Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: [156] wymiana rozrządu i oleju 2,4 jtd 180 tys. - kiedy nast

  1. #1
    dirk_digler
    Gość

    Domyślnie [156] wymiana rozrządu i oleju 2,4 jtd 180 tys. - kiedy nast

    WITAM
    wlasnie stuklo mi 180 tysi i zrobilem rozrząd tj. pasek, napinacz, rolka prowadzaca, kolo pasowe i pompa wody.
    Czy ktos wie co ile robi sie rozrząd w AR 156 2,4 jtd 2001 r. 140 KM ?
    Gość nie wiedział dokładnie . powiedzial ze moze to być 60, 80 lub 100 tysi a to spora róznica...
    2 pytanko. Jaki jest zalecany przebieg do wymiany oleju i filtra w 2,4 jtd ?- latam na półsyntetyku Castrol 10W/40.

    pozdrawiam i dzieki z góry za info

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    rozrząd w tym silniku co 100tys km, a olej to wymieniaj (ze względu na turbinę) co 10tys km
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    dirk_digler
    Gość

    Domyślnie

    dzieki
    ta odpowiedz bardzo mnie cieszy. ;-)
    pzdr

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Msiek
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Przeworsk
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 1999
    Postów
    86

    Domyślnie

    witam a w modelu 2,4 JTD 100kw 136km tez jest taki sam ???

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Tak też taki sam, we wszystkich 2,4 10v i 1,9 8v
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    rozrząd w tym silniku co 100tys km,
    Chyba bym w majty narobił ze strachu o silniki jak bym miał Alfą tyle na jednym pasku przejechać. W moim przypadku przebieg 60 max 70 tyś - rozrząd w jtd jest tak tani i łatwy w wymianie że nie warto tak długo czekać.


    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    a olej to wymieniaj (ze względu na turbinę) co 10tys km
    Dokładnie tak - i bez znaczenia są dla mniedla nie opinie typu: bo producent ... bo na takim oleju ... panie to 25 tys się jeździ.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Ludvigus
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Trzebownisko, Rzeszów, PL
    Auto
    Giulia 2.0TB, 147 1.6 TS
    Postów
    764

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bedboys Zobacz post
    rozrząd w jtd jest tak tani i łatwy w wymianie że nie warto tak długo czekać.
    Rozrząd, pompa wody, paski, rolki, napinacze + robocizna... przy okazji zmiana oleju + filtra... no i się nazbiera z lekka okrągły tysiąc polskich złociszy.

    Pozdrawiam,

  8. #8
    sciesill
    Gość

    Domyślnie

    Robiłem rozrząd jakieś 2 miechy temu(nie w salonie oczywiście ) u swojego mechanika części plus robocizna poniżej 500 złociszy ( graty SKF i Contitech), a co do rozrządu , polecam co 80 tyś. w 4 zaworówkach sterowanie zaworami jest przez łyżki więc jakby co to one idą się gryźć, (tzw . bezkolizyjny rozrząd) 2 zawory na gar mają sterowanie bezpośrednie więc lepiej uważać .

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bedboys Zobacz post
    Chyba bym w majty narobił ze strachu o silniki jak bym miał Alfą tyle na jednym pasku przejechać. W moim przypadku przebieg 60 max 70 tyś - rozrząd w jtd jest tak tani i łatwy w wymianie że nie warto tak długo czekać.
    przy okazji warto sprawdzić stan kół zębatych : wałka rozrządu , pompy cr
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  10. #10
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ludvigus Zobacz post
    Rozrząd, pompa wody, paski, rolki, napinacze + robocizna... przy okazji zmiana oleju + filtra... no i się nazbiera z lekka okrągły tysiąc polskich złociszy.
    Uuuuu to masz drogi sklep lub mechanika. Ostatnio jak robiłem rozrząd to jak dobrze pamiętam 370 zł zapłaciłem razem z pompą, olej ( motul 6100) 110 zł filtr +/- 20 zł. Robocizny nie liczę bo robię sam ale przynajmniej w u nas zamknęła by się kwotą ok 150 zł.

    Cytat Napisał sedici
    przy okazji warto sprawdzić stan kół zębatych : wałka rozrządu , pompy cr
    Oczywiście że tak, warto również posprawdzać wieloklinowy pasek i jego rolki a przy okazji pompy i alternator jak się kręcą i czy nie mają luzów.

Podobne wątki

  1. [159] Kiedy następna wymiana rozrządu?
    Utworzone przez filzee w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-04-2015, 08:12
  2. [GTV] Wymiana rozrządu i oleju oraz tuleje PU
    Utworzone przez sztandi7 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-02-2014, 06:46
  3. jaka firma rozrządu i kiedy wymieniać 147 jtd 120km po lift
    Utworzone przez przemoo2701 w dziale 147
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 18-11-2013, 16:13
  4. wymiana rozrządu - kiedy zrobić
    Utworzone przez xdj1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 23-03-2012, 09:42
  5. Pasek rozrządu i wymiana oleju. AR 147 1,9jtd
    Utworzone przez Dominik91 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-09-2011, 17:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory