Strona 5 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 99

Temat: brak mocy + czarny dym

  1. #41
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał Styp Zobacz post
    bo mam jeszcze jakiś drobny wyciek ropy z pompy
    Najmniejszy wyciek z pompy CR jest przyczyną długiego odpalania silnika po dłuższym postoju.Miejsce wykapanych kropel paliwa zajmuje powietrze, i pompa do wytworzenia 200-300bar potrzebnych do rozruchu silnika potrzebuje nie jeden obrót wału, a dużo więcej.

  2. #42
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v
    Postów
    28

    Domyślnie

    Panowie więc jutro zaczne od całkowitego zaślepienia EGR i przeczyszczenia przepływki, jak czyszczenie nic nie da to kupie nową i zobaczymy co dalej. Zdaje sobie sprawe że wyciek trzeba usunac jak najszybciej. Więc na razie VGT nie ruszac?

  3. #43
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    odepnij ją i już będziesz wiedział czy to ona.
    Czyszczenie w 95% przypadków nic nie daje. Chyba że robisz to ultradzwiękiem.

  4. #44
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    Chyba że robisz to ultradzwiękiem.
    Myjka ultradźwiękowa jest zayebista

  5. #45
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał malin2k5 Zobacz post
    Więc na razie VGT nie ruszac
    Nie ruszaj... to z pewnością nie to. Zrób jak napisałeś i zobaczysz jutro auto pojedzie jak marzenie z MCSFem ale bedzie dobrze jechało. Aha jak już sobie ze wszystkim poradzisz wrzuć jeszcze raz logi tak jak robiłeś z nogą w podłodze na 4tym biegu do 4000rpm : air mass flow z rpm i boost pressure z rpm. Pordrawiam

  6. #46
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v
    Postów
    28

    Domyślnie

    Panowie no więc tak dziś zaślepiłem EGR i odpiąłem przepływke, moc wróciła ale kopci dalej. Problem jest w tym że zauważyłem ze gruszka przy turbo nie działa w pełnym zakresie tzn ten "bolec" chowa się powiedzmy w 50% czyli nie ma pełnej regulacji tak? I tu moje pytanie, da się to jakoś rozebrac a jak tak to co moge z tym zrobic? Moge na razie jeździć z wypiętą przepływka?

  7. #47
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Możesz jeździć z wypiętą, nic się nie stanie poza większym spalaniem.
    A filtr powietrza masz nowy?

  8. #48
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v
    Postów
    28

    Domyślnie

    Tak, filtr powietrza ma przebiegu ok 3tys. tak jak reszta filtrów i olej

  9. #49
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał Styp Zobacz post
    Panowie no więc tak dziś zaślepiłem EGR i odpiąłem przepływke, moc wróciła ale kopci dalej. Problem jest w tym że zauważyłem ze gruszka przy turbo nie działa w pełnym zakresie tzn ten "bolec" chowa się powiedzmy w 50% czyli nie ma pełnej regulacji tak? I tu moje pytanie, da się to jakoś rozebrac a jak tak to co moge z tym zrobic? Moge na razie jeździć z wypiętą przepływka?
    Ale teraz nie wiesz które z tych dwóch rzeczy masz uszkodzone. Czy EGR czy eprzepływomierz, bo oba są dość drogie i szkoda kasy wyrzucać jeżeli jedno jest dobre. Podłącz przepływomierz i sprawdź czy się pogorszy. Jak będzie dalej dobrze to masz winowajcę a jak pogorszy to przepływomierz padł. Co do gruchy (poprawnie nazywa się to actuator) odpowiada za zmianę ciśnienia doładowania. Wrzuć teraz logi (tylko sprawdź jeszcze przepływomierz) z ciśnienia doładowania to powiem ci czy actuator poprawnie działa i czy prawidłowo przesterowywuje zmienną geometrię łopatek prowadnicy turbosprężarki. Co do jego czyszczenia to nie jest to aż tak trudne ale kłopot jest z zapieczonymi śrubami (wiadomo to wszystko znajduje się na wydechu). Pozdrawiam

  10. #50
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v
    Postów
    28

    Domyślnie

    Zrobie tak po pracy ale dziś rano stało się coś dziwnego. Przejechałem ok 1km na stacje benzynową i było ok ale już nie umiałem wyjechać z niej tzn znowu pojawił się brak mocy do prawie 3tys obrotów. Wydaje mi się że jedyne co mogło się stać to pękła ta prowizoryczna zaślepka EGR, dałem tam 2 blaszki z puszki, jest to wogóle możliwe? Chyba że przyczyna może być zupełnie inna?

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/ utrata mocy/ poszarpywanie
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-05-2018, 15:36
  2. Brudny EGR, czarny dym, duże spalanie i mało mocy 2.4 20V
    Utworzone przez Roni_Sanok w dziale 166
    Odpowiedzi: 65
    Ostatni post / autor: 07-02-2014, 14:41
  3. czarny dym + ogromny spadek mocy
    Utworzone przez adastra7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 13-03-2013, 06:40
  4. Spadek mocy i czarny dym
    Utworzone przez psk w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 15-12-2012, 16:50
  5. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 19-04-2012, 10:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory