Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 13 z 13

Temat: Jak zmieniał się Twin Spark?

  1. #11
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Mamy TS CF1,2,3 JTS. 8V to tak naprawdę zupełnie inny silnik, aluminiowy, z rodziny Alfa DOHC, 16V są bliższe motorowi Lamprediego i mają żeliwne bloki.
    CF1 (95-98): jedna sonda, alu pokrywa, bypasowy zawór powietrza na jałowy, czujnik temp. powietrza oddzielnie od przepływki, któryś czujnik temp. silnika w innym miejscu niż potem, ECU Motronic M2.10.3 i zbliżone, 2.0 150 KM bez zmiennej geo dolotu
    CF2 (99-01): jedna sonda, plastik pokrywa, przepustnica sterowana siłownikiem ale na lince, przepływka zintegrowana z czujnikiem temp., 2.0 155 KM ze zmienną geo dolotu, zwykle motronic M1.5.5
    CF3 (01-05 chyba): dwie-trzy sondy, plastik, drive by wire, inne pierścienie, nieco przekonstruowany blok, 1.8 i 2.0 ze zmienną geo dolotu ale wykastrowane 4-5 KM, ECU zgodne z eOBD, inny system zapłonu (świece razem strzelają).
    JTS, przy czym w zasadzie tylko 2.0 JTS - pozostałe są już od GM - w uproszczeniu to 2.0 TS z zupełnie innym sterowaniem, dwoma wariatorami na obu wałkach), wtryskiwaczem w miejscu małej świecy, i pozbawiony w dużej mierze problemów z panewką pierwszej korby, co pozwala domniemywać że zmodyfikowano albo pompę oleju, albo magistralę olejową - grzebać mi się nie chce i szukać, a za mało miałem kontaktu z tym silnikiem osobiście.
    Głowice w CF1-3 raczej nie będą się drastycznie różnić, wiadomo, wersja 1.6 ECO bez wariatora go nie ma, a 2.0 ma o 1mm większą średnicę i czapka tez jest chyba inna. Ja akurat najczęściej mam kontakt z CF2, to 1.4-1.8 to to samo.
    Ostatnio edytowane przez Rzmudzior ; 28-02-2013 o 13:31
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Arek
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawie
    Auto
    155 155 155
    Postów
    343

    Domyślnie

    Dzięki Rzmudzior. Mniej więcej o to chodziło

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Tak jak pisałem przeskok CF2 na 3 oznacza cieńszą uszelkę pod głowicą, więc stawiam że coś jeszcze musiało się zmeinic tylko nie wiem co i gdzie?

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory