Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 57

Temat: 2,4 jtdm 20v dymi przy mocnym przyśpieszaniu

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar adio21
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Bojanowo
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd 110km / 156 SW 2.4 20v by cinsoft
    Postów
    104

    Domyślnie 2,4 jtdm 20v dymi przy mocnym przyśpieszaniu

    Witam..

    Muszę zasięgnąć opinii innych posiadaczy tego silnika..
    A mianowicie, Jak jadę np. na 4 biegu, obroty ok. 1500 obr/min i przy dodaniu gazu za mną widzę czarnego bąka.. trochę mnie to denerwuje bo w poprzedniej tego nie miałem.. Robi się tak dość często zawsze przy obciążeniu i zawsze w tych granicach obrotowych i trwa do ok. 2 tys. obrotów jak już turbo dmucha w pełni.

    Jak to u was wygląda? Spotkał się ktoś już z tym problemem?

    Co zrobiłem..
    Czyszczenie EGR i zaślepienie
    Turbo wyczyszczone zero luzów kierowniczka chodzi
    Dolot sprawdzony wyczyszczony nowy filter
    Czujnik doładowania wyczyszczony
    Odma czysta

    Przejażdżka z kompem.. na przepływce nie ma błędów, trochę odchybione wskazania z wykresem jak być powinno
    Turbo dmucha 2.2 bara
    wtryski.. na 4 garze dosyć duże korekcje komp robi.( nie sprawdzane na przelewach, brak czasu..)
    Po odłączeniu przepływki tak samo dymi, nie ma poprawy.. jakby dynamika lepsza w zakresie 3-4tys.

  2. #2
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    wrocław
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd kombi
    Postów
    20

    Domyślnie

    Witam mam taki silnik w Alfie z 2003 roku u mnie rok temu było tak samo i okazało sie że pęknieta jest rura od interculera górna od strony akumulatora .Pękniecie było trudne do zobaczenia bo było od spodu . Zakupiłem nową i jest ok . koszt ok 200zł

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar adio21
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Bojanowo
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd 110km / 156 SW 2.4 20v by cinsoft
    Postów
    104

    Domyślnie

    Tylko że wszystkie węże, opaski całe.. nigdzie się też nie poci. wiec to odpada

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland
    Auto
    156SW 2.4 175@218KM Powerd by Cinsoft.pl
    Postów
    360

    Domyślnie

    Był chiptunning robiony ?
    2,4 mają mały coolerek i przy złym programie szybko szybko rośnie temperatura w dolocie co powoduje niezły dym z tyłu.

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar adio21
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Bojanowo
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd 110km / 156 SW 2.4 20v by cinsoft
    Postów
    104

    Domyślnie

    Wszystko seria.. Wiem ze cooler jest mały, jak Alfa będzie dobrze sie spisywać to na lato dostanie centralny cooler i lekki wirus
    Temperatura na kompie po dosyć intensywnych próbach 50-60 stopni.

    W sprawie dymienia myslałem nad przepływką ale nie ma błędów, a wydawać na marne na nową trochę mi żal.

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar firstone
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Alfa romeo 166 2.4 jtd
    Postów
    189

    Domyślnie

    przerabiałem problem kopcenia dość długo szukając usterki w swoim aucie i generalnie skończyło się na wymianie IC i regeneracji wtrysków.
    Problem kopcenia zniknął całkowicie

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kivi89
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Inowrocław
    Auto
    159 1.9 8v
    Postów
    445

    Domyślnie

    ja mialem podobny problem w 1.9 jtd.. przy przycisnieciu ( obroty okolo 3-4 tys ) dymila jak lokomotywa.. z problemem uporALEM sie dzis po wyczyszczeniu kolektora zaworu egr i calego dolotu do filtra IC i turbo zaslepilem przy okazji egr.. po zlozeniu do kupy to samo albo gorzej.. przez chwile po " przedmuchaniu " dymu juz nie ma

    - - - Updated - - -

    czytalem dosc duzo na ten temat i to powinno ci pomoc ew. szczelnosc rur ale pisales ze to jest ok.. u mnie byla mala szczelina ktora tez przy okazji zalatalem.

  8. #8
    Użytkownik Ogier Avatar firstone
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Alfa romeo 166 2.4 jtd
    Postów
    189

    Domyślnie

    Cytat Napisał kivi89 Zobacz post
    ja mialem podobny problem w 1.9 jtd.. przy przycisnieciu ( obroty okolo 3-4 tys ) dymila jak lokomotywa.. z problemem uporALEM sie dzis po wyczyszczeniu kolektora zaworu egr i calego dolotu do filtra IC i turbo zaslepilem przy okazji egr.. po zlozeniu do kupy to samo albo gorzej.. przez chwile po " przedmuchaniu " dymu juz nie ma

    - - - Updated - - -

    czytalem dosc duzo na ten temat i to powinno ci pomoc ew. szczelnosc rur ale pisales ze to jest ok.. u mnie byla mala szczelina ktora tez przy okazji zalatalem.
    Jak czyściłeś kolektor ??
    demontowałeś go czy może czyściłeś jakimś środkiem na samochodzie.
    Przymierzam się do czyszczenia i wydaje mi się, że bez demontażu się nie obejdzie.

    Co do egr to wyłączyłem go całkowicie i to była kropka nad "i" jeżeli chodzi o kopcenie (a w zasadzie jego brak) .
    Ostatnio edytowane przez firstone ; 10-03-2013 o 17:18

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar adio21
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Bojanowo
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd 110km / 156 SW 2.4 20v by cinsoft
    Postów
    104

    Domyślnie

    A kolego firstone.. Wszystkie wtryski regenerowałeś? A przed miałeś jakieś problemy z nimi, błędy, zle odpalał?

  10. #10
    Użytkownik Ogier Avatar firstone
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Alfa romeo 166 2.4 jtd
    Postów
    189

    Domyślnie

    wtryski zrobiłem profilaktycznie. Jeden zaczął mocno stukać tak po roku jeżdżenia. Po wyjęciu wtrysków okazało się, że końcówki źle rozpylają w baku była woda i bakterie beztlenowe.
    Co nie zmienia faktu, że po regeneracji auto przestało kopcić.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 26-03-2015, 10:28
  2. (147) Podskakuje przód samochodu przy mocnym skręcie
    Utworzone przez schopen w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 30-01-2015, 15:51
  3. [159] 2.4 jtdm, szarpie przy przyśpieszaniu
    Utworzone przez wtxinc w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 03-11-2014, 16:34
  4. Zgrzytanie przy mocnym przyśpieszaniu
    Utworzone przez Marcell69 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-02-2014, 09:36
  5. [GTV] Klekotanie przy 2700 obr., zmniejsza się przy mocnym dodaniu gazu
    Utworzone przez dave w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-04-2010, 23:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory