Strona 3 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 99

Temat: brak mocy + czarny dym

  1. #21
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał Styp Zobacz post
    Przepływomierza jeszcze nie czyściłem, zajme się tym w weekend. W tamtym tygodniu wyczyściłem EGR ale tak na prawde to był czysty (przed czyszczeniem otwierał się do ok 65%, teraz jest taki dziwny przeskok z 65 od razu na 100%), źle wyglądała przepustnica ale juz jest ok (kolektor trzeba jeszcze wyczyścić ale to już temat na kiedyś, o ile w ogóle sie da). Jak czyszczenie nic nie da to mam go wymienić?
    Tak jak ci wyżej napisałem... jeżeli czyszczenie nic nie da a przepływomierz dalej będzie wyrzucał błedy i zaniżał odczyt to go wymień i po tym wrzuć logi z Airmass flow i boost presure.

  2. #22
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał Styp Zobacz post
    Jak czyszczenie nic nie da to mam go wymienić?
    A nie taniej dla Ciebie i lepiej dla silnika dać zaślepkę?

  3. #23
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    A nie taniej dla Ciebie i lepiej dla silnika dać zaślepkę?
    A co mu da zaślepka w 16V skoro częściowo zaślepia?... EGR musi być raczej sprawny, co?
    Zaślepka ma spowalniać zanieczyszczenie zaworu EGR.

  4. #24
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    A nie taniej dla Ciebie i lepiej dla silnika dać zaślepkę?
    W tym silniku się nie zamyka całkowicie EGR, bo wywali MCSFa ale można to zaślepić na próbe. Jeszcze dla sprawdzenia jak będziesz czyścił przepływkę to zamiast uszczelki na zaworze EGR (ta prostokątna) wsadź kawałek puszki po piwie czy cocacoli (wycięte w pełny prostokąt jak ta uszczelka) żeby całkowicie zaślepić EGR. W tej próbie z pewnością komputer wyrzuci ci błąd ale auto normalnie powinno odpalić. Napisz po próbie czy przeszło i jak samochód się zachowuje z całkowicie zaślepionym EGRem. Możliwe że zawór pracuje ale się do końca nie domyka.

  5. #25
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Panowie,można pełną zaślepką zaślepić EGR w 16V, oprócz wyświetlenia checka(żeby się nie wyświetlał trzeba usunąć programowo) nic się z autem nie dzieje. Ja w swojej 159 1,9 16V do czasu korekty w ECU jeżdziłem z pełną zaślepką przez miesiąc, inny kolega z forum 159 przez rok i nic oprócz cheka nie było.

  6. #26
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v
    Postów
    28

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Cytat Napisał Styp Zobacz post
    Jak czyszczenie nic nie da to mam go wymienić?
    A nie taniej dla Ciebie i lepiej dla silnika dać zaślepkę?
    Pytałem o przepływke, źle mnie zrozumiałeś.
    Co do zaślepienia EGRu to tak zrobie i napisze czy coś się zmieniło. Ktoś już coś z nim robił bo brakuje mi tej prostokątnej uszczelki o której pisałeś.

  7. #27
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    Jeśli EGR się szczelnie zamyka, to nie trzeba stosować zaślepki. Wystarczy go programowo wyłączyć (wgrywając odpowiednią mapę silnika).

  8. #28
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Styp-Ok.żle zrozumiałem, ale do czasu usunięcia usterki zaślep EGR pełną zaślepką( to nic nie kosztuje, program ok. 400zł).Jeżeli przy czyszczeniu kolektora dolotowego nie wykręcałeś i nie czyściłeś czujnika doładowania to zrób to.
    Ostatnio edytowane przez kaz156 ; 01-03-2013 o 22:13

  9. #29
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    program to ok. 400zł
    to zależy

  10. #30
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v
    Postów
    28

    Domyślnie

    kaz156 - kolektora nie czyściłem bo chyba nie da się go wyjąc tak po prostu? Jak się myle to powiedzcie jak to zrobic, gdzie znajduje się ten czujnik itd?
    wyczyściłem tylko EGR i przepustnice ale widziałem że w kolektor jest bardzo brudny
    Ostatnio edytowane przez Styp ; 02-03-2013 o 08:54

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/ utrata mocy/ poszarpywanie
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-05-2018, 15:36
  2. Brudny EGR, czarny dym, duże spalanie i mało mocy 2.4 20V
    Utworzone przez Roni_Sanok w dziale 166
    Odpowiedzi: 65
    Ostatni post / autor: 07-02-2014, 14:41
  3. czarny dym + ogromny spadek mocy
    Utworzone przez adastra7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 13-03-2013, 06:40
  4. Spadek mocy i czarny dym
    Utworzone przez psk w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 15-12-2012, 16:50
  5. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 19-04-2012, 10:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory