Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: body komputer.

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie body komputer.

    - w przypadku braku karty CODE lub nie zgodności zakupionego kodu z kodem wprogramowanym w body komputer (BC) czeka nas wymontowanie body komputera.
    - po wymontowaniu BC kolejnym wyzwaniem jest rozłączenie płytki elektroniki od płytki bezpieczników.
    - płytki między soba są połączone bez lutowania za pomocą "Board-to-Board" connectors firmy Tyco Electronics.
    - na płytce elektroniki od strony wewnętrznej jest zalutowany układ scalony 95C320 który musimy odczytać w programatorze.
    - po rezebramniu tych płytek i odlutowaniu układu 95C320 (w obudowie SSOP8) dowolna metodą odczytujemy zawartość tego układu.
    - na poniższych zrzutach pokazano że ten układ w celu odczytania został ponownie zalutowany na module programatora.
    - po odczytaniu zawartości binarnej układu można odczytać wartość CODE.
    - po złożeniu w calość BC, oprogramowaniem AlfaOBD możemy sprawdzić czy mamy możliwość logowania się do podprogramów np. programowania kluczy.
    - poszczególne skale trudności widać z poniższych zrzutów.
    - załączono plik binarny z tego BC, na koncu zawartości binarnej jest wpisany VIN tego auta..
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	BSI-G 004.JPG
Wyświetleń:	311
Rozmiar:	112.3 KB
ID:	88612   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	BSI-G 009.JPG
Wyświetleń:	468
Rozmiar:	161.3 KB
ID:	88613   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	BSI-G 012.JPG
Wyświetleń:	247
Rozmiar:	127.2 KB
ID:	88614   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	BSI-G 015.JPG
Wyświetleń:	266
Rozmiar:	107.4 KB
ID:	88615  
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 12-03-2013 o 16:32
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Giulietta, 1.4 T-JET 120KM, 2014r
    Postów
    75

    Domyślnie

    Zapytam z ciekawości - jakim programem wyciągnąłeś CODE z wsadu pamięci?

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    wyciaganie code robi ZED-BULL, EFFI wersja płatna, TMPro2 i jeszcze kilka innych.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Brawo!

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jak sie zna algorytm to też nie problem.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #6
    9none
    Gość

    Domyślnie

    @bubu321 prosze opisz jak zrobić kluczyk w Mito lub Giuliettcie, też to się przyda.... i dlaczego kupujemy używany kluczyk z alegro i coś tam w nim lutujemy. a juz znalazłem, wylutowujemy układ PCF 7946 i w to miejsce lutujemy nowy nie zaprogramowany.... a jakim programem można przekodować kluczyk , a jakim zaprogramować kluczyk tak, zeby od razu działał w aucie..... po przekodowaniu kluczyka (transpondera PCF 7946) mozna kluczyk doprogramować np. oprogramowaniem AlfaOBD..... po zaprogramowaniu kluczyka kod wynikowy, binarny musimy powtórnie wgrac do body..... czy dobrze to opisałem, tłumaczyłem z angielskiego, z innego forum...

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - trochę ten opis poszarpany ale idea dobra i skuteczna.
    - ważna w każdym przypadku jest zawartość z body komputera, tam siedzi CODE oraz ważniejszy SEED oraz kluczyki do tej pory zaprogramowane, stracone i porzucone.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - poprzednia metoda zakładała po wymontowaniu body komputera z auta, rozłożenie body komputera na poszczególne płytki.
    - ta metoda ma wadę tego rodzaju, że podczas tego demontażu można coś definitywnie zniszczyć.
    - dlatego tez prześledziłem schemat połaczeń eepromu 95C320 i znalazłem punkty testowe na drugiej stronie płytki, zwykle one są uzywane podczas ostatecznego testowania po montażu elektronicznym u producenta body komputera.
    - jak dla nas w sam raz, schemat połączeń poniżej.
    - układ M95C320 ma na płycie drukowanej połączone piny 8, 7, 3 na stałe, czyli będziemy tylko potrzebowali 6 przewodów do podłączenia body z programatorem.
    - jako programator zastosujemy programator firmy Reveltronics, mam on zakres napięć zasilających od 1.8 V do + 5 V.
    --
    http://www.reveltronics.com/pl/
    --
    - po zalutowaniu połączeń, podłączenie do programatora w pierwszej kolejności robimy archiwizację eepromu, tak ze dwa razy.
    - teraz porównujemy odczytane pliki, jeśli są takie same to dalej możemy testować to połączenie.
    - na zrzutach poniżej widac jak po skasowaniu eepromu, wartość oryginalna zapisuje się bez problemu w układzie body komputera z weryfikacją zawartości.
    - zalety: nie musimy wylutowywac eepromu, nie musimy rozbierać body komputera.
    - wady: musimy zakupić programator.
    - wszystkie te kroki są potrzebne aby w końcu doprogramować dodatkowy, zapasowy drugi klucz do G.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	95C320-4.jpg
Wyświetleń:	182
Rozmiar:	88.5 KB
ID:	91369   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	revel-prog-is-0.jpg
Wyświetleń:	196
Rozmiar:	143.0 KB
ID:	91370   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	revel-prog-is-1.jpg
Wyświetleń:	208
Rozmiar:	153.8 KB
ID:	91371   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	revel-prog-is-2.jpg
Wyświetleń:	253
Rozmiar:	100.5 KB
ID:	91372  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 06-04-2013 o 19:55
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Giulietta 1.4TB Distinctive/Sport/Premium/Dach
    Postów
    480

    Domyślnie

    Problem polega na tym, że w razie kradzieży samochodu nie dostaniecie kasy z ubezpieczenia z powodu tak dorobionego kluczyka. Teraz pierwsze co po kradzieży sprawdza ubezpieczyciel, to czy oryginalne kluczyki jakie musisz mu przekazać noszą ślady dorabiania na ich podstawie dodatkowych kluczyków (co widać bezproblemowo pod mikroskopem). Jeżeli było to robione poza ASO, a więc bez przekodowania kluczyków to przyjmują, że właściciel sam dokonał dorobienia klucza i przekazał dorobiony złodziejowi.
    http://www.newsweek.pl/wydania/1274/...dzie,74366,1,1
    Potwierdzałem to u ubezpieczyciela, to dokładnie tak działa. Można sądownie udowadniać swoje racje, pytanie czy zostaną uwzględnione i czy czas oczekiwania na zakończenie rozprawy jest wart tych oszczędności na dorobieniu kluczyka poza ASO.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ciekawy głos w dyskusji, warty zastanowienia zanim się wyda 950 zł na nowy kluczyk z ASO.
    - byłem kiedys na targu "kluczników", oni oraz złodzeje nie potrzebują twojego dorobionego kluczyka.
    - podłaczają za pomocą kabla OBD-II swoje oprogramowanie i robia immo-off na "żywca".
    - potem kluczykiem uniwersalnym uruchamiają stacyjkę auta i pa-pa auto sobie odjeżdza.
    - a ty masz oryginalny kluczyk w kieszeni, kluczyk serwisowy w szafie, dowód rejestracyjny w kieszeni oraz kartę pojazdu schowaną w komodzie, ubezpieczenie OC i przepłacone AC lub nie masz AC.
    - spij sobie dalej i snij o wakacjach na jakie wyjedziesz ssamochodem.
    - tylko kto sprzętem za 50 .000 zł kradnie Alfy, to jest pytanie ?
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. [Giulietta] 1.4 MA 170 CV gdzie znajdę body komputer.
    Utworzone przez bubu321 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 23-02-2013, 19:39
  2. Wymiana zegarów mały komputer-duży komputer
    Utworzone przez tomekrvf w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-03-2012, 21:02
  3. Body komputer (Moduł Komfortu)
    Utworzone przez wylly w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 17-07-2011, 11:40
  4. Body komputer wyrzuca błąd temperatury
    Utworzone przez xree w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 12-02-2010, 13:50
  5. Body Kit AR 155
    Utworzone przez Przemek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 21-08-2007, 12:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory