Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 65

Temat: Oklejanie auta w całości

  1. #31
    ACS
    Gość

    Domyślnie

    Lakier jak się zniszczy to trzeba pomalowac na nowo
    Możemy tu sobie wytykac itp, ale nie o to chodzi.

    Jak już wspominałem,kazdy wybierze cos dla siebie.
    O wszystko trzeba dbac,czy to lakier,folia,plastidip.

  2. #32
    Użytkownik Embrion Avatar Kill3ill
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    147 JTD
    Postów
    15

    Domyślnie

    Nie chcę nic nikomu wytykać, ale
    Cytat Napisał ACS Zobacz post
    Lakier jak się zniszczy to trzeba pomalowac na nowo
    stwierdzenie pozbawione sensu, gdyż folia jak się zniszczy to również trzeba oklejać na nowo.

    Po kilku letnim okresie użytkowania, lakier możesz odświeżyć polerując (a nie malując jak się usilnie upierasz), a folię możesz jedynie zerwać i wywalić do kosza.

    P.s.
    bardziej chodzi mi o koszt obu operacji
    - oklejanie kompaktu ok 3000pln,
    - polerowanie kompaktu ok 1000pln
    Ostatnio edytowane przez Kill3ill ; 14-03-2013 o 23:35

  3. #33
    ACS
    Gość

    Domyślnie

    Po kilkuletnim użytkowaniu auta w naszych warunkach lakier już raczej się nie nadaje do polerki tylko do ponownego lakierowania i nie upieram się tu usilnie, tylko takie są realia.

    Koszty kosztami
    -ok 3000złotych na 5 lat
    -ok 1000złotych na ????

  4. #34
    Użytkownik Embrion Avatar Kill3ill
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    147 JTD
    Postów
    15

    Domyślnie

    Cytat Napisał ACS Zobacz post
    Po kilkuletnim użytkowaniu auta w naszych warunkach lakier już raczej się nie nadaje do polerki tylko do ponownego lakierowania i nie upieram się tu usilnie, tylko takie są realia.
    Jak sam wcześniej wspomniałeś o wszystko trzeba dbać. Jeśli ktoś myje auto piachem i robi to zawzięcie często to i folia mu nie pomoże. Najmłodsze auto jakie polerowałem było z 2010 widziało tylko myjnie automaczną i było w takim samym stanie jak najstarsze z 1991. W obu przypadkach udało mi się doprowadzić lakier do stanu pierwotnego bez lakierowania, więc naprawdę ponosi Cię z tym lakierowaniem.

    Koszty kosztami
    -ok 3000złotych na 5 lat
    -ok 1000złotych na w zależności jak kto dba ok 3 do 4 ponownych lat (i proces można znów powtórzyć)

    P.s.
    Moja dziewczyna ma 147 w kolorze Nero, kupioną 3 lata temu, zaraz po zakupie wykonana była korekta. Mimo tych 3 lat wciąż można się idealnie przejżeć w lakierze mimo iż auto nie jest garażowane.

    Ostatnio edytowane przez Kill3ill ; 16-03-2013 o 23:48

  5. #35
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Cytat Napisał ACS Zobacz post
    Po kilkuletnim użytkowaniu auta w naszych warunkach lakier już raczej się nie nadaje do polerki tylko do ponownego lakierowania i nie upieram się tu usilnie, tylko takie są realia.
    No to chyba żyjemy w innych realiach.

  6. #36
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Cytat Napisał ACS Zobacz post
    Po kilkuletnim użytkowaniu auta w naszych warunkach lakier już raczej się nie nadaje do polerki tylko do ponownego lakierowania i nie upieram się tu usilnie, tylko takie są realia
    Bardzo dziwne - moja bella rok prod. 2000 i pięknie ją poleruję i świeci się super i w żadnym wypadku nie muszę lakierowac całej budy...

  7. #37
    Użytkownik Embrion Avatar Kill3ill
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    147 JTD
    Postów
    15

    Domyślnie

    Właśnie o to bezsensowne stwierdzenie mi chodziło. Wystarczy spojrzeć na auta użytkowników forum, które mają np po 10-11 lat i są nadal w stanie idealnym lub prawie idealnym. Wszystko jest kwestią tego jak się o auto dba.

    Proste porównanie lakierowanie kontra oklejanie dachu np Golf IV w czarny połysk:
    - Lakierowanie - w moim mieście operacja ta kosztuje ok 350 pln (widziałem jak to jest zrobione i nie ma lipy jak i nie ma się do czego przyczepić)
    - Oklejanie - na dach tego auta potrzeba ok 2,3mb materiału przy szerokości rolki 1,52m (np Orafol) daje prawie 3,5m2 za który zapłacimy 217pln do tego praktycznie drugie tyle przeważnie kasuje aplikator dając kwotę ok 400 pln (folię oczywiście policzyłem detal a jak wiadomo robiąc częste lub duże zakupy można wywalczyć upust)
    i czy to jest takie opłacalne ???

    Wady i zalety
    - Lakierowanie
    - Zalety - niezliczona ilość kolorów (połysk i mat), przede wszystkim wygląd połysku (który da się wyprowadzić na lustro), odporność na myjnie automatyczne a w szczególności ręczne, długotrwałość, możliwość przywrócenia połysku nawet po kilku latach, możliwość lakierowania każdej powierzchni
    - Wady - przy mocnych uszkodzeniach konieczność lakierowania elementu bądź jego części co wiąże się z doborem odcienia koloru a to nie wszystkim wychodzi, brak możliwości dowolnej zmiany w każdej chwili
    - Oklejanie
    - Zalety - przede wszystkim ochrona lakieru, możliwość aplikacji dowolnej grafiki na samochód, łatwość w przypadku uszkodzenia - folie nie blakną i nie płowieją i wystarczy wymienić tylko uszkodzony kawałek, łatwość zmiany koloru (bez mocnej ingerencji w nadwozie) w każdej chwili
    - Wady - okresowość folii która po jakimś czasie nadaję się tylko do wymiany gdyż nie przywrócimy już jej blasku, słaba odporność na myjnie automatyczne które drastycznie skracają jej żywotność (mniejsza odporność na zarysowania), mniejsza ilość barw (np Orafol 96 odcieni w połysku i 20 odcieni matu) - choć i tak jest lepiej niż 5 lat temu, brak możliwości aplikowania na elementach plastikowych, idealność powłoki na którą będzie folia nakładana

    Jak widać każda powłoka ma swoje wady i zalety (nie skupiałem się za bardzo żeby wyłapać wszystkie to te na które wpadłem podczas pisania postu). ACS starasz się uwydatnić że lakier to syf a na ten syf lekarstwem idealnym jest folia ponieważ wychodzi taniej niż lakierowanie - po prostu nie pisz takich bzdur.

    Moim zdaniem folia to taki bajer który daje nam możliwość zmiany koloru w zależności od nastroju, znam właściciela Golf'a V R32 który co sezon od 3 lat zmienia kolory i uważam że temu ma to służyć - ZABAWIE lub jak kto woli chwilowemu indywidualizmowi
    Czy ktoś wyobraża sobie np Mercedesa SL'a z 70 lat oklejonego folią ????

    P.s.
    Przepraszam za OT jeśli takowy powstał
    Ostatnio edytowane przez Kill3ill ; 18-03-2013 o 00:23

  8. #38
    Użytkownik Ogier Avatar Andree
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 SW 1,9
    Postów
    188

    Domyślnie

    W obecnej zainwestowałem w detajling, potem odpowiednie środki i akcesoria do detajlingu np. specjalny ręcznik 100zł. Utrzymanie karoserii w ideale na dłuższą mete jest kosztowne, na polskich drogach często jest ziemia z pola lub co gorsza pozostałości po napylaniu asfaltu. Jedziesz wtedy jak baletnica na paluszkach, słysząc jak ci tłucze po karoserii. Folia uchroni przed tego typu atrakcjami, wiadomo jednorazowo wysoki koszt ale nie będziesz musiał patrzeć w lusterko, gdy odruchowo zaczniesz hamować jak wjedziesz w jakiś syf na drodze.

  9. #39
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar mar0s
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 SW 2.0 JTDm
    Postów
    366

    Domyślnie

    No dobrze, wszystko jest fajnie, ale kto traktuje taką folię jako "ochronę" lakieru ? Raczej to ma być upgrad'e wyglądu. Ciekaw jestem opinii użytkowników aut oklejonych - jak folia sprawdza się w codziennym użytkowaniu:

    - Czy zdarzają się (jak często) odpryski od kamieni, żwiru?

    - Jak folia reaguje na mycie ciśnieniowe?

    - Jak folia reaguje na sól

    - Jak folia się zmienia - rozumiem, że jej trwałość to 5-7 lat, ale raczej cała powierzchnia nie psuje się równo, a opcja jazdy z np. odklejającym się błotnikiem, czy zderzakiem, albo samochodem w 5 odcieniach, nikogo tutaj nie kręci.

    Pozdrawiam
    202 KM / 410 Nm powered by CINSOFT

  10. #40
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał aro_1977 Zobacz post
    Biały kredowy plus dach carbon albo czarny połysk musi robić wrażenie tylko zabawa trochę droga... jeszcze.
    3500 za oklejenie całego auta folią carbon to jest droga zabawa?
    Sam dach będzie kosztował kilka stówek...

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał mar0s Zobacz post
    No dobrze, wszystko jest fajnie, ale kto traktuje taką folię jako "ochronę" lakieru ? Raczej to ma być upgrad'e wyglądu. Ciekaw jestem opinii użytkowników aut oklejonych - jak folia sprawdza się w codziennym użytkowaniu:

    - Czy zdarzają się (jak często) odpryski od kamieni, żwiru?

    - Jak folia reaguje na mycie ciśnieniowe?

    - Jak folia reaguje na sól

    - Jak folia się zmienia - rozumiem, że jej trwałość to 5-7 lat, ale raczej cała powierzchnia nie psuje się równo, a opcja jazdy z np. odklejającym się błotnikiem, czy zderzakiem, albo samochodem w 5 odcieniach, nikogo tutaj nie kręci.

    Pozdrawiam
    Folia generalnie zachowuje się bardzo podobnie do lakieru, z jednym wyjątkiem - nie zaleca się ostrego traktowania jej karcherem np. w sytuacji, gdy masz bardzo nagrzaną karoserię. Wtedy możesz ją np. zmarszczyć, jak blisko przyłożysz lancę myjki. O odklejające się folie raczej nie ma się co martwić - jeśli ktoś oklejania nie robi pierwszy raz w życiu, to takie sytuacje praktycznie nie mają miejsca.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

Podobne wątki

  1. oklejanie całego auta! :)
    Utworzone przez Taśalfa w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 03-07-2017, 17:27
  2. Sprzedam AR 156 1.8ts + LPG najchętniej w całości
    Utworzone przez seq w dziale Samochody
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-04-2014, 23:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory