Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: 147 FL, SWAP silnika na większy

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Kamil_K
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Rogów k/Łodzi
    Auto
    147 1.9 JTD 8V (2005r. FL)
    Postów
    139

    Domyślnie 147 FL, SWAP silnika na większy

    witam,
    czy robił ktoś SWAPa 2,4JTD do AR 147FL która ma 1,9JTD 8v ?

    czy jest to główne P&P czy nie warto się za to zabierać ?

    i drugie pytanie, 1,9 JTD 8v 115Km skrzynia 5-cio biegowa, czy da radę zmienić samą skrzynię na 6-cio biegową ? czy różnica jest w sprzęgle, półosiach itp ?

  2. #2
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Mechanicznie P&P bankowo wyciagasz z 156 i wkladasz do 147 (ta sama konstrukcja zawieszenia płyty itd.) tylko kto Cie ogarnie spięcie elektroniki ?? FL to już wszystko po CAN a to już nie taka prosta sprawa.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Gowno prawda
    Po 1 nic nie jest p&p w tym przypadku. Trzeba ciąć podluznice.
    Po 2 wkładając 2.4 uposledzasz całkowicie samochod względem prowadzenia bo zaczyna jeździć tylko na wprost. Do skrzyni od 2.4 Q2 nie wsadzisz wiec w żaden sposób sie nie poratujesz.

    Skrzynia 6b pasuje p&p do 1.9 8v.
    Co do póloski nie jestem w 100% pewien ale raczej pasują.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Carlos71
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    była 145 1.4 TS Pack Sport, jest GT 1.9 JTD
    Postów
    241

    Domyślnie

    Tutaj akurat bazą była 1.9 jtdm 170km, ale jak widać można wsadzić 2.4 jtdm
    http://www.autoscout24.pl/Details.as...000000&asrc=st

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    to, że są takie samochody to ja dobrze wiem.. tylko jak się prowadzą ?
    ile kosztował ich swap ?
    i jak długo robili wiązkę pod inny komputer ?

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Dokładnie jak omen napisał.. jest kilka takich sztuk.. ale P&P to to nie jest.. dotarłem do gościa który ma 147 z 2.0 20VT z FC poprzez FaceBooka.. i wymieniłem z Nim pare wiadomości.. to powiedział mi wprost że jeśli nie mam swojego warsztatu Fiat/Alfa Romeo lub mega za dużo gotówki to żebym prędzej uturbiał TS lub nawet mocno modził 1.9 16V by wyjdzie mniej kasy za podobną moc w przypadku TS..

    Dlaczego wspomniałem o tym bo 2.4 20V i 2.0 20VT to podobne konstrukcje i do ich zamontowania w 147 trzeba użyć tych samych sanek silnika, poduszek itp.. To okazało się że gość poprostu jest właścicielem serwisu Fiata i robili mu to po godzinach bez kosztów robocizny.. więc dlatego opłacalne.. jest sporo rzeźby z półosiami, poduszkami, łapami do poduszek.. no i oczywiście elektronika..

    A potem jak omen mówi będzie jechać prosto na skręconych kołach
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  7. #7
    Moderator Znawca Avatar Teddy84
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    156 2.0 Turbo/Giulietta 1.4TCT MY'16
    Postów
    1,284

    Domyślnie

    Z 2.0 20VT to elektronicznie naprawdę nie trudne w ogarnięciu(stosunkowo mało czujników - co pociąga za sobą też problemy diagnostyczne no ale nie o tym temat traktuje) 2.4jtd to już jednak trochę więcej ma tego do ogarnięcia. Raczej problem tkwi po 2 stronie w ożywieniu wszystkich instrumentów etc, a w nowszych wozach dogadanie się po szynie CAN. Z półosiami nie jest aż taki problem (duża zamienność cześci w obrębie grupy fiat) a nawet gdyby to i da się ogarnąć customowe półosie w rozsądnej cenie, tyle tylko że ktoś bez większej wiedzy nie będzie wstanie tego sobie sam zamówić(opis potrzeb etc.) Żaden swap silnika którego fabrycznie w danym wozie nie było nie jest łatwy i jest wiele problemów do rozwiązania. Co do poduszek mocowań etc. to j.w duża zamienność części i duża popularność rozwiązania powoduję że spokojnie da się coś wydumać. Niestety bez zaplecza warsztatowego może to dumanie nas sporo kosztować (blednę zakupy nie potrzebne przeróbki i końcowo i tak wycieczka do specjalisty). Co do uturbiania TS'a nigdy do tego rozwiązania nie bylem przekonany ale wiem że też jest pare takich dobrze zrobionych projektów i jeżdżących bez większych problemów i w miare bezawaryjnie więc każdemu wg potrzeb ewentualnie zachcianek.
    PS. Bez porządnego zaplecza i sporej gotówki również polecałbym grzebanie swojego silnika ewentualnie jakąś mniej hardcorową przekładkę.
    Ostatnio edytowane przez Teddy84 ; 20-03-2013 o 20:13

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Kamil K daj sobie spokój ze swapami.Lepiej zamontuj turbo z 1,9 16v ( gt1749vb) ,do tego fmic,mocniejszy rozrząd,sprzegło od 1,9 16v i pociągniesz sobie moc do okolic 180km/380Nm.Będziesz zadowolony,a kasa nie będzie aż tak straszna.

    Co do podlinkowanej 147 2,4: ktoś odwalił kawał cięzkiej roboty,ciekaw jestem jak to auto się prowadzi i w ogóle jak się zachowuje,skoro nawet 159 z tym motorem potrafi zanurkować w zakręcie.Tak czy siak szacunek za pomysł i realizacje.
    Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 24-03-2013 o 13:07

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Kamil_K
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Rogów k/Łodzi
    Auto
    147 1.9 JTD 8V (2005r. FL)
    Postów
    139

    Domyślnie

    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post
    Kamil K daj sobie spokój ze swapami.Lepiej zamontuj turbo z 1,9 16v ( gt1749vb) ,do tego fmic,mocniejszy rozrząd,sprzegło od 1,9 16v i pociągniesz sobie moc do okolic 180km/380Nm.Będziesz zadowolony,a kasa nie będzie aż tak straszna.
    o turbo własnie myslałem, kolektor tez trzeba zmienić ?

    FMIC ? chodzi Ci o wiekszy intercooler ?

    mocniejszy rozrząd ? a konkretnie co masz na myśli pod tym stwierdzeniem ? wałki ?

    sprzęgło to już chyba nie podchodzi tak o bez przeróbek

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Kamil_K kup sobie dobry 6pak, przysiądz wieczór przy komputerze i przeczytaj wszystkie tamty dotyczące modyfikacji JTD na naszym forum.
    Na pewno odnajdziesz wszystkie odpowiedzi na swoje pytania na naszym forum.

Podobne wątki

  1. [75] SWAP silnika czy remont silnika?
    Utworzone przez Alfista92 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 21-01-2015, 21:02
  2. Swap silnika. Da się tak?
    Utworzone przez przemek1126 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-08-2014, 17:25
  3. [GTV] Ar gtv 2.0 ts - swap silnika 20V
    Utworzone przez Mocu w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 27-05-2013, 11:13
  4. Swap silnika na 2,5 tdi od VW
    Utworzone przez dawid4133 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 14-02-2011, 19:48
  5. [155] Swap silnika z 16v na 8v ??
    Utworzone przez jacoff w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-01-2010, 10:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory