Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 89

Temat: Alfa trzyma obroty na 2000

  1. #61
    marcinxc24
    Gość

    Domyślnie

    Z programem napewno sobie poradze, nie takie rzeczy robiłem Miałem już duzo aut ale alfa pierwsza przystwożyła mi tylko kłopotów:/
    Wiec tak, najlepiej na początku pokasować błędy, potem resetować ECU i Krokowca, czy samo resetowanie ECU resetuje też krokowca?

  2. #62
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    W poście nr 42 już o tym pisałem.

  3. #63
    marcinxc24
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    W poście nr 42 już o tym pisałem.
    Ok rozumiem, ale "niby" miałem robiony reset ECU w serwisie alfy, i nie było żadnej zmiany, obroty trzymały sie na 2000. Koleś stwierdził ze przepływka powietrza może być uszkodzona, wiec wymieniałem i dalej to samo, a do przepływki raczej resetu nie treba robic. Wczoraj po wykręceniu krokowca i takich oględzinach obroty falują od 1900 do 2900. Zastanawia mnie czemu po włączeniu zapłony nie słychac pracującego krokowca, tylko po wyłączeniu zapłonu słychac ten szmer krokowca przez jakieś 3 sekundy.

  4. #64
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeszcze nie słyszałem, żeby przy uszkodzonej przepływce obroty były 2000.
    Ten koleś ma niewielką wiedzę o TS i jest jeszcze pytanie, czy on umiał zrobić ten reset i czy czasami nie skasował tylko błedów, bo to dwie różne rzeczy.

  5. #65
    marcinxc24
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Jeszcze nie słyszałem, żeby przy uszkodzonej przepływce obroty były 2000.
    Ten koleś ma niewielką wiedzę o TS i jest jeszcze pytanie, czy on umiał zrobić ten reset i czy czasami nie skasował tylko błedów, bo to dwie różne rzeczy.
    Tak się składa, że dostałem wydruk z tego egzaminera a w nim jest:

    Usunięcie błędów - stracony (wykonany)
    Resetowanie Samoadaptacja i gotowości - stracony (wykonany)
    Bieg jałowy - pozytywny
    Znowu usunięcie błędów - stracony (wykonany)

    - - - Updated - - -

    Mogłem sie pomylić w tłumaczeniu :/
    Ostatnio edytowane przez marcinxc24 ; 07-04-2013 o 16:00

  6. #66
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Bieg jałowy pozytywny - przy 2000 obrotów ???
    Możesz to napisać po niemiecku - akurat dobrze znam niemiecki to bym sobie poczytał.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 07-04-2013 o 21:02

  7. #67
    marcinxc24
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Bieg jałowy pozytywny - przy 2000 obrotów ???
    Możesz to napisać po niemiecku - akurat dobrze znam niemiecki to bym sobie poczytał.

    Aktive Diagnose

    Aktivierung des Bautelis


    Löschen der Fehler - Ausgefürt
    Reset Selbstadaptionsparam - Ausgefürt
    Leerlaufsteller - Positiv
    Löschen der Fehler - Pisitiv

    - - - Updated - - -

    powiedz mi jeszcze czy mogę krokowca wmontować z innej alfy z silnikiem 1.6

    - - - Updated - - -

    znalazłem taka na szrocie

    - - - Updated - - -

    wyżej jest jeszcze napisane:

    Vom Steuergerät ermittelte Fehler
    Selbstanpassungsparameter FRA Über der obersten Grenze - Sporadisch

  8. #68
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No tak, wygląda na to, że wykonano reset parametrów adaptacyjnych, tylko nie wiadomo czego ECU (Steuergerat), czy krokowego (Leerlaufsteller)
    No i raczej ten zapis Leerlsufsteller - positiv dotyczy pozytywnego testu krokowca, a nie pozytywnych wolnych obrotów.
    Musisz odróżnić slowa: Leerlaufsteller od Leerlauf.
    A co do pytania to wszystkie TS-y z M1.5.5 mają ten sam krokowy, więc możesz śmiało montować.
    Ale każda zamiana krokowego powoduje wariowanie obrotów, więc reset musi być wtedy dokonany.

  9. #69
    marcinxc24
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    No tak, wygląda na to, że wykonano reset parametrów adaptacyjnych, tylko nie wiadomo czego ECU (Steuergerat), czy krokowego (Leerlaufsteller)
    No i raczej ten zapis Leerlsufsteller - positiv dotyczy pozytywnego testu krokowca, a nie pozytywnych wolnych obrotów.
    Musisz odróżnić slowa: Leerlaufsteller od Leerlauf.
    A co do pytania to wszystkie TS-y z M1.5.5 mają ten sam krokowy, więc możesz śmiało montować.
    Ale każda zamiana krokowego powoduje wariowanie obrotów, więc reset musi być wtedy dokonany.
    Kolego, pare lat już mieszkam wiec znam język Czasami technicznych zwrotów moge nie znać.
    Wiesz jak włożyłem tamtego krokowca z 1.6 to obroty stały na 3000. A moj trzyma na 2000 i faluje do 2900.
    A co sie tyczy całej przepstnicy, też sie nada?
    Nie wiem czy tamta alfa jest w TS.
    Moze mam uszkodzonego krokowca skoro zaczą falować po wymontowaniu i zamontowaniu, ale w sumie czym mogłem go uszkodzić? odkręceniem trzech srubek? chyba nie...
    Juto zamówie ten kabel i pobawie się z tym wszystkim. Jesli resety nie pomogą wezme tego krokowca z 1.6 tamten przynajmniej nie falował.

  10. #70
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No to muszę chyba trochę więcej napisać.
    Ja nie wątpię, że znasz język, ale "Leerlaufsteller - Positiv" przetłumaczyłeś jako "bieg jałowy - pozytywny", a to nie jest tak do końca.
    W jęz. niemieckim Leerlaufsteller oznacza tzw. nastawnik biegu jałowego (wolnych obrotów), a po naszemu silnik krokowy przepustnicy, który w naszych alfach jest jednocześnie czujnikiem położenia przepustnicy.
    Diagnosta zrobił prawdopodobnie test krokowca, który dał wynik pozytywny, więc z tego by wynikało, że krokowy masz raczej sprawny.
    Ty też, jak już będziesz dysponował kablem i oprogramowaniem, będziesz mógł sobie taki test wykonać w każdej chwili.
    Będziesz mógł wtedy wykonać również wiele innych testów różnych elementów, np. wiatraka chłodnicy, itp.
    Ja sądzę, że diagnosta wykonał reset parametrów samoadaptacji ECU (Selbstadaptationparameter), tylko jest pytanie, czy zrobił to prawidłowo.
    Po wykonaniu takiego resetu należy w odpowiednim czasie ponownie włączyć zapłon (i nie pamiętam, czy czasami nie trzeba ponownie uruchomoć programu), a jeśli to nie nastąpi reset nie będzie przeprowadzony.
    Ponadto po resecie należy uruchomić silnik i nie dotykając pedału gazu nagrzać go do załączenia sie wentylatora.

    Co do samego krokowca to nie jest wykluczone, że ma już jakieś luzy na przekładni i inaczej się zachowuje niż ten podmieniony, ale ja bym się tym nie sugerował, bo każda zmiana krokowca powoduje różne reakcje, jak chodzi o obroty.

    Natomiast co do przepustnicy to nie pamiętam, czy czasami 2,0 TS nie ma większej gardzieli niż 1,6 TS.
    Jak chcesz to wieczorem zmierzę swoją przepustnicę i Ci napiszę, a Ty zmierz swoją.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 08-04-2013 o 08:09

Podobne wątki

  1. Ciepły silnik obroty 1500/2000 Klekocze
    Utworzone przez kaszny w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-12-2015, 16:57
  2. bardzo wysokie obroty nawet powyżej 2000
    Utworzone przez daro1800 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-04-2013, 19:33
  3. [146] obroty 2000 po czyszczeniu przepustnicy
    Utworzone przez dymek1000 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 16-10-2012, 12:05
  4. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-08-2011, 09:26
  5. [159] Na biegu i na luzie silnik nie wchodzi na obroty powyżej 2000 obr/min
    Utworzone przez karmal w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 02-12-2010, 12:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory