Strona 18 z 23 PierwszyPierwszy ... 891011121314151617181920212223 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 171 do 180 z 225

Temat: Wahacze górne vema ze smarowiczkami ?

  1. #171
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    była AR147, 1.9 jtdm; była Giulietta 2.0 JTDm 170km,była VELOCE TBi,Jest Stelvio
    Postów
    167

    Domyślnie

    ot taka dygresja ,
    zastanawiam mnie że alfa (oraz producenci zamienników wahaczy) nie może zrobić porządnie wahacza na rynek aftermarket

    dziwi mnie, bo mam w " stajni " forda focusa mk I który od początku produkcji (98r - chyba pierwszy kompakt) ma zawieszenie wielowahaczowe, ja mam egzemplarz z 2004 r., od początku,(polski salon) i coś takiego jak np. skrzypiące wahacze - tuleje ( nie wspominając o przedwczesnych luzach czy wyrobieniu tulei wahaczy) po prostu nie ma miejsca. Przebieg 150 t km na standardowych wahaczach to norma. a nie jest to jakieś super wytrzymałe zawieszenie. jedynym problemem są tam łączniki stabilizatora.

    udzielcie odpowiedzi

    pozdro
    Ostatnio edytowane przez Dietih ; 24-11-2012 o 23:51

  2. #172
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,417

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dietih Zobacz post
    ot taka dygresja ,
    zastanawiam mnie że alfa (oraz producenci zamienników wahaczy) nie może zrobić porządnie wahacza na rynek aftermarket

    dziwi mnie, bo mam w " stajni " forda focusa mk I który od początku produkcji (98r - chyba pierwszy kompakt) ma zawieszenie wielowahaczowe, ja mam egzemplarz z 2004 r., od początku,(polski salon) i coś takiego jak np. skrzypiące wahacze - tuleje ( nie wspominając o przedwczesnych luzach czy wyrobieniu tulei wahaczy) po prostu nie ma miejsca. Przebieg 150 t km na standardowych wahaczach to norma. a nie jest to jakieś super wytrzymałe zawieszenie. jedynym problemem są tam łączniki stabilizatora.

    udzielcie odpowiedzi

    pozdro
    Już odpowiadam.
    Kolega ma Mondeo MK3, przebieg około 260 kkm, W zawieszeniu wymieniane 2 razy łączniki + 1 raz gumy stabilizatora, drążki i końcówki. Wahacze nie ruszane nigdy, nic nie stuka, nie skrzypi, może trochę ma luzy na tulejach, ale ogólnie wszystko w miarę sztywne. FORD tak ma.
    O Citroenie mojego taty już kiedyś pisałem.
    Honda ma od lat takie zawieszenie i brak takich problemów, poza tym wymienne wszystkie sworznie i tulejki.
    Konstruktorzy AR zrobili bubel i nigdy tego nie poprawili. Tulejki wielkości tulejek do Malucha w samochodzie ważącym 1500 kg nie ma prawa długo wytrzymać.

    Pozdrawiam.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  3. #173
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar fkkamil
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Kraków/Dęblin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115KM Progression
    Postów
    219

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    ciągle nie rozumiesz
    te vemy z kalamitkami smarują między gumę a wahacz- nie tak jak powinno być
    to metalowa tulejka ma się obracać w gumie, a nie guma w wahaczu
    Racja racja. W takim razie mam pytanie co w czym się obraca w przypadku tulei PU? chyba klamitki dla PU byłyby super rozwiązaniem, nic by nie piszczało..
    Jeśli PU ślizga się w wahaczu to problem od razu rozwiązany. Natomiast jeśli jest na odwrót czyli wewnętrzna tuleja metalowa (tak jak na zdjęciu) ślizga się po PU to wtedy można nawiercić dziukę w PU na wysokości klamitki i smar dotrze tam gdzie powinien)
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	PU górnego.jpg
Wyświetleń:	99
Rozmiar:	33.1 KB
ID:	78311

  4. #174
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    tuleja ma się obracać w gumie/PU

  5. #175
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar fkkamil
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Kraków/Dęblin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115KM Progression
    Postów
    219

    Domyślnie

    Czyli nawiercić otworek na przedłużeniu klamitki i wtedy wszystko zdaje egzamin.

  6. #176
    Użytkownik Rowerzysta Avatar KamilDG
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    DG
    Auto
    AR 156 1,9jtd fl
    Postów
    295

    Domyślnie

    Alfa 156 1.9jtd 8v 2005r przebieg 190.000km
    Dziś założone u mnie 2 górne VEMA ze smarowniczkami, smaru nabite sporo, zobaczymy ile km wytrzymają przy smarowaniu raz na miesiąc

  7. #177
    Użytkownik Romeo Avatar Damian156JTD
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16V
    Postów
    1,633

    Domyślnie

    ja mam już ok.4 msc i z 7 tys przelotu i wszystko ładnie pieknie i cisza , nic nie skrzypi

  8. #178
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Na zdorwy rozsądek powinny trochę polatać. Jestem bardzo ciekaw Waszych opinii na temat tego rozwiązania.

  9. #179
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    ludzie XXI wiek, kalamitki w wahaczach????
    a jak z zmiana wytrzymałości ucha?? jest na to atest?? czy poprostu ktos nawiercił i nagwintował na "pałe"
    nie wspomne juz że mało który z warsztatów ma jeszcze smarownice, no chyba tylko do ciężarówek.
    ekologia...??

    pzd.

  10. #180
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Temat skrzypiących wahaczy górnych w rodzinie 156 jest powszechnie znany. Czasami proste rozwiązania okazują się najbardziej skuteczne.
    Producentem jest znana firma która działa na rynku od wielu lat. Nie jest to produkcja "garażowa".

Podobne wątki

  1. Wahacze górne Vema, Fast, czy może TRW??
    Utworzone przez lukash0 w dziale 166
    Odpowiedzi: 76
    Ostatni post / autor: 17-04-2013, 17:36
  2. [155] wahacze vema - co za szajs
    Utworzone przez maicher w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 19-01-2013, 11:57
  3. wahacze VEMA
    Utworzone przez KornelPL w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 31-05-2011, 21:01
  4. Wahacze dolne Vema
    Utworzone przez pawel olszewski w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-06-2010, 17:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory