Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: Uszczelka pod głowicą

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Kolego
    remont głowic w boxerze to pikuś.
    Szlifierz jak wyżej 40-60 zł
    Uszczelka - polska 19zł
    uszczelniacze zaworowe ( pasują od starego garbusa po 2.50 za sztuke)
    potrzebujesz jeszcze rozrząd - paski po 18 zł + rolki cos kolo 40 chyba
    Wiadomo - olej + plyn chlodniczy
    Dodatkowo uszczelka głowiczki - równiez polska 9zł
    To tyle. Klucz dynamo + schemat dokrecania głowicy. Zestaw kluczy z grzechotką i przedłuzka 15cm
    kilka pojemnikow na śrubki i ze 2 dni wolnego czasu.
    aaa no i jeszcze przydadzą ci się uszczelki kolektorów ssacego i wydechowego. no i śruby - ja wymieniłem bo były przerdzewiałe.
    A uszczelki były docięte z takiego papieru uszczelkowego.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Tomakt Zobacz post
    tak, jeżeli to naprawdę uszczelka to tworzy się "kawa z mlekiem"
    Niekoniecznie - u mnie uszczelki praktycznie były wywalone do zera. A kawy nie było ... jak sie okazało oleju zamiast 4 litrów spuscilem prawei 9 - wymieszal sie płyn z olejem.
    u mnie zaczynalo sie od wycieku na głowicy pózniej paleniu na 3 cylindry az wkoncu wciąganiu po 5 litrów płynu na 20 km
    147 powodów do zadowolenia

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krystiankiki
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Siertadz
    Auto
    146 BOXER i 156 1,9 JTD
    Postów
    45

    Domyślnie

    ja jestem po i pwiem ze mila zabawa i musze sie troche zgodzic z kolega mattom i zajelo mi to jedna nocke takze nie jest zle . powodzenia. A ja na twoim miejscu sprawdzil bym u mechanika cisnienie na tlokach i bedziesz mial wszystko jasne z grubsza.

  3. #13
    stet22
    Gość

    Domyślnie

    Rozrząd był robiony w zeszłym roku to chyba nie będę musiał znowu go wymieniać? Zaobserwowałem że Alfa kopci normalnie i jeszcze jedna rzecz zaczęła się od pewnego czasu dziać a mianowicie kiedy kupowałem autko 4 lata temu temperatura silnika doszła max do 80 a teraz trzyma się na tej kresce pomiędzy 80 a 120. Nie wiem czy tak powinno być czy jest coś do wymiany.

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Kolego
    remont głowic w boxerze to pikuś.
    Szlifierz jak wyżej 40-60 zł
    Uszczelka - polska 19zł
    uszczelniacze zaworowe ( pasują od starego garbusa po 2.50 za sztuke)
    potrzebujesz jeszcze rozrząd - paski po 18 zł + rolki cos kolo 40 chyba
    Wiadomo - olej + plyn chlodniczy
    Dodatkowo uszczelka głowiczki - równiez polska 9zł
    To tyle. Klucz dynamo + schemat dokrecania głowicy. Zestaw kluczy z grzechotką i przedłuzka 15cm
    kilka pojemnikow na śrubki i ze 2 dni wolnego czasu.
    aaa no i jeszcze przydadzą ci się uszczelki kolektorów ssacego i wydechowego. no i śruby - ja wymieniłem bo były przerdzewiałe.
    A uszczelki były docięte z takiego papieru uszczelkowego.
    Nic tylko robić

    temperatura silnika doszła max do 80 a teraz trzyma się na tej kresce pomiędzy 80 a 120
    W każdym "normalnym" aucie wskazówa ma stać na środku.

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krystiankiki
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Siertadz
    Auto
    146 BOXER i 156 1,9 JTD
    Postów
    45

    Domyślnie

    Boxer ma to do siebie ze musi pracowac na 88 stopniach jak ci zacznie wchodzic powyrze i nie spadac pomys o termostacie.

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    145 2.0 qv -> 156 sw 2.4 jtd
    Postów
    37

    Domyślnie

    sprawdz kompresje

  7. #17
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar jusci
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    159 SW JTDm 8V 2008 nero carbonio
    Postów
    221

    Domyślnie

    Witam
    Odświeżywszy temat.
    Rzecz ma się do AR 146 1.6 Boxer. Czasami (bardzo nieregularnie) wariuje temperatura, tzn. wskaźnik podnosi się na max, a węże i chłodnica zimne. Pierwsza myśl - termostat. Wymieniony, bez zmian. Wymieniony na następny - to samo. Wymieniona jeszcze pompa wody (bo stała prawie) i chłodnica (bo zasyfiona cała). Po tym przez jakiś miesiąc spokój i masz, znowu to samo. Aha, i jeszcze jedna ważna rzecz, jak zaczyna gotować to widać jak płyn w zbiorniczku bulgocze jakby bańki powietrza uchodziły. Stąd podejrzenie uszczelki pod głowicą.
    Czy może być tak, że powietrze z silnika (np. spaliny) tworzą w układzie pęcherz powietrza, że nie otworzy się termostat i samochód łapie wysoką temp?
    Kolejne pytanie jakie się nasuwa, czy rozbierać obie głowice, czy może zlokalizować wadliwą uszczelkę i tylko tę wymieniać?




  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krystiankiki
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Siertadz
    Auto
    146 BOXER i 156 1,9 JTD
    Postów
    45

    Domyślnie

    Kolego odpowiedz na swoje pytanie masz wyzej tylko trzeba dobrze poczytac . A tak na marginesie dokladnie nie zlokalizujesz jak robisz boxerka to obie na raz glowice maja byc takie same ani mikrona roznicy bo wtedy ci bedzie wariowal inna sila na jednej a inna na drugiej tak czy inaczej ktos nie dbal i padlo trzeba zrobic i dalej bedzie jezdzil.

Podobne wątki

  1. czy to uszczelka pod głowicą?
    Utworzone przez krzysiekho w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-03-2014, 11:50
  2. Uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez marcin220v w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 01-10-2011, 05:16
  3. Uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez marcin220v w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-09-2011, 17:24
  4. uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez moreeek w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 01-12-2010, 20:01
  5. [145] Uszczelka pod głowicą?
    Utworzone przez currahee w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-06-2008, 08:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory