Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 39

Temat: Ciśnienie doładowania po wymianie turbo - 1.5 bar, czy nie za dużo? (po chipie)

  1. #11
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dyymianek
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    Alfa 156 FL SW 1.9 JTD 115KM@140KM
    Postów
    106

    Domyślnie

    A nie mogę wyregulować cięgna przejechać się i sprawdzić wartość doładowania na FESie i później ewentualnie korygować sobie długość aż do uzyskania poprawnej wartości? Jaka jest bezpieczna granica doładowania? Bo czytałem, że ludzie jeżdżą na 1.5 bara i nic się nie dzieje? Zakładając, że będę teraz jeździł na obrotach załóżmy do 2.5tyś to nic się nie powinno dziać? Bo turbina nie wkręca się jeszcze wtedy tak mocno, a 1.5 bara osiąga dopiero ponad 4tyś obr.

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał dyymianek Zobacz post
    A nie mogę wyregulować cięgna przejechać się i sprawdzić wartość doładowania na FESie i później ewentualnie korygować sobie długość aż do uzyskania poprawnej wartości? Jaka jest bezpieczna granica doładowania? Bo czytałem, że ludzie jeżdżą na 1.5 bara i nic się nie dzieje? Zakładając, że będę teraz jeździł na obrotach załóżmy do 2.5tyś to nic się nie powinno dziać? Bo turbina nie wkręca się jeszcze wtedy tak mocno, a 1.5 bara osiąga dopiero ponad 4tyś obr.
    Fabrycznie w twojej jednostce napędowej przeładowanie występuje przy 1350mBar dmuchania czyli 2350mBar z atmosferycznym i jak sobie wysterujesz na tyle turbinę to będziesz wydaje mi się miał ok. Musisz tylko wziąć pod uwagę że auto będzie się słabiej zbierać. Co do ciśnienia oleju to nawet chwili nie czekaj i sprawdź je natychmiast bo kolejna turbina ci padnie... a takie regulowanie długości cięgna actuatora to zajmie ci pół dnia - jak masz cierpliwość to do dzieła.

  3. #13
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar dyymianek
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    Alfa 156 FL SW 1.9 JTD 115KM@140KM
    Postów
    106

    Domyślnie

    W takim razie podjadę gdzieś do regulacji turbiny, ale trzeba będzie demontować ją z samochodu w celu regulacji? Ciśnienie oleju chciałem dzisiaj sprawdzić, ale serwis do którego podjechałem kazał się zgłosić później bo teraz nie mieli czasu więc pierwsze co to jadę sprawdzić ciśnienie.
    Chociaż kontrolka od oleju gaśnie w momencie zapalenia samochodu i nie wyskakuje żaden komunikat, że jest niskie ciśnienie. Wtedy zanim padła turbina wyskakiwał kilka razy taki komunikat więc wydaje mi się, że to już stara turbina puszczała olej bo poszedł on do chłodnicy i to było winowajcą niskiego ciśnienia, chociaż oczywiście zbadam od razu ciśnienie.

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Pozdrawiam tych co twierdzą że 1,5 bara to normalne ciśnienie dla tego silnika. Tyle to może mieć co najwyżej w peak'u i to też nie powinien. Prawidłowe ciśnienie to ok. 1.2-1.3 bara. Jeśli masz zwiększoną moc to prawdopodobnie masz podniesione ciśnienie poprzez oszukanie czujnika. Jeśli masz zwykłego boxa to wywal o badziewie i podjedz do kogoś kto Ci zrobi dobry remap

    Wysłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk

  5. #15
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    Cytat Napisał sumka33 Zobacz post
    Fabrycznie w twojej jednostce napędowej przeładowanie występuje przy 1350mBar dmuchania czyli 2350mBar z atmosferycznym i jak sobie wysterujesz na tyle turbinę to będziesz wydaje mi się miał ok. Musisz tylko wziąć pod uwagę że auto będzie się słabiej zbierać. Co do ciśnienia oleju to nawet chwili nie czekaj i sprawdź je natychmiast bo kolejna turbina ci padnie... a takie regulowanie długości cięgna actuatora to zajmie ci pół dnia - jak masz cierpliwość to do dzieła.
    jesli przeładowanie jest przy 2350mBar to dlaczego nie wyswitla mu sie mcsf??

    czujnik w kolektorze ssacym mierzy cisnienie rzeczywiste wiec odczytuje okolo 2,5 bar, nie wskazuje błedu do cisnienia 2.99bar, jego maksymalny zakres to 3,0bar i dopiero powyzej tej wartosci wyskoczy bład przeładowania, wtedy wyswietli sie mcsf i silnik przejdzie w tryb awaryjny, max obroty 3000rpm i obcieta moc.

    pzd.
    Ostatnio edytowane przez george11 ; 11-03-2013 o 20:08

  6. #16
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Cytat Napisał george11 Zobacz post
    jesli przeładowanie jest przy 2350mBar to dlaczego nie wyswitla mu sie mcsf??

    czujnik w kolektorze ssacym mierzy cisnienie rzeczywiste wiec odczytuje okolo 2,5 bar, nie wskazuje błedu do cisnienia 2.99bar, jego maksymalny zakres to 3,0bar i dopiero powyzej tej wartosci wyskoczy bład przeładowania, wtedy wyswietli sie mcsf i silnik przejdzie w tryb awaryjny, max obroty 3000rpm i obcieta moc.

    pzd.
    Kolego nie siej bzdur. Błąd przeładowania dopiero przy 3 barach? W takim razie co, turbina będzie ładowała 2,8bara (czyli po odjęciu atmosferycznego jakieś 1,8bar) przez dłuższy czas i to wytrzyma? Życzę powodzenia...
    A koledze błąd nie wyskakuje prawdopodobnie dlatego, że ma coś kombinowane - remap bądź chip.

  7. #17
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    nie pisze ze to wytrzyma ale tak to jest zrobione niestety, bład przeładowania bedzie dopiero po 3barach.

  8. #18
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Bzdura. Czujnik jest do 2,5 bara. W peaku może być przez chwilę lekko powyżej.

  9. #19
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    ok,

    pzd.

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał george11 Zobacz post
    nie pisze ze to wytrzyma ale tak to jest zrobione niestety, bład przeładowania bedzie dopiero po 3barach.
    Górny limiter dla parametru boost pressure w orginalnej mapie silnika 1910 JTD to 2350mBar lub 2400mBar zależy od silnika. Kolega ma jednostkę po remapie i dlatego ma inną wartość górnego limitera i tyle. A to 3000mBar to troche przesadziłeś. Analizowałem już w trzy biedronki logów tych silników i mapy też widziałem różne także to jest pewne i szkoda żeby tutaj bajzel robić. Także proszę nie wprowadzaj ludzi w błąd. Tak się właśnie też zastanawiam czy czujnik nie jest przypadkiem wyskalowany do 2500mBar ale tego nie pamiętam.

Podobne wątki

  1. JTD ciśnienie doładowania
    Utworzone przez Kali_33 w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 11-03-2018, 12:34
  2. ciśnienie doładowania faluje 1,9 jtd
    Utworzone przez seba198666 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-07-2013, 21:13
  3. Ciśnienie doładowania
    Utworzone przez krzysieking w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-05-2011, 17:56
  4. Ciśnienie doładowania w 1,9 JTD 8v cf2
    Utworzone przez jajcek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-04-2011, 11:49
  5. [156] ciśnienie doładowania
    Utworzone przez piotrek164 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-01-2008, 18:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory