Strona 19 z 30 PierwszyPierwszy ... 91011121314151617181920212223242526272829 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 181 do 190 z 295

Temat: wady chip tunningu

  1. #181
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał 89ozzy Zobacz post
    A co do spalania...u mnie nie ma żadnej różnicy, trasa z Wrocławia do Dzierżoniowa cały czas 100-110 i przed i po chipie komp pokazuje 6,5-6,7l
    Sprawdzałeś fizyczne spalanie? U mnie np. teraz średnia na komp. z 3kkm pokazuje 6,8, a rzeczywiście pali 7,2. Po świętach jadę do Cinka, zobaczę czy przy tej samej jeżdzie będzie jakaś róznica w spalaniu.
    Kilka postów wyżej kolega pisał, że po chipie i jednoczesnej zmianie opon autko pali mu więcej. U mnie po zmianie opon z letnich 235/45/17 na zimowe 205/55/16 mimo ujemnych temp. spalanie spadło o ok 0,2-.0.4L/100

  2. #182
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    BMW E39 530i
    Postów
    83

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Sprawdzałeś fizyczne spalanie? U mnie np. teraz średnia na komp. z 3kkm pokazuje 6,8, a rzeczywiście pali 7,2.
    Tak, sprawdzałem z ciekawości, komp pokazal 6,5l rzeczywiste wyszło 6,7l...więc drobne przekłamanie jest

  3. #183
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał oops2k Zobacz post
    Tomek - trzeba dorwac źródło części jakie były montowane oryginalnie w Alfach i bedzie po problemie
    A ASO to jest dobre źródło?
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  4. #184
    Użytkownik Ogier Avatar Andree
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 SW 1,9
    Postów
    188

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    W przypadku 1.9 16V JTDm bywa zazwyczaj odwrotnie. W papierach jest 150KM, a u mnie hamownia wyceniła moc na 166KM i 354Nm, co prawda bez DPFu, ale on takiej różnicy by przecież nie zrobił.
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    Seria czyli z DPF wyszło 162KM i 335Nm

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Ja jestem 4 tygodnie po chipie u Cinka (+EGR off) i chciałbym się podzieliś swoimi obserwacjami.
    Podziel się też wykresem, nie wiemy ile miałeś i co teraz potrafisz

  5. #185
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,606

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andree Zobacz post
    Podziel się też wykresem, nie wiemy ile miałeś i co teraz potrafisz
    Wykresem dzieliłem się ale w innym wątku. Ten temat jest o wadach, więc teraz tylko podlinkuję post z wykresami
    http://www.forum.alfaholicy.org/tuni...ml#post1120230

  6. #186
    Użytkownik Ogier Avatar Andree
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 SW 1,9
    Postów
    188

    Domyślnie

    wykres mocy genialnie płasko ci leży od 3800 do 4400obr/min. powiedz jeszcze ile miałeś na serii.

  7. #187
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,606

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andree Zobacz post
    wykres mocy genialnie płasko ci leży od 3800 do 4400obr/min. powiedz jeszcze ile miałeś na serii.
    Na wykresie jest też zaznaczona seria - jaśniejsze linie - moc mimo że w serii było 160KM, to spadała powyżej 3800obr, a moment miał dołek ok 2700obr, co było dość denerwujące (w wielu innych 159 też podobne dołki widać). Teraz moc i moment są dostępne do 4500obr, moment jest w miarę płaski, więc jak trzeba to można pociągnąć alfkę do wyższych obrotów zamiast zmieniać bieg (może się przydać np przy wyprzedzaniu).

    I tak to temat o wadach przekuł się w temat o zaletach

  8. #188
    Użytkownik Ogier Avatar Andree
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 SW 1,9
    Postów
    188

    Domyślnie

    epsonix wiem że na wykresie serie widać, nie musisz mi tłumaczyć bo ja chorobliwie karmię się wykresami. Ktoś tu kiedyś usiłował mi udowodnić, a oczywistych rzeczy nie umiał odczytać. Chciałem abyś mi podał dokładną wartość. Twój wykres jest bardzo podobny do mojego, wystarczy zakryć lewą część od 2tys w dół, a ukarze ci się spłaszczony "X" wróżący dobrze ci znane wrażenia z jazdy. Dołki takie występują w podanym przez ciebie zakresie, jednak u Ciebie na serii widać znaczny spadek bo dołek nie mieści się w jednej kratce. Oczywiście po chipie jest już spłaszczony, ale za to masz na poczatku mały schodek pomiędzy 1950 -2050, potem dostajesz kolejne 20Nm i leży ci to płasko przez 900obrotów. U mnie wygląda to nieco lepiej bo idzie bez schodka do linii 380Nm i leży płasko powyżej niej na długości 1100obrotów. Wykres mocy mam na długości 800obr. Zauważyłeś że linie mocy i momentu krzyżują się na 3500obr, mimo to auto dalej pędzi aż do odcięcia. Zakładam że wina leży po stronie płaskiego iksa

    Mam jakąś naturalną skłonność do off topu, to żeby było w temacie. Chiptuning jest mi znany od 2007 roku, gdzie na moim salonowo nowym samochodzie, zaraz po pierwszym przeglądzie pojechałem do tunera i do tej pory zrobiłem przeszło 250tys. I co z silnikiem, ano nic oprócz niższego spalania i wątpliwej wymiany turbiny. Również nic na przeglądach gwarancyjnych i to nawet za granicą u niemca. Albo nic nie wiedzą albo nie mówią, choć ostatnio w Polsce serwisant rzucił takim komplementem. Pański sześciolatek lepiej się zbiera niż te nowej generacji Niepotrzebnie przepłaciłem za tuning, ponieważ otrzymałem maszynkę do wgrywania softu aby przed przeglądami wpisać serię.
    Jaka jest wada chiptuningu, ano taka że tunerzy jak mantrę powtarzają wzrost mocy i momentu o 30% co nie jest prawdą. Jak dostaniemy 20% to jest dobrze, choć mają rację ale wtedy, gdy przyrost mocy porówna się do wartości katalogowych. Ja pojechałem autem 170KM i na serii wyszło 190KM, a samochód poszedł na 215KM. Czyli realny przyrost mocy wyniósł 20%. Czy mam czuć się winny że auto miało 10% więcej niż seria?
    Ostatnio edytowane przez Andree ; 30-03-2013 o 21:13

  9. #189
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,606

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andree Zobacz post
    epsonix wiem że na wykresie serie widać, nie musisz mi tłumaczyć bo ja chorobliwie karmię się wykresami.
    zapytałeś wcześniej ile miała seria, więc uznałem że nie zauważyłeś tego na wykresie. mimo że seria miała 160KM, to kształty charakterystyk, a szczególnie dołek ok 2700obr były bardzo denerwujące/odczuwalne. Z tego co widziałem kilka innych wykresów od 159, to ten dołek występuje w wielu różnych 159, tyle że niekoniecznie przy tych samych obrotach (było wiele tematów na temat spadku mocy przy pewnym zakresie obrotów i wielu nie potrafiło sobie z tym poradzić). Z tego co zaobserwowałem to w każdym przypadku, taki dołek po chipie zostaje zlikwidowany.

    Cytat Napisał Andree Zobacz post
    ale za to masz na poczatku mały schodek pomiędzy 1950 -2050, potem dostajesz kolejne 20Nm i leży ci to płasko przez 900obrotów
    Nie czuję tego schodka - przy 2000obr/min raczej nie wciskam gazu do dechy, tymbardziej jak depnę przy niskich obrotach to obecnie mam mocne drgania o których wspominałem parę postów wstecz(wyrobiony krzyżak/kielich półosi?). ważniejszy dla mnie jest zakres powyżej 2000obr, z którego jestem bardzo zadowolony po chipie - teraz nie ma dołka a jak potrzeba (wyprzedzanie) to kręci się alfkę jak benzyniaka, do wysokich obrotów bo moment/moc są cały czas dostępne

  10. #190
    Użytkownik Znawca Avatar Paweł_
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    Giulietta
    Postów
    1,233

    Domyślnie

    miałem się nie wypowiadać w tym temacie no ale mimo że to nie jest bezpośrednie nawiązanie do wad chip tuningu... czy wy naprawdę myślicie że auto nowe z fabryki może mieć więcej koni? (np: 159 8V w zależności od ver czy belgijska czy inna ma te powiedzmy 115/120 koni) ale dziwnym trafem u różnych tunerów wychodzi po 130 a auta statystycznie mają nalatane + 150tys ?Czemu producent od razu tyle nie da w papier tylko zostawia taki gratis od tak kupującym? Wręcz 8 cud świata- jak jestem w błędzie chętnie przyjmę racjonalne wytłumaczenie i zwracam honor.
    Sam w swojej belli mam chipa wrzuconego i naprawdę złego słowa nie powiem,nie to auto tyle że... nie robiłem go u guru forum od tych spraw( nic do niego nie mam i pozdrawiam) a w firmie Kingsoft na hamowni rototest co teoretycznie ma pomiar do 1km, i delikatnie mówiąc wyniki są zgoła inne niż u konkurencji w zakresie osiąganego momentu/koni. Więc pytanie kto ma rację? Pozdrawiam
    Who's the evil man, who's the righteous man, and who's the shepherd???

Podobne wątki

  1. AlfaOBD - wady i zalety.
    Utworzone przez bubu321 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 09-01-2015, 18:05
  2. 156 1.9 JTD 105KM , co to może być za Chip ?? JET-W Common Rail (Niemiecki Chip)
    Utworzone przez Tiestosclublife w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-04-2012, 12:23
  3. [156] wady alfy 156 po fl
    Utworzone przez Doman w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-09-2008, 08:18
  4. Wady i zalety AR 166 2.0 TS
    Utworzone przez apacz84 w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 27-12-2007, 18:52
  5. 145/146 TD wady i zalety
    Utworzone przez mick w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-08-2007, 15:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory