. To przypadek numer jeden.

    Przypadek numer dwa - nowy komplet sprzęgło + dwumasa Valeo - po chipie pojawiają się drgania układu napędowego - zostaje obcięty moment max - drgania znikają. Wcześniej, na starej dwumasówce - drgań nie było.

    Dla mnie temat jak na razie jest prosty - NOWE dwumasówki Valeo, niezależnie czy kupione w hurtowni moto, czy w serwisie Alfy, z logo FPT - są w jakiś sposób zmienione w stosunku do tego, co było założone na pierwszy montaż i co przez dłuższy czas można było kupić na rynku. Zmiana odbija się na ich gorszym znoszeniu wysokiego momentu obrotowego. Co do alternatywnych produktów - kupiłem ostatnio sprzęgło Sachs do 159-ki. W pudełku był zestaw Valeo + logo Sachs nabite na tym

    Witam Tomek

    U mnie jest identyczny przypadek tzn.
    Po programie zaczęło ślizgać sprzęgło. Była próba ratowania sprzęgła przez zdjęcie momentu.
    Skończyło się na wymianie zestawu sprzęgło docisk koło i łożysko.

    Wszystko było OK aż przyszły mrozy i wtedy w zakresie 1800-2000 pojawiły się drganie przy max bucie na 4-tym oraz 5 biegu.
    Myślałem, że to poduszka silnika i na razie nic z tym nie zrobiłem. Dopiero teraz zrozumiałęm że to problem marnej jakości koła

    Zestaw był w pudełku Valeo a logo Sachs nabite na zestawie.

    Wychodzi, że jest coś na rzeczy z tymi dwumasami z rynku wtórnego.
    Pytanie moje.

    Czy można z tym jeździć?
    Czy trzeba zmienić program bo zniszczy się dwumasa?
    Czy trzeba wrócić do programu seryjnego?
    O komforcie z jazdy nie wspominam choć oczywiście rzadko taki zakres obrotów wykorzystuję.

    Pozdrawiam i proszę o odpowiedź

  2. #122
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    To nie pozostaje nic innego jak poszukac jakiegos innego producenta dwumas.
    Moze w koncu trafi sie na dobry produkt.

  3. #123
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał arturo132 Zobacz post
    Witam Tomek

    U mnie jest identyczny przypadek tzn.
    Po programie zaczęło ślizgać sprzęgło. Była próba ratowania sprzęgła przez zdjęcie momentu.
    Skończyło się na wymianie zestawu sprzęgło docisk koło i łożysko.

    Wszystko było OK aż przyszły mrozy i wtedy w zakresie 1800-2000 pojawiły się drganie przy max bucie na 4-tym oraz 5 biegu.
    Myślałem, że to poduszka silnika i na razie nic z tym nie zrobiłem. Dopiero teraz zrozumiałęm że to problem marnej jakości koła

    Zestaw był w pudełku Valeo a logo Sachs nabite na zestawie.

    Wychodzi, że jest coś na rzeczy z tymi dwumasami z rynku wtórnego.
    Pytanie moje.

    Czy można z tym jeździć?
    Czy trzeba zmienić program bo zniszczy się dwumasa?
    Czy trzeba wrócić do programu seryjnego?
    O komforcie z jazdy nie wspominam choć oczywiście rzadko taki zakres obrotów wykorzystuję.

    Pozdrawiam i proszę o odpowiedź
    Poczekaj aż zima (mrozy) puszczą i zobacz co będzie. W obecnych warunkach turbina szybciej pompuje (boost gwałtowniej narasta) z tego powodu pojawiają się drgania. Jeśli wcześniej wszystko było poprawnie przy dodatniej temp problemu być nie powinno.

    Pozdro
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  4. #124
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    ale mrozow juz przeciez nie ma od 2-3 dni

  5. #125
    Użytkownik Rowerzysta Avatar arturo132
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Stelvio 2.0 280+, Giulietta 1,6
    Postów
    465

    Domyślnie

    Witam

    I dlatego od 3 dni jest dobrze.
    Ale mrozy wrócą i problem też.

    Bardziej mi chodziło o informację czy należy coś z tym robić, tzn czy jazda z wibracjami jest bezpieczna dla przeniesienia napędu.

    Podsumowując:

    1. Czy trzeba wrócić do programu seryjnego?
    2. Czy zmniejszyć moment?

    Proszę o konkretne odpowiedzi.

  6. #126
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Dla mnie temat jak na razie jest prosty - NOWE dwumasówki Valeo, niezależnie czy kupione w hurtowni moto, czy w serwisie Alfy, z logo FPT - są w jakiś sposób zmienione w stosunku do tego, co było założone na pierwszy montaż i co przez dłuższy czas można było kupić na rynku. Zmiana odbija się na ich gorszym znoszeniu wysokiego momentu obrotowego.
    u mnie :
    chip i stare sprzęgło ( zabite programem od "speca" Goduli - godula - tragedia była na tym , fakt fajnie kopało na początku ale u cinka wyszło wszystko i pewnie był to gotowiec oferowany przez godulę na jego stronce - max Nm był w tak niskim zakresie obr że sprzęgło musiało się poddać - czyli kolejny fakt - źle zrobiony program owszem zabije auto ale zabije tylko dla tego że jest źle zrobiony )
    no ale zrobiliśmy ten chip mimo tego sprzęgła - tym razem porządnie ( tylko Nm był obniżany celowo wobec tego faktu )
    potem :
    zmiana sprzęgło + dwumas - Valeo ( jak już o pudełkach piszecie to dodam - pudełko ricambi sprz . pudełko valeo dwumas )
    i zero problemów
    i tak już jak na razie ok 20kkm

    ktoś wcześniej wspominał o świadomych użytkownikach - owszem jestem świadomy tego że gdybym często uzywał tego co mam to sprzęgło na pewno szybciej mi padnie niż na serii
    no ale za darmo to i w ryja dzisiaj nie zawsze dadzą - coś za coś
    jak do "teraz" pomimo przyrostu mocy na poziomie 33% i NM na poziomie 25% nie odczuwam żadnych skutków ubocznych
    a spalanie spadło na tych samych trasach ( dojazd do roboty ) o ok 0,2-0, L
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 31-01-2013 o 09:28








  7. #127
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał arturo132 Zobacz post
    1. Czy trzeba wrócić do programu seryjnego?
    2. Czy zmniejszyć moment?
    Nic bym nie zmieniał, a jedynie "omijał" zakres przy którym występują drgania. Ja raczej nigdy nie przyspieszam gwałtownie poniżej 2.000 obr/min.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  8. #128
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Ja nie daję po sandale poniżej 2200obr.

  9. #129
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zales00
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Siedlce/Parczew
    Auto
    AR 147 1.9 JTD 2003r.
    Postów
    374

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post

    - - - Updated - - -



    Zdrowe znosi 380nm (to samo co w wersji 16v)
    Dziękuję o takie info mi chodzilo

    Naciapane za pomocą HTC DESIRE

  10. #130
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    alfa 159 8v 120km
    Postów
    171

    Domyślnie

    Panowie pozwolę sobie na mały offtop bo widzę że ktos poruszył temat. Alfa to mój pierwszy diesel dlatego pozwolę sobie dopytać - przy jakich obrotach najlepiej zmieniać biegi ? tak żeby było to "najzdrowsze" dla silnika no wiadomo spalanie też trzeba mieć na względzie. I jak to jest czy emerycka jazda 90km/h na 6 biegu jest dla silnika nie zdrowa ?

Podobne wątki

  1. AlfaOBD - wady i zalety.
    Utworzone przez bubu321 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 09-01-2015, 18:05
  2. 156 1.9 JTD 105KM , co to może być za Chip ?? JET-W Common Rail (Niemiecki Chip)
    Utworzone przez Tiestosclublife w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-04-2012, 12:23
  3. [156] wady alfy 156 po fl
    Utworzone przez Doman w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-09-2008, 08:18
  4. Wady i zalety AR 166 2.0 TS
    Utworzone przez apacz84 w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 27-12-2007, 18:52
  5. 145/146 TD wady i zalety
    Utworzone przez mick w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-08-2007, 15:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory