Witajcie jestem tu nowy - w tym roku chce / chciałem kupić alfę 147 /156 jednak po przeczytaniu tego wątku mój zapał trochę osłabł. Dlaczego? ano dlatego że nie wiem jaki silnik wybrać a wszyscy piszecie:
1) TS - ciągłe problemy, słaby, ogólnie nie polecacie i cieszy się zła opinią
2) część poleca diesel - jeżdżę mało do 12000 tyś rocznie głównie po mieście - nie wiem czy potrzebuje diesla - opinie na forum 50/50
3)2,5l - dużo osób chwali lecz nie wszystkim ta pojemność i spalanie odpowiada
Podsumowując czytając wątek benzyna/diesel nie ma dla mnie żadnego wyjścia? trochę to dziwna sytuacja bo byłem mocno zainteresowany alfą, a teraz jestem lekko zrażony a też jeżdżę niby usterkowym Citroenem. Pozdrawiam Bartek
ja mam dielsa 1.9 jtd 105 we fiacie którym zrobiłem około 15 tysięcy km przez rok( drugie auto) ,głownie tylko po mieście i nie rozumiem dlaczego nie poleca się diesla?Latem grzeje się szybko,zimą po około 6 km jest w srodku już ciepło.Spala najmniej 5.7 a najwięcej 7.1( po mieście licząc z całego baku). Jest dynamiczniejszy niż beznynowy silnik 1.6 i do tego oszczędnieszy.Osprzęt tej wersji jest wyjatkowo bezawaryjny więc nie rozumiem tych którzy mówią że diesel do miasta się nie opłaca. Niby dlaczego nie?
Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
Jest klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
ALFA-i każdy dzień jest inny
Citroen to super fura.
Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest
miałem jakiś czas temu citroena c15 1.9d i to mogę powiedzieć ze auto robilo prawie za traktor. Silnik nie do zajechania miałem z nią 2 problemy rdza i mało odporna tylna belka ale na takie użytkowanie co wtedy robiłem to nie dziwie się. Dopuszczalną ładowność była przekracza dwu krotnie i wiecej