6bieg - 2500obr/min - 140km/h
6bieg - 2500obr/min - 140km/h
Dla 5 może i tak, ale dla 2 i 3 jest spora różnica. Np taki TS 2.0 i 1.8 wyciąga na 2 110km/h, a ja max 95km/h przy samym odcięciu. 4 bieg też jest chyba krótszy w Vce, a na 5 zrównuje się, bo auto mocne i obroty rosną powoli przy wys. prędkościach.
może i masz rację ale dyskusja jest o sensowności zamiany skrzyni 5 na 6 (gdyby była taka możliwość i żeby było ciszej przy większych prędkościach a nie na 2 i 3 biegu) więc na 6 biegu w stosunku do 5 biegu różnica obrotów wyniesie max 300-500 więc nie jest to chyba aż tak dużo żeby w ogóle warto było to robić. zwłaszcza że trzeba się mocno nakombinować
Dla takiej różnicy nie warto nawet jeśli by się dało. Ja pisząc o 6 biegu (że by się przydał) nie myślałem o przekładce skrzyni która miałaby dać tak niewielką różnice a raczej o 6 biegu jako nadbiegu który obniżyłby przy tych 140km/h obroty z 5tys do np. 3 tys i wtedy to miałoby sens w dłuższych trasach.
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
W 166 2.0 twin sparku po 2001 roku jest skrzynia 6 biegowa. 6 bieg przy 100km/h to około 2600-2700 obr. .6 bieg nie jest po to żeby obniżyć obroty w trasie tylko po to żeby,mając jeden bieg więcej mieć możliwość skrócenia przełożeń, a co za tym idzie osiągnięcia większej dynamiki na wyższych biegach. Przy skrzyni 5 biegowej w 166 2.0 ts obroty są prktycznie takie same przy 100km/h jak w wersji 6 biegowej na 6 biegu.Skrzynia "ekonomiczna" w alfach występowała tylko w 166 2.4 jtd do 99 roku,wspólnie ze skrzynią normalną."Ekonomiczna" miała obniżone obroty na 6 biegu do około 1500 przy 100km/h na 6 biegu więc około 200-250 obr. mniej w stosunku do wersji z 6 biegiem przyśpieszającym.
Brak 6'tki odczuwam i ja w swoim TSie. Przy 'dodatkowym' biegu byłoby i ciszej i oszczędniej.
Może jakaś skrzynia na zamówienie![]()