Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: pojechała na lawecie do ASO.

  1. #1
    Conveyor
    Gość

    Domyślnie pojechała na lawecie do ASO.

    Opiszę sytuację, bo koledzy jeżdżący Julkami pewnie będą zainteresowani. Wczoraj po uruchomieniu na zimno silnik zaczął trząść się, hałasować i przerywać. Zdziwiony, wyłączyłem go i uruchomiłem jeszcze raz. To samo, ewidentnie brak jednego cylindra, w dodatku zaczęło śmierdzieć benzyną z rury wydechowej. Wyłączyłem, sprawdziłem poziom i wygląd oleju (jedno i drugie dobre), bo dzien wczesniej bylem na wymianie oleju w ASO. Co ciekawe komputer nie sygnalizował błędu. Nie pozostało mi nic innego jak wezwać lawetę z assistance, i zawieźć Julkę do ASO. Po paru godzinach otrzymałem telefon z serwisu: za problemy odpowiedzialne było niskie napięcie na akumulatorze. W/g serwisu spadek napięcia w chwili włączenia rozrusznika spowodował że komputer otworzył na oścież wtryskiwacze i zalał silnik paliwem. Wniosek z tego taki że producent niestety poskąpił na akumulatorze, i ten fabryczny nie wytrzymuje pracy z systemem S&S. Zdaje się że donosił już o tym Maciek-156, a ja niestety muszę potwierdzić.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - zobaczymy czy sprawdzi się ta pierwsza ekspertyza ASO, trochę to naciągane.
    - ecu Nexus ma blokadę czasu otarcia wtryskiwaczy.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 15-03-2013 o 10:50
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Conveyor
    Gość

    Domyślnie

    Tak twierdzi ASO, mowia ze napiecie na akumulatorze dzisiaj wynosilo 11 z kawałkiem V.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Tak się może zdażyc jeśli ECU nie dokończy testowania, czyli zbyt szybko uruchomimy silnik - radzę czekać z uruchomieniem, po przekręceniu stacyjki, aż zamacha wskazówkami obrotomierza i prędkosciomierza
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Conveyor
    Gość

    Domyślnie

    Tego zeby za wczesnie nie uruchamiac, bezwzglednie pilnuje juz od dawna. Ale jesli chodzi o kiepski stan akumulatora, to pewne sygnaly byly juz wczesniej. A to migajacy wskaznik przebiegu, a to swiecacy check engine ktory po odczytaniu w ASO okazal sie byc zwiazany z niskim napieciem akumulatora. Z jednej strony czuje pewna ulge bo spodziewalem sie jakiejs powaznej awarii mechanicznej, z drugiej strony czuje ze to dopiero poczatek problemow z akumulatorem.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    To go najzwyczjniej wymień, bo możesz w konsekwencji uszkodzić coś poważniej
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Tak się może zdażyc jeśli ECU nie dokończy testowania, czyli zbyt szybko uruchomimy silnik - radzę czekać z uruchomieniem, po przekręceniu stacyjki, aż zamacha wskazówkami obrotomierza i prędkosciomierza
    Robilem tak samo w punto 2 z 2002 roku, ale myslalem ze fiat juz poszedl troche do przodu z technika

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Elektroniki będzie raczej przybywać, niż ubywać. Przynajmniej świec żarowych nie trzeba rozgrzewać .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - a za to trzeba ładować akumulator podczas jazdy, S&S działa od 13.7 do 14.2 V.
    - dane z eLearn.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #10
    Pewel
    Gość

    Domyślnie Problem z uruchamianiem silnika Giulietty 1,4 TB 120 KM

    Witam pięknie wszystkich Forumowiczów. Jestem nowym członkiem Alfaholików. Do grona użytkowników tych pięknych samochodów z duszą dołączyłem 3 miesiące temu kupując nową Giuliettę. Niestety mam z tym samochodem problem podobny jak opisany powyżej przez Conveyora.

    W szczegółach wygląda to tak: gdy samochód postoi 8 - 20 h bardzo często (nie zawsze ale często) ma poważne problemy przy uruchamianiu silnika. W łagodniejszej odmianie problemu tuż po uruchomieniu silnika falują obroty, silnik pracuje nierównomiernie przez około 20 - 30 sekund, czasem zapala się kontrolka Check Engine po czym silnik stabilizuje się, kontrolka gaśnie i wszystko jest ok, auto jedzie już bez żadnych problemów.

    Jednak czasem sytuacja wygląda znacznie gorzej. Samochód zapala ale natychmiast (1 sekundę) po zapaleniu gaśnie. Tak dzieje się kilka razy (za każdym razem czekam zawsze aż wskazówki wykonają pełny obieg). W końcu po 4 - 6 razach silnik nie gaśnie ale pracuje ewidentnie na 3 jeśli nie na 2 cylindrach. Rzuca nim, obroty wahają się od 500 - 1500, nie reaguje w tym czasie na pedał gazu w ogóle (jak by nie był połączony z silnikiem) - naciskam gaz i zupełnie nic. Słychać również jakby silnik się dławił, parskał itp. W takich warunkach pracuje przez około 1 minutę i nagle wszystko wraca do normy, silnik wchodzi na bieg jałowy, pracuje równo, Check Engine gaśnie i do następnego uruchomienia nie ma najmniejszych problemów. Bylem w ASO Bielsko-Biała 2 razy z tym problemem (2 tygodnie temu i 4 dni temu), tam skasowali błędy (podobno układ zapłonowy i wtryskowy), sprawdzili świece zapłonowe i wiązkę wtryskiwaczy i twierdzą, że wszystko jest ok. Tym czasem dzisiaj rano znowu problem wystąpił i myślałem że autem nie odjadę. Jakoś się udało ale przeraża mnie to. Auto ma 5400 km przebiegu i 3 miesiące a ja boję się czy przyjadę z pracy do domu i odwrotnie.

    Start & Stop działa prawidłowo w czasie jazdy więc to raczej nie problem z akumulatorem, zwłaszcza, że takiego błędu w ASO nie stwierdzono. Pozatym jeżdżę dziennie po 90 km więc raczej się doładowuje. Pierwszy raz problem wystąpił 12 kwietnia przy temperaturze około +15 stopni (wcześniej nigdy się to nie zdarzało nawet na -20 stopniowym mrozie). Dzisiaj było +20 stopni a silnik miał najgorszy rozruch jaki pamiętam. Słyszałem również, że podobne problemy mogą występować gdy w paliwie jest woda. Dodałem więc do benzyny środek wiążący wodę 2 dni temu jednak jak widać nic to nie dało.

    Czy mogę prosić szanownych Forumowiczów o pomoc w tym temacie? Może ktoś się z czymś takim spotkał np w Mito/Bravo z tym silnikiem?

Podobne wątki

  1. Alfa Police na lawecie
    Utworzone przez radzik2908 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 59
    Ostatni post / autor: 26-03-2012, 08:49
  2. Pojechała na komputer i..
    Utworzone przez Jacob w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 31-01-2011, 08:26
  3. 75 pojechała do Wa-wy szukajcie w korkach
    Utworzone przez majk w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-12-2009, 15:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory