Strona 16 z 30 PierwszyPierwszy ... 67891011121314151617181920212223242526 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 151 do 160 z 295

Temat: wady chip tunningu

  1. #151
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    159 jtdm 115km SW
    Postów
    53

    Domyślnie

    Cytat Napisał losdamianos Zobacz post
    paw84 a auto masz krajowe czy ściągane? W papierach też mam 115km a na hamowni wyszło 132km... Auto mam z Francji ale zakupione było w Belgii.
    Auto było chyba ściągane z Belgi ale muszę zerknąć dokładnie w papiery. Na hamowni jeszcze nie byłem ale więcej pewnie nie ma jak 115km bo słabego ma kopa. Więc czeka mnie mała modyfikacja

  2. #152
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar losdamianos
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    242

    Domyślnie

    Też mam auto kupione w Belgii w 2010r i fabrycznie jest 132 km potwierdzone na dwóch niezależnych hamowniach...
    "Gdyby porównać światowe marki do ciała człowieka to Toyota byłaby mózgiem , Aston Martin twarzą , Cadillac brzuchem a ALFA ROMEO sercem i duszą"
    Jeremy Clarkson TOP GEAR 11/4

  3. #153
    Użytkownik Ogier Avatar Andree
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 SW 1,9
    Postów
    188

    Domyślnie

    Zobrazuję Wam jak to u mnie wyglądało gdy pierwszy raz chciałem trochę Alfą poganiać, dodam że auto jest po chipie od Cinka (robione zeszłej wiosny przez poprzedniego właściciela). Żadnych wibracji, drgań nie ma. Jadę po płaskim na 3 biegu, jest 1500 obr/min, nagle but. Wskazówka pędem ślimaka zbiera się do góry, dochodzi już do 1,8tys obr. Przyzwyczajony do drugiego auta (też chipowane) kurczowo zaciskam palce na kierownicy, a tu nic. Mija już 2tys obrotów, jest lepiej ale fajerwerków dalej nie ma! Jestem zaskoczony, a raczej zaniepokojony. O dziwo wskazówka coraz bardziej przyspiesza, mija 2,5 tys i już w zasadzie pędzi do 3tys. Po 3tys obr/min nagle stało się coś bardzo przerażającego! Wskazówka nagle znalazła się na 3,5tys by zaraz być na 4tys i 4,5tys obr/min. Powiedziałem wtedy o piiiiiiii! przez długie "u" i nieco krótsze "r". Naprawdę, wtedy to było bardzo uzasadnione, rozumiecie mnie? Wrzucam czwórkę, obrotomierz jest w okolicach 3000 obr/min i podobna sytuacja. Nie, to nie jest to co myślicie, sprzęgło całe...! Ten samochód zaczyna żyć od 3tys obrotów i bardzo szybko się zbiera do odcięcia. Inne w tym przedziale obrotów tracą na werwie. Dodam że tu więcej frajdy jest z jazdy na 4 biegu, wielu pasażerów to potwierdziło.
    Ostatnio edytowane przez Andree ; 04-02-2013 o 22:22

  4. #154
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andree Zobacz post
    Zobrazuję Wam jak to u mnie wyglądało gdy pierwszy raz chciałem trochę Alfą poganiać, dodam że auto jest po chipie od Cinka (robione zeszłej wiosny przez poprzedniego właściciela). Zadnych wibracji, drgań nie ma. Jadę po płaskim na 3 biegu, jest 1500 obr/min, nagle but. Wskazówka pędem ślimaka zbiera się do góry, dochodzi już do 1,8tys obr. Przyzwyczajony do drugiego auta (też chipowane) kurczowo zaciskam palce na kierownicy, a tu nic. Mija już 2tys obrotów, jest lepiej ale fajerwerków dalej nie ma! Jestem zaskoczony, a raczej zaniepokojony. O dziwo wskazówka coraz bardziej przyspiesza, mija 2,5 tys i już w zasadzie pędzi do 3tys. Po 3tys obr/min nagle stało się coś bardzo przerażającego! Wskazówka nagle znalazła się na 3,5tys by zaraz być na 4tys i 4,5tys obr/min. Powiedziałem wtedy o kuuuurrrwa! przez długie "u" i nieco krótsze "r". Naprawdę, wtedy to było bardzo uzasadnione, rozumiecie mnie? Wrzucam czwórkę, obrotomierz jest w okolicach 3000 obr/min i podobna sytuacja. Nie, to nie jest to co myslicie, sprzęgło całe...! Ten samochód zaczyna żyć od 3tys obrotów i bardzo szybko się zbiera do odcieńcia. Inne w tym przedziale obrotów tracą na werwie. Dodam że tu więcej frajdy jest z jazdy na 4 biegu, wielu pasażerów to potwierdziło.

    Coś z autem jest kolego nie tak, jechać powinna już poniżej 2krpm

    Pozdrawiam
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  5. #155
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał losdamianos Zobacz post
    Też mam auto kupione w Belgii w 2010r i fabrycznie jest 132 km potwierdzone na dwóch niezależnych hamowniach...
    No i może tak być. Belgijskie 115KM będzie widniało tylko na papierze, a w aucie będzie oryginalny soft. Przy czym te jednostki praktycznie zawsze legitymują się mocą w okolicy 126-135 KM na hamowni, w zależności od szczęścia
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  6. #156
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar losdamianos
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    242

    Domyślnie

    Tomek_KRK a czy orientujesz się czemu tak jest ,że Belgijska wersja 115 km jest mocniejsza w standardzie od innych wersji europejskich 115km?
    "Gdyby porównać światowe marki do ciała człowieka to Toyota byłaby mózgiem , Aston Martin twarzą , Cadillac brzuchem a ALFA ROMEO sercem i duszą"
    Jeremy Clarkson TOP GEAR 11/4

  7. #157
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar piotrekkr
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    była: 159 1.9 jtdm Cinsoft, rocznik 2007, jest: Lex IS 250 2007
    Postów
    274

    Domyślnie

    Cytat Napisał losdamianos Zobacz post
    innych wersji europejskich 115km?
    Nie ma innych wersji europejskich 115 KM. Wszędzie oprócz Belgii te auta mają w papierach 120 KM (8V), a w rzeczywistości właśnie okolice 130 KM czy to z Belgii, czy z Niemiec, czy z Włoch.

  8. #158
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał losdamianos Zobacz post
    Tomek_KRK a czy orientujesz się czemu tak jest ,że Belgijska wersja 115 km jest mocniejsza w standardzie od innych wersji europejskich 115km?
    Wielokrotnie te temat był juz poruszany - wersjia MJTD 115 vs MJTD120 vs MJTD130 (grande punto) nie różni się niczym w software z punktu widzenia nastaw mocowych (dawek, doładowania itd). Różnice mocy na hamowni to sprawność danego egzemplarza.
    Inaczej jest w przypadku MJTD 16v to 136 i 150ps - tu różnica to zwyczajowo ok 10ps.
    W przypadku silnika 1.9MJTD 8v istnieje jeszcze coś takiego jak MJTD90ps w fiat bravo i rzeczywiście to auto w sofcie jest skastrowane - ezgemplarza zwyczajowo pokazują ok 100-105ps.

    Pozdrawiam
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  9. #159
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar losdamianos
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    242

    Domyślnie

    cinek wyczerpująca odpowiedź. Dzięki!
    "Gdyby porównać światowe marki do ciała człowieka to Toyota byłaby mózgiem , Aston Martin twarzą , Cadillac brzuchem a ALFA ROMEO sercem i duszą"
    Jeremy Clarkson TOP GEAR 11/4

  10. #160
    Użytkownik Ogier Avatar Andree
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 SW 1,9
    Postów
    188

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Coś z autem jest kolego nie tak, jechać powinna już poniżej 2krpm

    Pozdrawiam
    Mówisz jakaś lipa? Myslałem że zrobiona jest na wysokie obroty. Owszem zbiera się od 2tys, ale nie jest to takie pierdolnięcie jak przy 3tys. Rwie do przodu jakby 500kg zgubiła.Dodam że gdy ktoś siądzie pierwszy raz i na jedynce przeciągnie ponad 3tys, chcąc zmienić bieg to jest w szoku bo mu płuca owija wkoło kręgosłupa. Zmienia bieg i z pytającym spojrzeniem na mnie patrzy, jak by chciał spytać czy mam nitro?
    Była robiona u Ciebie 26 maja o 11:26. Fabryke miała na 162/335 zrobiona na 192/389. Przeanalizowałem wykres i wynika że do 2tys moc i moment chipa pokrywa się z fabryką. Felerem jest fabryczny moment do 2tys obr/min bardzo mocno odstaje od innych fabrycznych wykresów. Dla 1500 obr/min ja mam smieszne 160Nm inni 200-260Nm i 35KM inni 40-60KM
    Dla 1600 obr/min ja mam smieszne 180Nm inni 220-280Nm i 40KM inni 60-90KM
    Dla 1800 obr/min ja mam smieszne 230Nm inni 280-320Nm
    Dla 1900 obr/min jest akceptowalne 300Nm inni 320-340Nm
    Dla 2000 obr/min mam porównywalne 335Nm inni 330-360Nm

    Chip pokrywa się do 2tys z fabryką, która to fabryka osiaga własnie tam swój max Nm 335/2050 i leży płasko do 3200obr. Chip natomiast ciagnie jeszcze Nm do 2200 obr/min, gdzie przekracza 380Nm i idzie płasko aż do 3400obr/min.

    WNIOSKI:
    - Fabryczny moment bardzo odstaje od reszty pojazdów w zakresie 1500-1800obr.
    - Wykres fabrycznej mocy jest taki sam jak przy innych silnikach, za wyjątkiem 1500-1800obr
    - Nic nie mogę zarzucić fabryce i chipowi powyżej 2tys. w górę!
    Wykresy porównywałem na Twojej stronie. Bardzo pozytywnie oceniam wgranego chipa. Najbardziej zadowolony jestem z wykresu mocy, który leży płasko od 3800 do 4200 na lini 190KM, gdzie auto ma 192KM! Co za precyzja. To jest aż 800obr stałej mocy.

    Co dusi ten silnik poniżej 2tys obr?

Podobne wątki

  1. AlfaOBD - wady i zalety.
    Utworzone przez bubu321 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 09-01-2015, 18:05
  2. 156 1.9 JTD 105KM , co to może być za Chip ?? JET-W Common Rail (Niemiecki Chip)
    Utworzone przez Tiestosclublife w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-04-2012, 12:23
  3. [156] wady alfy 156 po fl
    Utworzone przez Doman w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-09-2008, 08:18
  4. Wady i zalety AR 166 2.0 TS
    Utworzone przez apacz84 w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 27-12-2007, 18:52
  5. 145/146 TD wady i zalety
    Utworzone przez mick w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-08-2007, 15:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory