Strona 18 z 403 PierwszyPierwszy ... 891011121314151617181920212223242526272868118 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 171 do 180 z 4028

Temat: Jaki olej wlać do JTDm, filtr oleju ?

  1. #171
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Croma JTDm 150 Emotion, Doblo 1,6 MJ Emotion
    Postów
    100

    Domyślnie

    Możecie mi powiedzieć dlaczego tak bardzo lubicie oleje firmy Motul? To są obecnie najtańsze HC produkowane na masową skalę i nie mają absolutnie niczego wspólnego z 100% syntetykami na PAO lub estrach. Nie zauważyliście, że cena tych olejów w przeciągu kilku lat spadła prawie o połowę?

  2. #172
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    zabrze
    Auto
    Audi S8 D2.... Alfa 159 SW 1,9JTDM 16v
    Postów
    153

    Domyślnie

    cena spadla o polowe? skad takie informacje masz? sprzedaje czesci jakies 8-9 lat i nie zauwazylem takiego spadku....... powiedz mi kolego ktory olej nie jest spzredawany na masową skale? pewnie jestes jednym z tych fanatykow ze jak pisze w instrukcji selenia to nic innego nie nalejesz bo akurat selenia ma podpisana umowe i nic innego ci nie zaproponują ....

  3. #173
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    ja do spidera kupilem total quartz ineo mc3 5w40 - tak troche na przekor Napisze jak wrazenia, tym bardziej ze bede mial porownanie z motulem, ktorym mam zalana druga belle.

  4. #174
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Croma JTDm 150 Emotion, Doblo 1,6 MJ Emotion
    Postów
    100

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomekzabrze Zobacz post
    cena spadla o polowe? skad takie informacje masz? sprzedaje czesci jakies 8-9 lat i nie zauwazylem takiego spadku....... powiedz mi kolego ktory olej nie jest spzredawany na masową skale? pewnie jestes jednym z tych fanatykow ze jak pisze w instrukcji selenia to nic innego nie nalejesz bo akurat selenia ma podpisana umowe i nic innego ci nie zaproponują ....

    Kilka lat temu za 5 litrów Motula serii 8xxx trzeba było położyć w detalu grubo ponad 180 zł, obecnie można ten sam olej kupić za około 115 zł, są ofery jeszcze tańsze jednak należy je omijać szerokim łukiem - sławna afera ze sprzedawaniem w Polsce olejów Motul serii 6xxx z nalepkami z serii 8xxx. Tu przyznaję rację cena nie spadła aż tak drastycznie, natomiast drastycznie zmieniły się bazy olejowe, na który te oleje są oparte. Niestety obecnie w serii 8xxx, która jest reklamowana jako pełnosyntetyczna i oparta o estry, tyvch estrów niem zupełnie nic - null - zero. Jest za to baza HC, co do której syntetyczności można mieć wątpliwości, ponieważ pochodzi z przerobu ropy naftowej lub w nowszych rozwiązaniach z gazu ziemnego. Sytuacja staje się wręcz dramatyczna, kiedy przyjrzymy się obecnej wyczynowej serii 300V, która jest reklamowana jako podwójne estry i niezastąpiona ochrona silnika - niestety tylko w nielicznych produktach tej serii mamy bazy estrowe w składzie i jeśli są to stanowią kilka procent - nie muszę chyba powtarzać o jakie bazy są oparte te oleje.

    Na całe szczęście mamy trochę prawdziwych syntetyków do wyboru i pozwolę sobie kilka przytoczyć, w kolejności która mnie odpowiada:

    - Amsoil - doskonałe syntetyki na bazach PAO, prosto z USA - jest oficjalny dystrybutor w Polsce.
    - Liqui Moly - jako bardzo nieliczna w bardzo jasny sposób rozgranicza pełne syntetyki PAO od pseudo HC - wszystko na stronie www.
    - Fuchs oleje w technologii XTL
    - Fuchs oleje serii Race Pro - prawdziwe wyczynowe oleje na bazach PAO + estry. Wystarczy popatrzeć na parametry i temperatury krzepnięcia, do tego cena i już wiemy dlaczego wyczynowy olej estrowy powinien kosztować.
    - Eneos - oleje z Japonii, seria Sustina to majstersztyk inżynierii olejowej.
    - Millers - Syntetyki na bazach PAO - osobiście mam duże wątpliwości co do parametrów niskotemperaturowych, nie udało mi się uzyskać konkretnych odpowiedzi od polskiego przedstawiciela co do pewnych parametrów tych olejów.

    Selenia - od jakiegoś czasu marka jest własnością Petronas Lubricants. Obecnie bardzo przyzwoite oleje oparte o nowoczesne bazy HC / GTL. Niestety polityka cenowa oficjalnego dystrybutora zabija te całkiem przyzwoite oleje. mozna je jednak kupić za normalne pieniądze od niezależnych importerów

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał szewi Zobacz post
    ja do spidera kupilem total quartz ineo mc3 5w40 - tak troche na przekor Napisze jak wrazenia, tym bardziej ze bede mial porownanie z motulem, ktorym mam zalana druga belle.
    Total robi całkiem dobre oleje oparte o nowoczesne bazy HC i dobre dodatki, jest właścicielem marki EFF, która powstała dla zaspokojenie potrzeb olejowych marki Renault. Bardzo przyzwoitym olejem do JTDM z DPF jest Total INEO ECS, na dodatek cena jest zachęcająca. Będzie kolega zadowolony z zakupu i zachęcam do podzielenia się wnioskami na forum.

  5. #175
    Użytkownik Ogier Avatar lukasz159
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 170KM i 380Nm :)
    Postów
    166

    Domyślnie

    Witam. Widze ze kolega łyknoł wiedzy na temat oleji stąd moje pytanie. Co kolega sądzi o Castrol EDGE 5W30 Bo na takim lata moja Alficzka. A za jakiś miesiądz dwa bede wymienial więdz moze wleje cos innego choc mam wrażenie ze jakiegokolwiek bym oleju nie wlał chodzi mi o firmę a nie parametry to i tak nie ma jakiejś wielkiej różnicy. Tu nie którzy pisza ze lepiej przyspiesza ciszej chodzi i niewiadomo co jeszcze po wymianie sie dzieje z samochodzikiem brakuje zeby zaczoł latac. Moim zdaniem to placebo.


  6. #176
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Tomek1986
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Bristol UK
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V 150KM Lusso 2007
    Postów
    230

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ricambi Zobacz post
    Na całe szczęście mamy trochę prawdziwych syntetyków do wyboru i pozwolę sobie kilka przytoczyć, w kolejności która mnie odpowiada:

    - Amsoil - doskonałe syntetyki na bazach PAO, prosto z USA - jest oficjalny dystrybutor w Polsce.
    - Liqui Moly - jako bardzo nieliczna w bardzo jasny sposób rozgranicza pełne syntetyki PAO od pseudo HC - wszystko na stronie www.
    - Fuchs oleje w technologii XTL
    - Fuchs oleje serii Race Pro - prawdziwe wyczynowe oleje na bazach PAO + estry. Wystarczy popatrzeć na parametry i temperatury krzepnięcia, do tego cena i już wiemy dlaczego wyczynowy olej estrowy powinien kosztować.
    - Eneos - oleje z Japonii, seria Sustina to majstersztyk inżynierii olejowej.
    - Millers - Syntetyki na bazach PAO - osobiście mam duże wątpliwości co do parametrów niskotemperaturowych, nie udało mi się uzyskać konkretnych odpowiedzi od polskiego przedstawiciela co do pewnych parametrów tych olejów.
    Witam kolego Ricambi takie pytanko do Ciebie jaki olej z tych co wymieniles polecilbys najbardziej do 1.9JTDM 16v bez DPF-u po remapie jesli w gre nie wchodzi cena?
    Za tydzien moze dwa zmieniam olej i chetnie poeksperymentuje, obecnie zrobilem 15kkm na Valvoline SynPower ENV C2 5W30 i sobie chwale ale chetnie zmienie na cos lepszego

    Pozdrawiam

  7. #177
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar marcin64
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 1.9JTDm 8v 2005r. + 147 1,6TS 105KM - 2001r.
    Postów
    38

    Domyślnie

    Witam. Ja planuje wlać Liqui Moly Top Tec 4100 5w40 wydaje mi się ze to dobra alternatywa dla 1,9JTDm z DPF, jak sądzicie? Poprzedni właściciel zalał Castrol EDGE 5w30 ale jakoś ten olej mnie nie przekonuje;] za dużo go reklamują.
    Do tej pory sam jeździłem na Motulu, Valvoline i właśnie Liqui Moly co prawda lałem to do benzynika ale dobrze się spisywały

  8. #178
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2009
    Auto
    AR159 Q-tronic
    Postów
    1,121

    Domyślnie

    Mój ojciec leje do 1.4 TS'a LM 4100, ja leje 4300 do JTDm 16V.

  9. #179
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar marcin64
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 1.9JTDm 8v 2005r. + 147 1,6TS 105KM - 2001r.
    Postów
    38

    Domyślnie

    Cytat Napisał aro_1977 Zobacz post
    Mój ojciec leje do 1.4 TS'a LM 4100, ja leje 4300 do JTDm 16V.
    i jak oceniasz ten olej???

  10. #180
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bubel
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Brera 2,0 Jtdm
    Postów
    58

    Domyślnie

    Za jakiś tydzień też mnie czeka zmiana oleju . Czytam i czytam o tych olejach i coraz bardziej nie mogę się zdecydować . Myślałem nad Liqui Moly wiem że to solidna firma ale o olejach są różne opinie .

Podobne wątki

  1. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  2. Alfa 156. Jaki filtr oleju i olej??
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 23:15
  3. [156] JAKI WLAĆ OLEJ
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 10:16
  4. [159] Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???
    Utworzone przez cyborgpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 09:39
  5. jaki olej najlepiej wlać do TS'a?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory