Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy 123456
Pokaż wyniki od 51 do 59 z 59

Temat: 147 JTD 16V Kilka pytań początkującego

  1. #51
    Użytkownik Romeo Avatar KlaudioOs
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Koszęcin
    Auto
    Alfa Romeo 2003' 147 1.9 JTD 140KM BOSE
    Postów
    1,100

    Domyślnie

    wiadomo że nie jestem w stanie stwierdzić że na 100% to to, ale brałeś pod uwagę sprzęgiełko alternatora?
    i mnie było zajechane i właśnie takie same objawy miałem co i ty.

  2. #52
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    u mnie tez pada i mam tak samo

  3. #53
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Pięknie dziękuję za informacje

    Długo z tym można jeździć? Jeszcze z 1-2 tys. wytrzyma? Sam bym naprawił ale jeszcze nie ta pora na grzebanie pod blokiem...

  4. #54
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    ja juz jezdze z miesiąc jakies 3 tys km

  5. #55
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Odpaliłem we środę auto i po kilkunastu sekundach znowu ten stuk/ocieranie.... z każdą chwilą coraz wiecej i głośniej. W koncu zdrowo zaczęło napierd.... Pojechałem do pracy i w trakcie jazdy na rozgrzanym silniku było słychać te dźwięki. No nic, trzeba kupić rolkę jak najszybciej i wymienić zanim narobi się szkód w silniku. Kupiłem jedyną dostępna - MaxGear, żadna rewelacja ale niech na te 15 tys. choć wystarczy (przynajmniej rok zanim tyle zrobię). We czwartek pojechałem do mechanika (mechanik nie wiedział co tak stuka, powiedziałem niech mi wymieni rolkę, a on mówi, że to chyba nie to....), zostawiłęm auto po południu przyszedłem i już wszystko było OK. Dziękuję WAM Panowie za pomoc w sprawie

  6. #56
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Kolejne pytanie

    Rozrząd był wymieniany przy 105 tys. czyli ok. trzech lat temu. Robił to jakis serwis u poprzedniego właściciela. Trzech mechaników u których była moja Alfa powiedziało, że pasek wygląda OK, rolki też są niczego sobie. Auto ma teraz ciut wiecej niż 160 tys. Pod koniec miesiaca jadę z Alfą do speca od Włoszek i zastanawiam się czy przy okazji wymienić choć sam pasek rozrządu. Co myślicie Panowie na ten temat? Autko było wcześniej garażowane, od jesieni stoi pod chmurką. 3-4 razy w tygodniu jadę nim na miasto, korki omijam, raz w miesiącu trasa 300-400 km, kręcę max do 3,5 tys., nie szaleję.... wymienić pasek czy dać sobie spokój do następnej jesieni kiedy będę chciał wymienić rozrząd z pompą?

    Dlaczego chcę go wymienić? Jedni piszą, że co 60, inni, że co 80 tys. trzeba wymienić rozrząd w JTD 140KM. Nie uśmiecha mi się na tę chwilę wbijać w duze koszty, gdyż na dniach będę kupował kompletną zawieche na tył, za moment czeka mnie też czyszczenie turbiny.

    Dziekuję za pomoc

  7. #57
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    ja bym poczekał ze 20kkm

  8. #58
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 16V 140KM
    Postów
    31

    Domyślnie

    Jeśli zarówno poprzednia wymiana jak i aktualny przebieg są w 100% pewne to spokojnie można wymieniać po 80kkm.

  9. #59
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Dziękuję, jestem już spokojniejszy

    Pochwalę się. Czyszczenie przewodów turbina-kolektor dolotowy, przepływomierz (specjalnym srodkiem od CRC), kolektor (a właściwie jego wejście, po zdjęciu klapy gaszącej) w który był zapchany do połowy (zgroza!!!!!), klapa gasząca, dało spadek spalania w mieście o ok. litr, a na trasie prawie 1,5. Sukces! I dynamika wzrosła.

    Rury od odmy wyczyszczone, tylko przepłukałem je bo w środku były jak nówki.

Podobne wątki

  1. [GTV] Kilka pytań początkującego usera AR Gtv
    Utworzone przez Bart87 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-11-2013, 19:35
  2. Kilka pytań, kilka problemów.
    Utworzone przez redek83 w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 14:18
  3. Kilka problemów i Kilka Pytań ALFA 147 1.6 TS
    Utworzone przez michasecp w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 20:48
  4. Parę pytań o 147 od początkującego
    Utworzone przez Adiii w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-04-2011, 20:55
  5. [GTV] Kilka pytań początkującego użytkownika silnika 2.0 V6 TB
    Utworzone przez punkt w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-11-2010, 00:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory