Temat: Pomoc przy zakupie AR159 / Brera

  1. #2631
    Użytkownik Rowerzysta Avatar 5turbo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    159,GT, Bravo 2.0, Formuły Promot III, Dallara F393
    Postów
    259

    Domyślnie

    Adolvo czytanie ze zrozumieniem nie boli. Pokaż mi jakies posty o zachwalaniu aut Tradeluxa, ja do dziś nie wiedziałem, że autami handluje, a tymczasem boję się lodówkę otworzyć żeby mi 9 z Krakowa nie wyskoczyły.
    www.5turbo.com
    Nowe natchnienie Promot 76/84
    Nowsze Dallara F393
    159 1.9 280 F40 inside
    159 ti 2.4 210
    Fiat Barchetta 131
    Fiat Coupe 2.0 20VT 220

  2. #2632
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Adolvo
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    159SW 1.9 120KM Medium
    Postów
    122

    Domyślnie

    Cytat Napisał tradelux Zobacz post
    Skąd masz te 1490kg, bo ja w danych mam 1565kg? Pytam poważnie.
    http://www.carserwis.pl/Samochody-no...e/%28id%29/472
    DT39 Masa własna pojazdu (Kg) 1565
    Rozłożona jest źle, ale bez tragedii są gorsze auta ze źle rozłożoną masą.
    no z pierwszej lepszej strony, choćby tu http://www.carfolio.com/specificatio...ar/?car=195723
    ale faktycznie podają różne wartości..

    podaj mi auto z gorzej rozłożoną masą niż ciężki kloc na przedniej osi.. oczywiście jeśli chodzi o aktywną jazdę..

    Nie mam 159 2.4 na sprzedaż, a jak miałem to procentowo niewiele w porównaniu do 1.9, bo większość boi się pojemności powyżej 2.0 z powodu opłat OC/AC
    napisałem to w formie ironii, bo uważam za jakiś wymysł uskutecznianie sprzedaży konkretnego silnika.. przynajmniej w tym wypadku..

    Adolvo czytanie ze zrozumieniem nie boli. Pokaż mi jakies posty o zachwalaniu aut Tradeluxa, ja do dziś nie wiedziałem, że autami handluje, a tymczasem boję się lodówkę otworzyć żeby mi 9 z Krakowa nie wyskoczył
    spoko, jak będę potrzebował żeby mi wytłumaczyć to Cię poproszę..

    nie on jeden w jakiś tam sposób uprawia marketing.. ale chyba po to każdy ma głowę na karku, żeby sam sobie wyrobił zdanie czy ma jechać do Krk czy na alledrogo..
    Ostatnio edytowane przez Adolvo ; 08-02-2013 o 21:56

  3. #2633
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał Adolvo Zobacz post
    w sensie, że z drugiej strony poleca się 2.4 celem zwiększenia koniunktury i sprzedaży u tradelux?.. buehehehehe.. dobre
    Nadinterpretacja kolegi, nic więcej.
    Dobrze, że nie mam komisu pod domem czy koło firmy z 9tkami bo dopiero posypały by się ciekawe teorie.
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  4. #2634
    Użytkownik Rowerzysta Avatar btomek
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    BIAŁYSTOK
    Auto
    159 3.2 Q4 2009 PORSCHE-924S
    Postów
    80

    Domyślnie

    Cytat Napisał 5turbo Zobacz post
    a tymczasem boję się lodówkę otworzyć żeby mi 9 z Krakowa nie wyskoczyły.
    hehe, dobre

  5. #2635
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tradelux
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Brera
    Postów
    217

    Domyślnie

    Cytat Napisał Adolvo Zobacz post
    no z pierwszej lepszej strony, choćby tu http://www.carfolio.com/specificatio...ar/?car=195723
    ale faktycznie podają różne wartości..

    podaj mi auto z gorzej rozłożoną masą niż ciężki kloc na przedniej osi.. oczywiście jeśli chodzi o aktywną jazdę..



    napisałem to w formie ironii, bo uważam za jakiś wymysł uskutecznianie sprzedaży konkretnego silnika.. przynajmniej w tym wypadku..
    Posiłkowałem się oficjalnymi danymi ze stron ASO/producenta, więc nie wiem kto jak podaje
    Co do gorzej rozłożonej masy zostańmy przy Alfie i chociażby stary poczciwy Spider I i II generacji. Auto praktycznie nie skręca, z tyłu pustka, a na przodzie dość ciężki silnik.
    Auto ma wagę niecałą 1T i przez to pokonywanie szybko zakrętów możliwe jest jedynie bokiem
    ---
    Bezwypadkowe auta na zamówienie. | Ogłoszenia: trade-lux.otomoto.pl
    Części eksploatacyjne do grupy FIAT/PSA

  6. #2636
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Adolvo
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    159SW 1.9 120KM Medium
    Postów
    122

    Domyślnie

    Cytat Napisał tradelux Zobacz post
    Co do gorzej rozłożonej masy zostańmy przy Alfie i chociażby stary poczciwy Spider I i II generacji. Auto praktycznie nie skręca, z tyłu pustka, a na przodzie dość ciężki silnik.
    Auto ma wagę niecałą 1T i przez to pokonywanie szybko zakrętów możliwe jest jedynie bokiem
    no ta.. nie sprecyzowałem.. w zasadzie mogłeś podać nawet Żuka..
    zasadniczo to jakby nieistotne..

    poza tym ja mam tylko 1.9 8v więc się nie znam..

  7. #2637
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tradelux
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Brera
    Postów
    217

    Domyślnie

    Chcesz z nowoczesnych? Pojeździj Corvettą lub Mustangiem.
    No, ale chyba się robi spory OT, bo to nie porada o zakupie danej 159.
    ---
    Bezwypadkowe auta na zamówienie. | Ogłoszenia: trade-lux.otomoto.pl
    Części eksploatacyjne do grupy FIAT/PSA

  8. #2638
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał tradelux Zobacz post
    Oj Tomek brak Ci argumentów to atakujesz
    Problem jest taki, że musi racja zawsze być na Twoim. Masz dostęp do ofert poleasingowych i dobrze wiesz, że tam 2.4 są zdecydowanie tańsze od 2.0JTDm, bo jest ich więcej
    Wyceny zawsze przekłamywały i będą przekłamywać.
    Co do koła zamachowego to zrobić Ci zdjęcie? Dwa sprawdź sobie w EPERze
    Mi brak argumentów? Sam przywołujesz jako przykład różnice w cenach części, które okazują się być... identyczne. Co oznacza najwyraźniej brak umiejętności posługiwania się katalogiem elektronicznym - sprzęgła w 2.4 i 2.0 JTDm są takie same. I możesz zarówno do jednej jak i do drugiej wersji montować albo Sachsa albo Luka - w zależności od upodobań. Sprzęgło to nie jest koło zamachowe i nie odwracaj teraz kota ogonem. Dałeś koncertowo ciała i tyle w temacie różnicy w cenach części.

    Do tego do 2.4 jest więcej zamienników i pozycji, bo silnik jest dłużej na rynku. Gdzie masz te dużo wyższe koszta? W kolektorze, zaworze EGR? No bez przesady...
    Nie każdy też liczy wymian na zasadzie, większy silnik stać go na paliwo, to więcej go policzę. U mnie wymiana rozrządu czy koła dwumasowego w 1.9/2.0 vs 2.4 jest dokładnie taka sama. Bardziej chodzi o skomplikowanie rozwiązania, a silnik 2.4 skomplikowany w obsłudze nie jest.
    Już pisałem gdzie te różnice są - eksploatacja to nie tylko wydatki na części. To także wydatki na paliwo. To także koszty ubezpieczenia. To działa na niekorzyść wyższej pojemności. To nie ja to wymyśliłem - to fizyka i ekonomia. Z reguły (to już mechanika) silniki o większej liczbie cylindrów (przy porównywaniu silników tej samej generacji) wymagają też większych wydatków z racji większej ilości części, które mogą ulec potencjalnej awarii.

    Przy wadze faktycznie spora różnica. Przed liftem jakieś 80-90kg, po lifcie 2.4 jakieś 35kg. Normalnie F1 robi się z 2.0JTDm z powodu tej wagi
    Proszę Cię - sprawdzaj dokładnie dane, które przytaczasz, bo to już jakieś żarty są. 2.0 JTDm Sportwagon waży 1540 kg. 2.4 JTDm 200KM Sportwagon - 1680 kg. Poliftowy 2.4 JTDm 210KM - 1630 kg. Mamy 140 i 90 kg różnicy.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    I vice versa - napisałem że JEST DROŻSZE w eksploatacji niemniej jeśli ktoś świadomie wybiera nie widzę w tym żadnego problemu.
    I do tego wszystko zmierza - do świadomego wyboru. A wybór jest świadomy wtedy, kiedy dokładnie wiadomo, co boli każdą z wersji silnikowych danego modelu.

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Dyskusja z mojej strony tyczyła się tematu większej usterkowości itd, który nie wiem czemu na siłę starasz się udowodnić.
    Zagadnienie jest proste - jeden silnik wymaga praktycznie na dzień dobry poprawy kolektora ssącego, drugi nie. Jeden ma większe tendencje do krzywienia kolektora wydechowego - drugi nie. Jeden jest bardziej wrażliwy na problemy układu wtryskowego, drugi - mniej. Jeden ma 5 cylidrów, drugi 4. W pięciocylindrowym niestety dochodzi do pękania głowic - w czterocylindrowym bardzo rzadko. Tu trzeba więc coś na siłę udowadniać?

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Odnoszę dziwne wrażenie, że celem dyskusji jest zniechęcenie ludzi do aut z silnikiem 5cio cylindrowym celem zwiększenia koniunktury na silniki 1.9/2.0 w szczególności kupowane w Krakowie...
    Tak, zwłaszcza, że zdarza mi się mieć w ofercie także 2.4 - więc byłoby to trochę nie do końca logiczne.

    Wyżej pisałeś o świadomości - więc tu chodzi tylko o uświadomienie potencjalnym przyszłym właścicielom modelu 159, że są jednostki silnikowe wymagające większej "troski" przy naprawach i przy eksploatacji, a są jednostki odrobinę bardziej odporne na użytkownika. I tyle.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał tradelux Zobacz post
    Chodzi raczej o dyskusję na temat wyboru diesla + odkręcenie tego co napisał Tomek, że 2.4 jest bardzo awaryjnym silnikiem, co jest nie prawdą.
    Nie jest prawdą, że napisałem, że 2.4 jest bardzo awaryjny. Napisałem, że ma parę przypadłości, które mogą w efekcie opróżnić portfel. Wymieniłem te przypadłości. Im tańsza 2.4 - tym większe szanse, że ktoś właśnie się o te defekty rozbił i rozwiązaniem była sprzedaż auta, zamiast naprawiania go. Nie pisałem też, że 2.0 jest najlepszym silnikiem. Użyłem słowa "OPTYMALNY". Najlepszy silnik każdy sam sobie musi wybrać zgodnie z własnymi preferencjami.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał tradelux Zobacz post
    Chcesz z nowoczesnych? Pojeździj Corvettą
    Mówisz o Corvettcie, która wykręciła w 2009 jakieś 7:26 na Nurburgringu, szybciej od Nissana GT-R? No faktycznie - auto, które się musi fatalnie prowadzić z powodu rozkładu masy...
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  9. #2639
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar tradelux
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Brera
    Postów
    217

    Domyślnie

    Nie są te same, sprawdź sobie w EPERze
    To, że wygląda coś prawie tak samo nie znaczy, że jest takie same.

    55214812 SPRZĘGŁO KPL.
    Rodzina: BA02 - SPRZĘGŁO KPL. Z ŁOŻYSKIEM WYCISKOWYM
    Dostępność: Tak Ilość minimalna w opakowaniu: 1
    Makro rodzina: G Symbol skonta: 1
    Waga w gramach: 6700 Cena(1): 267,42 EUR
    Jednostka miary: Num Cena z VAT-em: 328,93 EUR

    55204166 Teoretycznie to samo co 2.4, ale jednak różnica jest
    55197086 SPRZĘGŁO
    Rodzina: BA01 - SPRZĘGŁO KPL
    Dostępność: Tak Ilość minimalna w opakowaniu: 1
    Makro rodzina: G Symbol skonta: n/a
    Waga w gramach: 5860 Cena(1): 284,08 EUR
    Jednostka miary: Num Cena z VAT-em: 349,42 EUR

    55204166 SPRZĘGŁO
    Rodzina: BA01 - SPRZĘGŁO KPL
    Dostępność: Tak Ilość minimalna w opakowaniu: 1
    Makro rodzina: G Symbol skonta: N
    Waga w gramach: 5848 Cena(1): 286,72 EUR
    Jednostka miary: Num Cena z VAT-em: 352,67 EUR


    Masz niby znajomych na Polinarze to poproś ich, żeby Ci zamontowali teoretycznie zamienne koło z 2.0 do 2.4 na ich koszt, żeby Ciebie na koszta nie naciągać.

    Alfa 2.4 200KM - 1630kg
    http://www.v10.pl/narzedzia/dane,tec...,2005;352.html

    W polifcie było kilkanaście kg mniej.
    Najlepiej napisz do Alfy, żeby podali Ci co do kilograma, bo te 20kg jest tak bardzo istotne na prowadzenia auta lol

    Zaktualizuj stare dane:
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...eife_lap_times
    7:19.18 Nissan GT-R (2013)
    7:19.63 Chevrolet Corvette C6 ZR1 (2012)
    Nie ma jak dolecieć do testów na torze i porównywać silniki V6 z V8 (i to prawie raz większym)...
    I raczej chodziło mi o C5 do 2005r, bo C6 nie miałem przyjemności jeszcze jeździć.

    Do tego o kosztach utrzymania/droższy silnik 2.4 mówiłeś o awariach i wadach konstrukcyjnych... Zachwalałeś 2.0JTDm jakie to jest super mało zawodne i każdy powinien kupować ten silnik jeśli myśli o tanim utrzymaniu diesla. Wskazałem Ci jakie są ceny za eksploatacyjne rzeczy, że nie odbiegają od poziomu 2.4, a Ty teraz nagle zaleciałeś do paliwa i kosztów OC...
    No i może przestaniesz zaśmiecać temat i trollować?

    Na koniec: o wszystkie silniki obecnie dostępne trzeba się troszczyć, bo jak się nie bedzie to nawet 1.8 czy 1.9 8v się zajedzie... Amen
    Ostatnio edytowane przez tradelux ; 08-02-2013 o 23:17
    ---
    Bezwypadkowe auta na zamówienie. | Ogłoszenia: trade-lux.otomoto.pl
    Części eksploatacyjne do grupy FIAT/PSA

  10. #2640
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    Panowie dajcie sobie juz spokoj bo naprawde ciezko na to patrzec

Podobne wątki

  1. Prosze o pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez dycha w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 20:41
  2. [brera] Pomoc przy zakupie Brery
    Utworzone przez orishas555 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-08-2013, 22:32
  3. Pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez paweldante w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 10:27
  4. [Brera] Pomoc przy zakupie AR Brera
    Utworzone przez kamilbrera w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 25-03-2011, 08:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory