Strona 55 z 86 PierwszyPierwszy ... 5454647484950515253545556575859606162636465 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 541 do 550 z 851

Temat: ABC na temat motoru Twin Spark 16v

  1. #541
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Najwrażliwszy z T.Sparków jak już koledzy wyżej opisali jest 2,0.Moim zdaniem poza opisanymi wcześniej przyczynami jest jeszcze jedna,chyba dość istotna.Otóż 2,0 wyposażony jest w wałek wyrównoważający,a wałek ten jest osadzony na panewkach i smarowany z niezmienionej(w stosunku do mniejszych pojemności) pompy olejowej.Więc układ smarowania jest bardziej obciążony.Czego skutkiem w ekstremalnych warunkach jest mniejsza ilość oleju docierająca do smarowania panewek wału.Takie są moje wnioski.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  2. #542
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,417

    Domyślnie

    Wałki są 2, reszta oczywiście jest prawdą.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  3. #543
    Użytkownik Romeo Avatar FifthGear
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    Obecnie Volvo S80 T6
    Postów
    637

    Domyślnie

    Jesli chodzi o wzmocnienie 2.0TS to same kute tloki i sportowe walki kosztuja okolo 2000 Euro za komplet. Nie wiem czy jest sens, chyba ze ma sie kupe kasy ktora latwo przyszla Walki do kupienia w UK tloki znalazlem chyba na Wegrzech jesli dobrze pamietam. Ja z TSa jestem zadowolony, fajny elastyczny, cichy jak trzeba i ladnie pracuje na wyzszych obrotach. Do jazdy wyczynowej nie nadaje sie, tak jak wiekszosc samochodow na naszych drogach.

  4. #544
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Co Ci po kutych tłokach skoro korba Ci bokiem wylezie?

  5. #545
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Kute tłoki plus korby to koszt ok 3000zł, do kupienia w PL.

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  6. #546
    Użytkownik Romeo Avatar FifthGear
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    Obecnie Volvo S80 T6
    Postów
    637

    Domyślnie

    Krusz

    Spoko nie wiedzialem, masz jakis namiar ?

  7. #547
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Mnie to się wydaje, że najbardziej to by się przydał jakiś porządny wał i panewki i wtedy można by było w miarę spokojnie jeździć.

  8. #548
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał FifthGear Zobacz post
    Krusz

    Spoko nie wiedzialem, masz jakis namiar ?
    Tłoki: http://re5pect.pl/category/elementy-...fa-romeo-tloki
    Korby: http://re5pect.pl/category/elementy-...omeo-korbowody
    Albo taniej: http://fmic.pl/korbowody/464-kute-korbowody-8-cyl.html

    Trochę przesadziłem, ale i tak zniacznie taniej niż 2000euro.

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  9. #549
    Użytkownik Romeo Avatar FifthGear
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    Obecnie Volvo S80 T6
    Postów
    637

    Domyślnie

    No to posumujmy, moze sie ktos pokusi o zrobienie wceny takiego wzmocnienia silnika pare punktow trzeba dopisac. Ja specialista nie jestem. Jak ktos zna koszty niech powie.

    Tloki - 2500zl
    Korby -1650zl
    Sportowe walki - .... ? Ew ich wzmocnienie ....?
    Zawory nowe, lepsze ... ?
    Sprezynki zaworowe ...?
    Wal korbowy ..... ? azotowanie, kulowanie ?
    Sportowe sprzeglo ...?
    Odelzone kolo zamachowe ... ?
    Wydajniejsza pompa paliwa ... ?

    Do tego trzeba by bylo wstawic moze wydajniejsze wtryski, zrobic mapowanie, zmienic caly wydech, dolot. Przydalby sie tez LSD jest do 2.0 TS dostepny z tego co pamietam. Tak po calosci zeby to mialo rece i nogi.

    Ile mozemy z tego miec ? 220-250 kucy bez turbo ? Wtedy tylko wstawiac klatke i na wyscigi Jest to calkiem sensowne rozwiazanie bo V6 z regoly sa za ciezkie. Widzialem kiedys jak koles tak zrobil z Mondeo ST200, wywalil calkowicie V6 wstawil wzmocnione 4cyl, regulowane zawieszenie, klatke i na tor

    Z tego co wiem to kosz zrobienia Fordowskiego 4cyl z focusa ST na 450 kucy to jakies 20-25tys funtow, profesjonalnie z tym wszystkim co napisalem. Angole maja na tym punkcie fiola, ja czase kupuje sobie ichny magazyn.

  10. #550
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Ja będe robił taki projekt bo mam okazje zaazotować wał i podpasuje panewki korbowe z JTSa ponieważ są droższe ale 3-warstwowe i mam pewne z tym doświadczenia.JTS ma azotowany wał właśnie.Musze tylko zebrać jakąś gotówke i rozebrać motorek,azotowanie miałbym grzecznościowo po koleżeńsku więc czemu nie.Nie sprawdze tego w warunkach torowych ale troche tym autem pojeżdże jeszcze to jakieś odniesienie będzie czy warto czy nie

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory