Jakby silnik przesunac do przodu i odkrecic puszke kolektora, odolejacz to POWINIEN wyjść górą. Inna sprawa, że trzeba się do śrub dostać.
Jakby silnik przesunac do przodu i odkrecic puszke kolektora, odolejacz to POWINIEN wyjść górą. Inna sprawa, że trzeba się do śrub dostać.
Sorry az OT ale jak czytam ten temat to zaczynam się cieszyc ,że mam 2,4 jtd bo miałem kupić 2,5v6 (choć u mnie też niema lekko to idzie go wyciągnąc miedzy silnikiem a kabiną ) . Ps. rozbieraliśmy stare Mondeo V6 i to samo -tragedia . i silnik i sanki trza było poodkręcać . Jednym słowem tak- jak V6 i więcej to tylko jak jest podłużnie położony silnik jak w BMW i Mercu . W Bmw miałem wszystko jak na wyciągniecie ręki bo dojscie od boków było w miare dobre. Powodzenia w naprawie .
No nie do końca - mogli z tyłu przy grodzi dać np. pompę wspomagania, która jest mniejsza i generalnie rzadziej się psuje. Pompa by wyszła, alternator z przodu i poszedłby lekko bez problemu do góry. Specjalnie tak zrobione, żeby jeździć do serwisu niestety.
Nie sadze, zeby miało to znaczenie. Wiele aut ma alternator z przodu i nic się nie dzieje![]()
No po coś jest osłona z dołu i nawet lepiej jak by był z przodu bo z tyłu jest bardziej odsłonięty bo własnie ta osłona z dołu już tam go tak nie zasłania i woda z solą mu daje popalić.
A przeważnie pada i tak regulator, jak u mnie - 13.9 bez obciążenia, przy światłach i nawiewie 13.4 . potem pada łożysko z przodu ale to trzeba sporo km robić.
1. Bamboszek co masz konkretnie na myśli pisząc "Sanki w dół"? Sanki całkiem zdemontować i odłożyć na bok, czy odkręcić od podłogi nie odkręcając dolnych wahaczy i pozostawić takie zwisające?
2. "Silnik trochę do przodu" - odkręcić poduszkę po stronie pasażera i przesunąć silnik do przodu czy tylko odchylić dół silnika do przodu?
3. I błagam skup się i sobie przypomnij:
Co z półosią po stronie pasażera? Wyciągałeś całą czy może rozkręcałeś na przegubie czy może w ogóle nie wyciągałeś?
Tak przy okazji:
Górą to chyba nie wylezie mimo iż bym bardzo chciał, bo kolektor wydechowy szłoby dość łatwo odkręcić od góry, przesunąć silnik do przodu, tylko przeszkadzają piep....ne przewody od klimy...
Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl
Przeowdy klimy na dole można też poodkręcać, powinno dać radę.
qqqqqwraa luzujesz sanie mozesz i je zupełnie od budy odrecic na bok nieodłozysz bo bys musiał wachacze rozpinac ,opuszczasz motor a to tylko dlatego ze SRUBA MOCUJĄCA ALTERNATOR JEST WKŁADANA OD ZAWNĘTRZNEJ STRONY I NIE MA MOZLIWOSCI JEJ WYCIĄGNIECIA BEZ LUZOWANIE MOTORU W DÓŁ PONIEWAZ JEST ZA DŁUGA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!nie ma innej mozliwosci a pomysły z wygiąganiem go górą powodzenia to nie twinspark zeby górą szło chociaz znam takich co z motorem wyjezdzali do alternatora
2 półosi nie ruszasz po co
3silnik na łapach odkrecasz podstawiasz sobie lewar pod miche łapy od str skrzyni nie ruszasz a w razie w to mozesz pewu
Ostatnio edytowane przez Litrowy ; 18-02-2013 o 17:15
Moja cwaniara BY LITROWY 3.0v6SW QTRONIC http://www.youtube.com/watch?v=hJHuK...ature=youtu.be
http://www.forum.alfaholicy.org/nasze_belle/70296-litrowe_ar156sw_2_5v6_q.html