_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Wiec na benzynce tez normy przekroczone.Lambda tez nie pracuje w odpowiednim zakresie.Moze jednak to wina sondy.
witam, mierzyłem ciśnienie sprężania u siebie na wszystkich wyszło 12 bar
robiłem to tak
-silnik rozgrzany do 90
-wtryski odłączone
-odkręcam pierwszą świece wpinam miernik i kręcę 5 sekund
-odczyt pomiaru
-wkręcam pierwszą świece i wykręcam drugą
-wpinam miernik i ponownie kręcę rozrusznikiem około 5 sekund
- wszystko powtarzam 4 razy
czy to poprawna procedura?
wg. mnie robi się to na zimnym silniku.
Mnie uczono, że pomiaru dokonuje się zawsze na gorącym silniku
Witam, odgrzeję trochę temat.
W moim przypadku na pewno jest coś do robienia, tylko co?Pomiar ciśnienia co prawda na zimnym silniku wykazuje duże rozbieżności i wynosi odpowiednio:
1-11
2-8,5
3-9,5
4-12
Próba olejowa przy okazji zrobiona a wynik podniósł się nieznacznie bo średnio 1bar na cylinder. Czy to oznacza remont głowicy, zawory itp.? Dodam, że oleju nie ubywa a silnik pracuje równo i nie brakuje mu mocy.
Z góry dzięki za odp
ja robisz próbę olejową to uszczelniasz pierscienie na tłokach.
A jak faktycznie jest z tym wynikiem próby olejowej? Podobno jak po zaaplikowaniu oleju wynik się podniesie nie znacznie to pierścienie są ok, a do robienia gniazda zaworów,wżery itp.? Sugeruję się jedynie opinią lokalnego mechanika, który twierdzi że w moim przypadku należało by jedynie ściągnąć głowicę, doczyścić gniazda, sprawdzić szczelność i założyć nową uszczelkę, a pierścionków nie ruszać - co na ten temat myślicie? Czy da się na tym jeździć jeszcze i czy taka rozbieżność w pomiarze na cylindrach może wyrządzić większe szkody, jeśli tak to jakie? Jestem laikiem więc proszę o wyrozumiałość:-D
- - - Updated - - -
Poprzez otwory świec? Bo głowicę ma nie wyjętą. A jak dużo i jaki może to przynieść efekt?
Pozdr