Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Terkot silnika - wariator?

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    ALfa Romeo 156 1.8 TS
    Postów
    9

    Domyślnie Terkot silnika - wariator?

    Witam. Szukałem na forum podobnych tematów, jest ich dużo ale mój jest nieco inny, mianowicie dźwięk silnika się różni dlatego postanowiłem stworzyć nowy temat. We wtorek zrobiłem na trasie 120km do pracy, gasząc silnik wszystko było OK. Po 8 godzinach pracy odpalam silnik i słyszę takie coś (sam nagrywałem): http://www.youtube.com/watch?v=QJSntXVOCHo
    Dźwięk dochodzi z okolic rozrządu. Sprawdziłem poziom oleju, było niestety poniżej Minimum, pobiegłem więc na stacje, kupiłem olej, dolałem do poziomu Maximum, i wróciłem do domu kolejne 120km, z nadzieją że przejdzie. Niestety nie pomogło, wręcz klekot jest głośniejszy. I tu moje pytanie?? Co to jest?? Czy to uszkodzenie wariatora czy coś gorszego?? Miał już ktoś takie objawy?? Czy wariator może się tak uszkodzić przy jeździe ze zbyt niskim poziomem oleju?? No i w końcu, czy mogę tymczasowo tak jeździć, bo auto jest mi teraz bardzo potrzebne, no i z funduszami nie stoję zbyt dobrze :/ Dzięki za wszelką pomoc.
    Edit: Dodam jeszcze że auto nie straciło swojej mocy, faza się zmienia, bo od ok. 3000rpm autko strzela do przodu.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Rzeczywiście dzwięk pochodzi z okolic rozrządu lub osprzętu silnika.Na początek prosty manewr to zrzut paska od alternatora i odpalenie bez niego celem wyeliminowania jakiegoś łożyska lub rolki.Jeżeli osprzęt nie wyeliminuje usterki to trzeba zajrzeć pod osłone rozrządu co się tam dzieje.
    Wariator ot tak w stan totalnej agonii nie przechodzi-na początek stukanie przy odpalaniu a potem coraz to bardziej słyszalny jest podczas pracy silnika wraz z nieco głośniejszym rozruchem.
    Jakbyś ewentualnie nakręcił film na którym np będzie rozruch silnika i bieg jałowy chwile z drobnym przegazowaniem to może ciut więcej udałoby się powiedzieć.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Danek
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gdańsk/Debrzno
    Auto
    Alfa Romeo 156 FL 1,9jtdm Była Alfa Romeo 156 2.0TS 2000r.
    Postów
    363

    Domyślnie

    No ja bym tak nie jeździł. A wariator to to nie jest.

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    ALfa Romeo 156 1.8 TS
    Postów
    9

    Domyślnie

    Tutaj nagrany drugi film zaraz po włączeniu silnika na zimno (niezależnie od temperatury dźwięk jest ten sam). Z tym że na filmiku ten dźwięk jest jakby głośniejszy niż w rzeczywistości, normalnie aż tak głośno nie hałąsuje. Film kręcony teraz więc nic nie widać
    http://www.youtube.com/watch?v=gWQBt...ature=youtu.be

  5. #5
    black1233
    Gość

    Domyślnie

    miałem bardzo podobny dzwięk, i skutkiem był alternator a dokładniej to się zatarł.

    łożysko i całe uzwojenie wewnątrz do wymiany

    ale jak nie wyelminujesz krok po kroku wszystkiego to sie nie dowiesz.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    to na pewno nie jest wariator,zwal pasek jak kolega mowi i diagnozuj dalej

  7. #7
    black1233
    Gość

    Domyślnie

    albo może coś się poluzowało tylko...

    ale nie ma co zgadywać.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cubus00 Zobacz post
    to na pewno nie jest wariator,zwal pasek jak kolega mowi i diagnozuj dalej
    Czyli po prostu zdejmij pasek urządzeń pomocniczych i uruchom silnik :]

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar elelmo
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Łochów
    Auto
    AR 159SW 210KM+virus
    Postów
    153

    Domyślnie

    zważyłem ostatni terko w silniku (2,4), podnoszę maskę i widzę jakieś plamy na wężach ponad alternatorem. Wołam sąsiada i sprawdzamy - jest. Cieknie gumowa złączka od wspomagania. Mała dziurka, przy dodaniu gazu nawet tryska płyn. Poczytałe trochę i nasuwa się pytanie - czy zalany alternator może wydawać taki dźwięk - terkot? Gumową złączkę chwilowo zaślepiłem zaciskiem i kawałkiem gumy. I czy wyjęcie altka to naprawdę rozebranie połowy samochodu?
    Alfa 159 2,4 2007
    Ostatnio edytowane przez elelmo ; 12-09-2015 o 23:20 Powód: update

Podobne wątki

  1. [159] terkot silnika
    Utworzone przez elelmo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-09-2015, 21:18
  2. Terkot powyżej 80 km/h dochodzący z tyłu
    Utworzone przez fazzi55 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-04-2013, 17:00
  3. Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 13-03-2013, 19:56
  4. Wariator zaczyna klekotać dopiero po nagrzaniu silnika
    Utworzone przez 4fingers w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-05-2012, 21:09
  5. klepiący wariator na cieplym silniku i telepawka silnika
    Utworzone przez Alfista w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-10-2008, 20:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory