Strona 4 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 96

Temat: [156] Silniki JTD i JTDM

  1. #31
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156
    1,9 JTDM 16v wcale nie jest wysilony, a w stosunku do każdego 2,4 8v jest lżejszy co sprawia że nie ma kłopotów z prowadzeniem i amortyzatorami przedniego zawieszenia - pomijam juz fakt że bije 2,4 8v pod względem osiągów
    ale z pewnością trwalszy jest 8v , zresztą wersja flotowa wyposażana była w ten silnik wg EPERA), choć nie mówię że ten 16v jest nietrwały , ale na pewno mniej wytrzyma niż 8v, choćby z racji innego przeznaczenia
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  2. #32
    M@T
    Gość

    Domyślnie

    JTDm z tego co wiem charakteryzuję się cichszą pracą niż JTD.
    pzdr

  3. #33
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał M@T
    JTDm z tego co wiem charakteryzuję się cichszą pracą niż JTD.
    pzdr

    zgadza się , to zasługa wtrysku wielofazowego (dawka pilotażowa i właściwe) , w JTDm -ach wtrysk następuje aż w pięciu fazach, ma to powodować 'miękką' pracę silnika (dlatego tdi tak twardo chodzą bo w pompowtryskiwaczach nie można uzyskać tylu sekwencji wtrysku)

    Natomiast w zwykłych JTD paliwo wtryskiwane jest bodajże w 3-4 porcjach - mniej faz wtrysku . Tutaj nie jestem pewien ile dawek występuje ,ale kol. Maciek będzie wiedział.
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  4. #34
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156
    1,9 JTDM 16v wcale nie jest wysilony, a w stosunku do każdego 2,4 8v jest lżejszy co sprawia że nie ma kłopotów z prowadzeniem i amortyzatorami przedniego zawieszenia - pomijam juz fakt że bije 2,4 8v pod względem osiągów

    Pff, wcale się nie zgodzę, po pierwsze to inne generacje silników, 1.9 16v i 2.4 10V 10 Maćku bo ma 5 garów. Ja tam żadnych kłopotów w prowadzeniu nie odczuwam, a już z amortyzatorami przedniego zawieszenia ani tyle (nie wiem kto wymyślił w ogóle tą teorię) jezeli była by to prawda to nie produkowaliby w ogóle wersji 147 GTA też ma ciężki silnik. Jeżeli chodzi o osiągi to ja na Twoim miejscu bym się nie zakładał. Do setki może idą w miarę równo ale w 1.9 po 140 jest już lekka zadyszka a w 2.4 dopiero zaczyna sie zabawa.

  5. #35
    ViP Rowerzysta Avatar b.piotrus
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Otmuchów
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD, Mazda CX-7 2,3
    Postów
    402

    Domyślnie

    Nie wiem jak 1,9 16V, ja mam 2,4 10V i jazda nią jest naprawdę przyjemna. Od 1500 obrotów czuć już zdecydowany przypływ momentu obrotowego i później od 2000 jest jeszcze mocniej. Nie jeździłem 1,9 16V, ale innymi turbo dieslami typu 1,8- 1,9 i tam jazda zaczynała się praktycznie od 2000. Ja też jak kolega Bosniak.sg nie odczuwam problemów w prowadzeniu, wręcz przeciwnie, nie mam obajwów nurkowania, w zakrętach jest naprawdę bardzo stabilna. W ogóle uważam twierdzenia typu, że 1,9 ze względu na wagę jest zdecydowanie lepsze od 2,4 i bierzcie tylko to, za porównywalne(przynajmniej wagowo ) do twierdzenia, że 2,5 V6 to kicha, bo jest ciężki silnik, a przez to nurkuje, wykańcza amrtyzatory itp- lepszy wybór to 2,0 :shock:
    Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,

  6. #36
    M@T
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bosniak_sg
    Do setki może idą w miarę równo ale w 1.9 po 140 jest już lekka zadyszka a w 2.4 dopiero zaczyna sie zabawa.
    Zależy w jakim 1.9 Ja tam nie mam żadnych problemów powyżej 140.
    pzdr

  7. #37
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Skawina/obok wsi Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.4T.S 1997r.
    Postów
    1,276

    Domyślnie

    Cytat Napisał M@T
    Cytat Napisał bosniak_sg
    Do setki może idą w miarę równo ale w 1.9 po 140 jest już lekka zadyszka a w 2.4 dopiero zaczyna sie zabawa.
    Zależy w jakim 1.9 Ja tam nie mam żadnych problemów powyżej 140.
    pzdr
    No hmm teoretycznie 1.9 16v powinien lepiej jechac niz 2.4 10v

  8. #38
    Paweł156
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Konrado
    No ale w 1.4 t.s tez wieksza moc niby a pali jak smok
    to jest silnik benzynowy, wiec nie ma co porównywac

    Cytat Napisał M@T
    eży w jakim 1.9 Ja tam nie mam żadnych problemów powyżej 140.
    ale z 2.4jtd miałbyś problem, nawet tym najsłabszym
    Cytat Napisał Maciek-156
    1,9 JTDM 16v wcale nie jest wysilony, a w stosunku do każdego 2,4 8v jest lżejszy co sprawia że nie ma kłopotów z prowadzeniem i amortyzatorami przedniego zawieszenia
    zgadzam sie, mysle ze ewolucja jtd sie jeszcze nie skończyła i zarówno 1.9 jak i 2.4 mają jeszcze potencjał, wiec o wysileniu nie ma co mówić, czy w 2.4jtd sa problemy z amorami?? nie zauwazylem, natomiast 1.9 na pewno lepiej sie prowadzi ze wzgledu na mase, co nie znaczy ze 2.4 zle sie prowadzi wystarczy sobie porównać czasy na torze z ostatniego zlotu

    Konrado, moim zdaniem nie otrzymasz tu jasnej odpowiedzi: kup ten silnik czy ten, kazdy jest inny i kazdy ma inne zalety, sam sobie musisz odpowiedziec czego oczekujesz od jtd i na co jestes sobie w stanie pozwolić

  9. #39
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Skawina/obok wsi Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.4T.S 1997r.
    Postów
    1,276

    Domyślnie

    No tak Pawel, wiesz pomarzyc fajna rzecz ALe trza zrobic rozeznanie

  10. #40
    M@T
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Paweł156

    Cytat Napisał M@T
    eży w jakim 1.9 Ja tam nie mam żadnych problemów powyżej 140.
    ale z 2.4jtd miałbyś problem, nawet tym najsłabszym

    Zawsze możemy to sprawdzić, w końcu mieszkamy niedaleko siebie .

    pzdr

Podobne wątki

  1. Czym roznia sie silniki JTD i JTDM ??
    Utworzone przez pierdus w dziale GT
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 23-08-2012, 13:35
  2. Silniki 1.6
    Utworzone przez ziomek659 w dziale 147
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 07-04-2012, 16:52
  3. [159] Z oferty Alfy zniknęły m.in. silniki 2.4 JTDm - koniec produkcji czy modernizacja?
    Utworzone przez thunderbird w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 14-11-2010, 20:29
  4. Silniki jtd
    Utworzone przez rustin w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-12-2009, 18:58
  5. Silniki
    Utworzone przez zdziba w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-05-2007, 22:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory