Strona 5 z 14 PierwszyPierwszy 1234567891011121314 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 136

Temat: Demontaż zaworów głowicy [AR 156]

  1. #41
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Momenty OK, ale ja ciągnę śrubę mocującą koło wałka wydechowego 130 Nm - uwaga tam jest potrzebna nasadka 18 mm, która nie zawsze występuje w kompletach kluczy nasadowych.
    No i nic nie piszesz o czujniku zegarowym, a bez niego nie ustawisz dobrze tego rozrządu.

  2. #42
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Druga próba: za pierwszą nie pokrywają mi się znaki na kole wydechowym z tym na pasku o dwa zemby po obrotach wałem :/ Niemniej jednak po dróch obrotach wałem mam GMP oraz blokady pasują idealnie.


    Oczywiście czujnik z przedłużką mam i używam go.

    - - - Updated - - -

    Rozrzad ustawiony perfect!! W poniedziałek składam resztę do kupy i w trasę 2x 50km

  3. #43
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Właśnie nie wiem, skąd się biorą te manuale, że po 2 obrotach wałem znaki na pasku i na kołach mają się pokryć.
    Tak nigdy się nie dzieje, więc tym się nie ma co przejmować.
    Ważne, żeby po 2 obrotach wałem, przy wyzerowanym tłoku 1. cylindra, blokady leżały idealnie na wałkach.
    No i zwróć szczególną uwagę na odpowiednie napięcie napinacza, najlepiej ustawić go nieco mocniej, źeby wskazówka znalazła się nieco powyżej otworu na blasze nośnej.
    To zapewni należyte napięcie paska, jeśli miałby się on nieco wydłużyć w pierwszym okresie pracy.

  4. #44
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Właśnie nie wiem, skąd się biorą te manuale, że po 2 obrotach wałem znaki na pasku i na kołach mają się pokryć.
    Tak nigdy się nie dzieje, więc tym się nie ma co przejmować.
    Dokładnie, masz rację.!! Olałem to, ale mimo to ustawiałem rozrząd raz jeszcze.


    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Ważne, żeby po 2 obrotach wałem, przy wyzerowanym tłoku 1. cylindra, blokady leżały idealnie na wałkach.
    No i zwróć szczególną uwagę na odpowiednie napięcie napinacza, najlepiej ustawić go nieco mocniej, źeby wskazówka znalazła się nieco powyżej otworu na blasze nośnej.
    To zapewni należyte napięcie paska, jeśli miałby się on nieco wydłużyć w pierwszym okresie pracy.

    Dwa obroty wału w prawo w pozycję GMP 1 tłoka i blokady weszły idealnie tak jak za pierwszym razem i musi być OK! i tak też mam W poniedziałek podkręcę lekko napinacz tak jak piszesz. Ten rozrząd ma dopiero przejechane 10500km a więc jest młody niemniej jednak podkręcę napinacz.

    Dziękuję SG0240

  5. #45
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Dobrze jest uruchomić na chwilę silnik bez osłony - wtedy dokładnie można zobaczyć, jak pracuje napinacz i w jakim położeniu znajduje się wskaźnik podczas pracy.
    A pasek dałeś nowy, czy pozostawiłeś dotychczasowy?

  6. #46
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Pasek mam ten sam. Przed założeniem zrobiłem mu przegląd i jest ok.

    Bez osłony i paska dodatkowych urządzeń sprawdzałem kiedy w zeszłym roku po raz pierwszy wymieniałem kompletny rozrząd i tak też zrobię w poniedziałek lub wtorek. Muszę jeszcze założyć kolektor ssący, pokrywę zaworów i resztę osprzętu.

  7. #47
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No to widzę, źe czujesz bluesa, ale jeśli pasek ten sam to nie trzeba za dużo napinać.
    Życzę satysfakcji z remontu i tysięcy bezawaryjnych kilometrów.

  8. #48
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Oj tak, poprzednio ustawiałem rozrząd z jednym kołem pływającym, ale z dwoma jest o wiele łatwiej i 100% dokładniej!! Poprzednio rąbnąłem się o 3 ząbki, ale silnik działał bezkolizyjnie, na szczęście.

    Raz jeszcze dziękuję za pomoc SG0240

  9. #49
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Nie wytrzymałem do jutra i poskładałem wszystko już dzisiaj. Chciałem odpalić i zabrakło prądu w akumulatorze Za 10 minut podłączę aku do Alfy i będzie pierwsze odpalenie oczywiście z kamerą. Osłony rozrządu nie zakładałem a pasek klinowy wsadziłem ten krótszy bez klimy, ładowanie musi być :]

  10. #50
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Wirus alfa zaatakował kolegę na całego widzę. Gratuluje solidnej roboty.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

Podobne wątki

  1. Demontaż tylnej głowicy V6 TB
    Utworzone przez sebek501 w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 18:07
  2. Planowanie głowicy TS 16V bez wyciągania zaworów - możliwe, robił ktoś?
    Utworzone przez wiluxx w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 15-04-2011, 09:04
  3. [GTV] Po wymianie zaworów na tylnej głowicy zalewa świece
    Utworzone przez Fatasso w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 02-04-2010, 22:33
  4. Demontaż głowicy 2.0 TS
    Utworzone przez Kazek w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 03-05-2009, 14:31
  5. Demontaż głowicy w AR166 JTD
    Utworzone przez Alfa166Nero w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-09-2007, 10:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory