Strona 12 z 16 PierwszyPierwszy ... 2345678910111213141516 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 154

Temat: Dpf

  1. #111
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Cytat Napisał prv87 Zobacz post
    z tymi krótkimi odcinkami może troche przesadziłem. Zazwyczaj jest to +10 chociaz to chyba też za dużo nie jest
    Nie ma tragedii, ja do pracy mam 6km, ale nie tylko do pracy jadę, czasem gdzieś dalej w trasę.

  2. #112
    radmax
    Gość

    Domyślnie

    Witam,
    apropo warunków wypalania się DPF-a, tekst dotyczy Opla ale z silnikiem Fiata 1.9 więc może w Alfie jest podobnie :


    "Pytanie 3: Jakie warunki muszą być spełnione, aby rozpoczęła się regeneracja filtra DPF?

    Odpowiedź: Aby możliwa była regeneracja, muszą zostać spełnione następujące warunki.
    a.) Silnik pracuje już (od chwili uruchomienia) > 2 minuty.
    b.) Obliczone nasycenie > 80%.
    c.) Temperatura chłodziwa > 70°C przez co najmniej 2 minuty.
    d.) W systemie nie zapisano żadnych usterek dot. filtra DPF.
    e.) Przekroczono zdefiniowany próg prędkości pojazdu (np. dla >80% obciążenia: 100 km/h).



    Pytanie 4
    : Po regeneracji w serwisie system TECH2 pokazuje bieżący status naładowania na poziomie 70% lub 78%. Dlaczego?

    Odpowiedź: Regeneracja statyczna nie jest niestety tak skuteczna, jak dynamiczna. Stąd ustawiana jest wartość 70% - 78%, tak by możliwa była aktywacja regeneracji dynamicznej przez moduł ECU gdy będą spełnione odpowiednie warunki (patrz pytanie 3).



    Pytanie 5: W jakich warunkach następuje przerwanie/zakończenie trwającego procesu regeneracji?

    Odpowiedź: Normalnie po jej pomyślnym ukończeniu, ale także:
    a.) Po przekroczeniu maksymalnego czasu regeneracji (20?25 min.).
    b.) Jeśli silnik jest wyłączony lub zgasł.
    c.) Jeśli silnik pozostaje na biegu jałowym przez dłuższy czas (5?10 min.).
    d.) Jeśli czujnik temperatury spalin wykryje temperaturę na poziomie 1000°C.
    e.) Jeśli podczas regeneracji zostanie wykryta usterka podzespołów odpowiedzialnych za procesy spalania (układu wtryskowy/dolotowy)."

  3. #113
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Evo666
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    159 2.0 JTDm 09r
    Postów
    462

    Domyślnie

    Pytanie za 100 punktów.
    Wczoraj bylem w serwisie i na examinerze sprawdzilem przy okazji stopien zapchania Dpf: 65%. Po wyjechaniu z serwisu po przejechaniu 5 kilometrów rozpocząl sie proces wypalania. Pytanie brzmi: What the fuck?

  4. #114
    radmax
    Gość

    Domyślnie

    A może przypadkiem przerwałeś wcześniej wypalanie i teraz się dopaliło ?

  5. #115
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Evo666
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    159 2.0 JTDm 09r
    Postów
    462

    Domyślnie

    Cytat Napisał radmax Zobacz post
    A może przypadkiem przerwałeś wcześniej wypalanie i teraz się dopaliło ?
    Nie, poprzednie wypalanie bylo okolo 200 km wczesniej. Pełny proces bez przerw.
    Wlasnie czestotliwosc mnie troche zaniepokoiła i dla tego wrzucalem na examiner. Wychodzi na to ze moj dpf wypala sie przedwczesnie, zanim osiagnie wartosc ponad 100% zapchania, co moze byc tego przyczyna, co odpowiada za sterowanie programem wypalania?

  6. #116
    radmax
    Gość

    Domyślnie

    Zakładam, że żadnych zapisanych błędów nie było ? Bo to by wyglądało, że może z jakiegoś powodu DPF Ci się szybciej zapycha i co za tym idzie szybciej się wypala. Musiałbyś pojeździć kilka dni i sprawdzić jak szybko się zapełnia.

  7. #117
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Evo666
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    159 2.0 JTDm 09r
    Postów
    462

    Domyślnie

    Cytat Napisał radmax Zobacz post
    Zakładam, że żadnych zapisanych błędów nie było ? Bo to by wyglądało, że może z jakiegoś powodu DPF Ci się szybciej zapycha i co za tym idzie szybciej się wypala. Musiałbyś pojeździć kilka dni i sprawdzić jak szybko się zapełnia.
    Bledów nie stwierdzono zadnych.
    Tez to tak podejrzewalem, ale czy filtr moze sie zapchac w 40% na odcinku 5 kilometrów?
    problem w tym ze fesa nie posiadam.. ktos ma jeszcze jakies pomysly, doswiadczyl cos podobnego?

  8. #118
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    a159 2,4 SW QT
    Postów
    1,686

    Domyślnie

    Cytat Napisał Evo666 Zobacz post
    Pytanie za 100 punktów.
    Wczoraj bylem w serwisie i na examinerze sprawdzilem przy okazji stopien zapchania Dpf: 65%. Po wyjechaniu z serwisu po przejechaniu 5 kilometrów rozpocząl sie proces wypalania. Pytanie brzmi: What the fuck?
    Mógł się rozpocząć proces wypalania jeżeli zapchanie filtra przekroczyło 70% (czyli Tobie by przybyło 5%) i były spełnione warunki do wypalenia dpfa - sam to zaobserwowałem jadąc w trasie na FESmobile, filtr zaczął się wypalać tuż po przekroczeniu 70% zapchania przy prędkości 130km/h, jeżdżąc po mieście zazwyczaj dochodzi do ponad 100% - ale kręcę krótkie odcinki - tak do 10km.

  9. #119
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Evo666
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    159 2.0 JTDm 09r
    Postów
    462

    Domyślnie

    Cytat Napisał alf-a147 Zobacz post
    Mógł się rozpocząć proces wypalania jeżeli zapchanie filtra przekroczyło 70% (czyli Tobie by przybyło 5%) i były spełnione warunki do wypalenia dpfa - sam to zaobserwowałem jadąc w trasie na FESmobile, filtr zaczął się wypalać tuż po przekroczeniu 70% zapchania przy prędkości 130km/h, jeżdżąc po mieście zazwyczaj dochodzi do ponad 100% - ale kręcę krótkie odcinki - tak do 10km
    Hmm, to by tłumaczyło zachowanie autka, aczkolwiek ja dziennie krece 60km poza miastem

  10. #120
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    podlasie
    Auto
    159 SW 1,9 JTDM 16v 2007
    Postów
    34

    Domyślnie

    witam ponownie.

    moze troche juz temat przeterminowany ale jak czytam o tej kasie jaka trzeba placic za wywalenie DPF to w szoku jestem troche... mam u siebie DPFa z jednym czujnikiem i rurka od cisnienia i mam w nim wywalone 4 dziury wiertlem 14mm i nie mam zadnego bledu ani innych komedii... auto nie dymi jezdzi normalnie i w zasadzie mozna to zrobic za przyslowiowe pare groszy... takze taka rada dla was zebyscie sie upewnili czy nie wywalicie 1000 czy 1500 zl w bloto ;P

    poza tym mam do was jeszcze pytanie.
    jesli ktos sledzil moje poczynania zwiazane z problemem ktory zaczal sie od urwanych klap, wie ze skonczylo sie na tym ze mialem jakis klopot ze zbyt malym cisnieniem doladowania. caly problem polegal na tym ze mechanik troche spierdzielil sprawe i faktycznie zle zabezpieczyl dziury po klapach w kolektorze. teraz nagwintowal je i wkrecil na klej sruby wiec juz problemu wiecej byc nie powinno. przy okazji sprawdzili czujnik cisnienia doladowania i wyczyscili go bo byl zalepiony jakims syfem. po zlozeniu 2 razy wywalilo blad czujnika i potem sie uspokoilo.

    ale pozostalo jeszcze jedno ale...

    juz jakis czas minelo od momentu odebrania auta z serwisu i wszystko smiga jak malina. nabija cisnienie, wciska w fotel przy przyspieszaniu ale nie zawsze. dosyc czesto zdarza sie ze wskazowka od turbo jest jakas niemrawa i nie wyrywa sie jak zazwyczaj w gore. mam wrazenie jakby "turbina sie zawieszala"...
    dajmy na to startuje z jedynki i jakos tak bez zycia, ale zaraz wrzucam dwojke i tez tak ciagnie nieciekawie ale wystarczy ze puszcze pedal gazu az zacznie hamowac silnikiem i wtedy po ponownym wcisnieciu wyrywa jak szalony.
    dziwne to dla mnie zachowanie i swiadczy chyba o tym ze jeszcze cos jest nie tak. dodam ze nie ma zadnego bledu i jak tak muli silnik to nie wystepuje zadne kopcenie z tylu. idzie sie przyzwyczaic do takiego trybu jazdy ale jest troche denerwujace. aha i dodam jeszcze ze przy na przyklad przyspieszaniu na 5 biegu turbo nabija max cisnienie trzyma tak przez kilka sekund potem wskazowka opada i za chwile znow wskakuje na max na kilka sekund i tak potrafi sie powtarzac.

    czy ktos z was spotkal sie kiedys z czyms takim i czy moze wie co jest tego przyczyna? moze ten czujnik cisnienia doladowania?

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory