A w Polsce to sól drogową możesz normalnie w spożywczym kupić![]()
A w Polsce to sól drogową możesz normalnie w spożywczym kupić![]()
Sprawdź przewód termostat-chłodnica. Jeżeli twardy to masz problem z uszczelką głowicy. Czy masz duże ciśnienie w zbiorniczku i nie wywala płynu.
perpetuom mobile, propan butan wraz z białym dymkiem,co do twardego węża od chłodnicy,twardy waz może być od wadliwego korka od zbiorniczka
Najlepiej zapożyczyć od kogoś ten korek i przejechać 20km(koszt korka w aso 37zł). Jak wąż znowu zesztywnieje to uszczelka do wymiany...
Znam przypadek, że w zbiorniczku nie było oleju ani w silniku płynu. Na biało kopciła tylko przy odpaleniu(czyli norma bo to para), a węże twardniały jak skała.(układ nie był wcale zapowietrzony)i po czasie okazało się, że przyczyną jest uszczelka pod głowicą.
Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r
Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r
Zrobione mam 6k czyli trochę ponad połowę tego co można na normalnym oleju. Filtr oczywiście też do wymiany będziePowiedzcie mi tylko jedną rzecz - ten wąż jak rozumiem mam sprawdzić na gorącym silniku?
Płynu nie wywala - przynajmniej przez korek, przewody będę musiał posprawdzać, bo te opaski samozaciskowe to... (każdy wie co). Ale jeśli płynu nieubywa to chyba szczelne. Jakiś czas temu wywaliło mi trochę przy tej małej rurce dochodzącej do zbiorniczka, ale to przez luźną opaskę. Ciśnienie nie wiem jak mam określić...
Musi trochę pochodzić, najlepiej przejedź się i sprawdź. Wąż - termostat, chłodnica, co do ciśnienia, zawsze znajdzie sobie najsłabszy punkt. Po odkręceniu korka nie powinno wywalić płynu, jeżeli tak, to spaliny przedostają się do układu. Nie musi wcale dawać biały dym, lub ślady w oleju. Mała nieszczelność, po prostu zdąży odparować.
Wywalać to nie wywala, ale nie pamiętam czy się przypadkiem nie podnosi trochę :/ Może się podnieść poziom czy też nie?
Może, to układ ciśnieniowy.