Strona 4 z 14 PierwszyPierwszy 12345678910111213 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 136

Temat: Demontaż zaworów głowicy [AR 156]

  1. #31
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    W przyszłym tygodniu przekładam głowicę. Zostało mi tylko kupić blokady rozrządu o które was pytałem i do roboty. Ostatnie fotki głowicy zalane naftą na 48/h i sucho jak pieprz. Wymieniłem wszystkie zawory wydechowe na nowe. Planu nie potrzeba robić, głowica jest prosta.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130306_132438.jpg
Wyświetleń:	631
Rozmiar:	98.0 KB
ID:	88115 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130306_132451.jpg
Wyświetleń:	360
Rozmiar:	86.7 KB
ID:	88116 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130306_132501.jpg
Wyświetleń:	337
Rozmiar:	97.2 KB
ID:	88117 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130306_132516.jpg
Wyświetleń:	468
Rozmiar:	90.9 KB
ID:	88118


    Proszę jeszcze o podanie mi rozmiaru nasadki TORX dla śrub głowicy, ponieważ nie mam takiej luźnej na dopasowanie nasadki w sklepie.

  2. #32
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Jest jedna zasada ktorej nie powinno sie lamac, po sciagnieciu glowicy zawsze daje sie ja do planowania. Pozniej sa efekty ze uszczelke wydmuchalo po kiku-kilkunatu tysiacach. Zaplacisz ok.60zl i spisz spokojnie.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  3. #33
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Jaki to rozmiar nasadki TORX śrub głowicy? Zaraz zabieram się za demontaż.

  4. #34
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    Jest jedna zasada ktorej nie powinno sie lamac, po sciagnieciu glowicy zawsze daje sie ja do planowania. Pozniej sa efekty ze uszczelke wydmuchalo po kiku-kilkunatu tysiacach. Zaplacisz ok.60zl i spisz spokojnie.
    Nie, nie ma takiej zasady. Jest inna. ZAWSZE ROBI SIĘ POMIARY. M.in krzywizny płaszczyzny głowicy. I dopiero znając wartości pomiarów, decydujemy czy frezowanie jest konieczne.
    Ten remont kolega robi na oko. I życzę mu z całego serca żeby zakończył się powodzeniem.

  5. #35
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał ArturR_1975 Zobacz post
    Jaki to rozmiar nasadki TORX śrub głowicy? Zaraz zabieram się za demontaż.
    sześcioramienna gwiazda torx T-60

  6. #36
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    sześcioramienna gwiazda torx T-60
    Pięknie dziękuję. Zaraz się w nią zaopatrzę i działam już dzisiaj.

    - - - Updated - - -

    Stara głowica zdjęta. Jutro będę miał uszczelki i blokady te dokładne, tak więc jutro montaż wszystkiego do kupy. Wyczyszczę blok ze starej podkładki itd.

    Tłoki stan idealny, zero nagaru itp. rzeczy. Tuleje cylindrów bez progów.

    - - - Updated - - -

    Panowie, ile jest etapów dokręcania głowicy w (Nm) i jakie wartości bo kolejność znam.

  7. #37
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    To już w Nm się nie dokręca tylko w stopniach? jak mam to rozumieć?

    1.etap 20 Nm
    2.etap 40 Nm
    3.etap dokręcić o 90 st.
    4.etap dokręcić o 90 st.
    5.etap dokręcić o 90 st.

  8. #38
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999r. + AR 166 3.0 V6 Sportronic 2001r. + AR 166 3.2 V6 2004r.
    Postów
    194

    Domyślnie

    Kolego tak jak masz napisane na instrukcji dołącznej do uszczelki głowicy. Dokręcasz śruby wg kolejności opisanej na dołączonym rysunku na początku 20 Nm. Natepnie wg kolejności na rysunku 40 Nm i znów wg kolejności opisanej na rysunku 90 stopni i jeszcze tak dwa razy. Za trzecim razem te 90 będzie szło bardzo ciezko, przynajmniej u mnie tak było, a klucz do tego mam porządny dwuramienny.

    PS. Żebyś tylko się nie przejechał na pominięciu planowania. Racja najpierw sie mierzy potem planuje, ale trzeba to pomierzyć, czy powierzchnia jest prosta.

  9. #39
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Czyli szanowny kolego 3 pozostałe etapy każdą śrubę w określonej kolejności o 1/4 obrotu = 90* czy tak mam to rozumieć? dlaczego te 3 pozostałe etapy nie są wyrażone w Nm?

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130308_092409.jpg
Wyświetleń:	456
Rozmiar:	86.7 KB
ID:	88186

    - - - Updated - - -

    Upewniłem sie jeszcze w ASO i tak jak myślałem 3x po 1/4 obrotu każdą śrubę czyli 90st.

    - - - Updated - - -

    Głowica założona i przykręcona: 20Nm / 40Nm / 3x 90st czyli 3x 1/4 obrotu śruby. Teraz przełożyć wałki ustawić rozrząd i wsio.


    Blokady mi przyszły dzisiaj. Fajnie są zapakowane w walizeczce a i pasują jak ulał

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130308_180517.jpg
Wyświetleń:	152
Rozmiar:	62.2 KB
ID:	88201 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130308_180703.jpg
Wyświetleń:	221
Rozmiar:	77.3 KB
ID:	88202 Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20130308_180717.jpg
Wyświetleń:	216
Rozmiar:	80.4 KB
ID:	88203

    - - - Updated - - -

    Zdemontowaną głowicę zalałem naftą i zaczęła cieknąć nie całe 3 minuty od zalania
    Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 08-03-2013 o 18:19

  10. #40
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Dzisiaj zakładam rozrząd i będzie pierwsze odpalenie, ale zanim to nastąpi proszę o potwierdzenie momentów.


    Śruby mostków (panewki) wałków rozrządu 13-16 Nm

    Zębatka na wałku ssącym śruby 4x M6- 10 Nm

    Zębatka na wałku wydechowym 100-124 Nm

    Napinacz paska rozrządu 21-26 Nm

    Koło pasowe wału korbowego 24-26 Nm

    Rozrząd ustawiam oczywiście na dwóch kołach pływających, drugi raz nie popełnię tego samego błędu :]
    Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 09-03-2013 o 10:57

Podobne wątki

  1. Demontaż tylnej głowicy V6 TB
    Utworzone przez sebek501 w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 18:07
  2. Planowanie głowicy TS 16V bez wyciągania zaworów - możliwe, robił ktoś?
    Utworzone przez wiluxx w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 15-04-2011, 09:04
  3. [GTV] Po wymianie zaworów na tylnej głowicy zalewa świece
    Utworzone przez Fatasso w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 02-04-2010, 22:33
  4. Demontaż głowicy 2.0 TS
    Utworzone przez Kazek w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 03-05-2009, 14:31
  5. Demontaż głowicy w AR166 JTD
    Utworzone przez Alfa166Nero w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-09-2007, 10:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory